Mmm en werk (kinderopvang)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Xavv, 23 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xavv

    Xavv Actief lid

    5 okt 2016
    306
    218
    43
    De mmm en het werk, wat een gepuzzel. Op het werk weten ze dat ik niet vanzelf zwanger kan worden en wordt er met begrip gereageerd, althans.. nu puntje bij paaltje komt en ik naar het zh moest, willen ze me waarschijnlijk niet doorbetalen omdat ik volgens mijn leidinggevende geen bezoek heb als staat aangegeven in de cao kinderopvang: bijzonder verlof als je een arts geconsulteerde afspraak hebt. Naar mij weten is dit juist wel..
    Hoe doen jullie dit? Het gaat bij mij op iui, controle echo + bepaling gonal f ect.
     
  2. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
  3. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Ik werk onregelmatig (psychiatrie) en iedereen op mijn werk wist welk traject in ging. Probeerde zoveel mogelijk op vrije dagen in te plannen naar dat lukt natuurlijk niet altijd. Ik kon altijd wel ruilen met een collega of ik begon een dienst later of ging eerder weg. Dat compenseerde ik altijd met mijn overuren die ik opgebouwd heb. Is dat misschien een idee voor jou?
     
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat staat er precies in de cao?
     
  5. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Ik heb dat eigenlijk zelf niet uitgezocht en ik werk ook in de kinderopvang. Gelukkig is het nog maar 1x onder werktijd voorgekomen en de aankomende 2 afspraken zijn op mijn vrije dagen. Bij toeval hoor!
    Maar mijn werkgever kwam met het idee om het 50/50 te doen. Dus de helft van mijn eigen uren en de helft 'betaald' hij.

    Vond dat een prima oplossing! Is er zo iets ook mogelijk voor jou?
     
  6. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
  7. Ikbengekkekim

    21 feb 2020
    34
    19
    8
    Vrouw
    Hoi hoi,

    ik werk ook in de kinderopvang en 2 maart ga ik beginnen met de pil voor eerste icsi traject.
    Ik volg daarom even mee.
    Uit de brochure van Freya dacht ik op te kunnen maken dat de werkgever gewoon jou betaald vrij moet geven. Het zijn namelijk behandelingen die je niet van te voren kan plannen.
    De intakegesprekken etc heb ik wel in mijn eigen tijd gedaan.
    Daarnaast werk ik ook fulltime meestal 4 dagen maar soms ook 5.
    Maar ik lees graag mee! Iig heel veel succes allemaal!
    Groetjes
     
  8. Xavv

    Xavv Actief lid

    5 okt 2016
    306
    218
    43
    Uiteindelijk de regeling getroffen dat ze kijken naar de wet wazo en dan het calamiteiten- en ander kort verzuimverlof. Het juridisch helpdesk zegt bij ons dat dit van mijn bovenwettelijke vakantie uren afgaat.

    met anderen woorden, er worden uren/dagen van mijn vakantiedagen afgehouden.. helemaal eens ben ik het niet maar toch.. wil op goede voet blijven
     
  9. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Bij mij was het ‘bijzonder verlof’ voor ziekenhuisbezoek. Heb dus geen uren moeten inleveren.
     
  10. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    https://www.das.nl/juridische-informatie/werk/arbeidsovereenkomst/vakantie-en-verlof/calamiteitenverlof/calamiteitenverlof-tijdens-vakantie-mag-dat

    Dus wat zegt je CAO?
     

Deel Deze Pagina