Mmm mama's mei/juni 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door dame82, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hallo dames,
    Spannend om hier, aan de andere kant ;) , iets te mogen schrijven.
    Na een lange weg zijn wij eindelijk zwanger. Als het goed is 31 mei uitgerekend.
    Het zal nog een lange en spannende weg worden, maar probeer toch zoveel mogelijk te vertrouwen oa door hier mee te gaan schrijven!
    Dus mama's in spe, kletsen jullie gezellig mee :)
     
  2. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Wat leuk!! Dezelfde dag uitgerekend ;):D. Wij hebben 17 oktober de 1e echo! Erg spannend met wachten tot die tijd.. pffff
     
  3. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nah das toevallig ;) Ik ga morgen maar eens bellen met het ziekenhuis, heb geen mail meer terug gehad en ben natuurlijk reuze benieuwd wanneer we eerste echo hebben.
    Ga jij tr meedoen aan mvm? En wanneer ga je starten? Ik wilde eerst wachten tot na de echo, maar twijfel nu om me toch maar al aan te melden!
     
  4. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    11 oktober de eerste echo! Whaa spannend. Echt aftellen nu!
    Bijzonder vind ik wel dat ik nu twee assistentes heb gesproken en beiden iets anders zeggen over hoe ver ik dan ben?! Ik dacht toch echt goed uitgerekend te hebben. De een zei 7 wkn, maar dat kan toch niet. De ander zegt 6+5 en ik denk 6+6. Hoop ik alleen niet dat de echo onzeker gaat zijn, omdat het nog te vroeg is.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ga ook aanschuiven. Al vind ik het nog wat spannend en onwerkelijk.
    Ik heb pas op maandag 30 oktober de echo. Ik ben dan 9 weken.

    Ze doen pas een echo met 8-9 weken. Ik vond het erg vreemd. Ik had in de map gelezen met 7-8 weken. Maar hun antwoord was dat doen ze alleen als er problemen in verleden zijn geweest, zoals een bbz. Ik kijk het aan. Maar als ik te onzeker ga worden dan ga ik wel bellen voor eerder.

    Ik moet volgens mij bij de gynaecoloog onder controle. Gezien ik wat dingen mankeer (astma, fibromyalgie) en medicatie gebruik. Maar als dat zo is het wel weer dicht op elkaar. En lastig misschien om een afspraak te maken. Ik kan overigens nergens via google vinden of ik ook bij de verloskundige onder controle kan. Misschien eens de praktijk bellen. We hebben er hier 1 verbonden aan het ziekenhuis en 1 in het dorp zelf.
     
  6. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Welkom Patricia! Ja spannend is het zeker, maar hopelijk kunnen we elkaar hier een hart onder de riem steken.
    Daar zeg jij iets over medicatie...ik sta een beetje in een split. Want ik ben op advies van Gent met schildkliermedicatie begonnen. Zij volgen op tot en met 9 weken en daarna zou een verloskundige het over nemen. Ik vond dit wel bijzonder want het nl's beleid is anders dan in Belgie. In nl valt mijn waarde namelijk onder normaal. Hmmz?! Ben ook benieuwd wat mijn huidig ziekenhuis hierover gaat zeggen, zij weten dit namelijk niet. Maar ja had ook echt niet meer verwacht hier zwanger te raken...surprise ;)
     
  7. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Welkom @aicirtap! Spannend he! Jij hebt pas laat de echo zeg! Je kan natuurlijk de verloskundige bellen en vragen of je met 7 weken een echo kan laten maken!

    @dame82 , de echo blijft dus toch op 10 oktober? We zijn dan 6 weken en 5 dagen zwanger toch? Want dat is precies over 2 weken! Ik moet dan nog een week geduld hebben... blijf je doorgaan met de schildkliermedicatie?

    Wat betreft moeders voor moeders... een vriendin van mij zei, als je het vol wil houden kan je je beter aanmelden na de 1e echo. Maar je moet natuurlijk doen wat jij graag wil!
     
  8. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @Marissie82 nee dagje later, 11oktober! 6+6 volgens mij dus, maar ziekenhuis rekent volgens mij anders. We gaan het dan wel horen.
    Ja die medicatie moet ik de hele zwangerschap slikken! Ergens jammer, maar vd andere kant heeft het misschien toch wel iets gedaan?! Het enige dat deze ronde was, was deze medicatie!
    Ja ik wil idd liever wachten met mvm tot na de goede echo. Voelt beter op de een of andere manier!
     
  9. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    11 oktober had ik dus ook de echo kunnen hebben, maar omdat ze zei dat ze misschien dan geen hartje konden zien heb ik het maar op 17 oktober laten staan.. Jammer, anders hadden we dat ook hetzelfde gehad!
     
  10. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja in mijn ziekenhuis zeggen ze rond de 7 weken echo. Dus paar dagen ervoor maakte niets uit. Maar het hartje gaat toch ergens eind 5 weken kloppen dacht ik. Ik hoop maar dat ik niet dan zo een onzekere echo krijg!
     
    Marissie82 vindt dit leuk.
  11. beebj

    beebj Niet meer actief

    #11 beebj, 26 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2017
    Goedenavond dames!:D Mag ik hier ook gezellig mee kletsen? Zit al bijna 1,5week met smart te wachten op een groepje waar ik me bij aan kan sluiten met m’n 1juni datum:D Althans, dat is m’n eigen berekening... Na zo’n 2jaar OI/IUI/IVF, zijn wij zwanger van ons tweede kindje! Onze eerste cryo terugplaatsing was raak. Ik vóelde het gewoon. Woensdag 13september de terugplaatsing gehad en vanaf de vrijdagavond had ik zo’n vermoeden. Zondag wist ik het eigenlijk wel zeker, waardoor ik me de maandagmiddag niet meer kon beheersen om te testen; POSITIEF! Alle testjes die ik nog in huis had opgemaakt, elke dag eentje. En wat liepen ze mooi op. Afgelopen zaterdagochtend de laatste gedaan, de Clear Blue Digital. Die gaf 2-3weken aan. Morgenochtend voor de officiele bloedtest naar het ziekenhuis, 2weken na de terugplaatsing. Gebruik nog altijd progynova (oraal én vagina) en utrogestan (vaginaal). Als het goed is moet ik dit verder blijven gebruiken tot 12weken zwangerschap.. Ookal verwacht ik morgen een positieve bloedtest, vind het toch nog ietsje spannend hoor. Nu het zo dichtbij komt. Wij gaan overigens naar Brugge, in België.

    Enn... jullie ook allemaal proficiat natuurlijk!

    MvM heb ik me al (weer) voor aangemeld, maar schuif de intake nog even voor me uit.. Wil morgen eerst de bevestiging van het zh krijgen..
     
  12. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ok weer ff een geruststelling...voor 10 min :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    aicirtap, beebj en Marissie82 vinden dit leuk.
  13. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @beebj welkom! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Je bent de eerste hier (nog) die zwanger is van de tweede. Wij zijn nog groentjes ;) Maar dat zul je vast lezen in onze onzekerheid!
    Is jullie eerste ook via de mmm ontstaan?
    Wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en hebben 3,5 jaar op deze testen moeten wachten. Super onwerkelijk nog. Dit was onze 8e en laatste embryo. We waren ons klaar aan het maken voor een nieuwe poging in Gent. Grote verrassing dus.
    Ik tegenstelling tot jou voel ik helemaal niets! Dat maakt me erg onzeker. Vandaar vanochtend weer getest :)
    Wanneer heb je de eerste echo?
     
  14. beebj

    beebj Niet meer actief

    In Nederland verklaarde ze mij onvruchtbaar, waardoor ik voor een second opinion naar België ging. Wij wonen aan de Belgische grens, in 20min staan wij in België. Daar vertelden ze ons dat het wel lastig zou worden, maar zeker niet onmogelijk. En wat bleek... Onze dochter werd in de eerste ronde via de natuurlijke weg verwekt!! In tegenstelling wat we nu hebben moeten doen voor onze tweede..

    Haha. Je testjes kan ik goed geloven hoor!

    De eerste echo staat nog niet gepland. Ben vanochtend voor de bloedafname geweest en ze bellen mij voor de middag met de uitslag. Als die positief is, moet ik over een week nógmaals voor bloedafname. Is die nog altijd oké, dan mogen we voor onze eerste echo. En dan gewoon waar we willen, dan kunnen we weg bij de fertiliteit. Alhoewel dit toch ook in België zal zijn. Net zoals bij onze eerste, bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Als we straks groen licht krijgen, ga ik wel al de echo inplannen hoor. Wil dan het liefst volgende week donderdag al natuurlijk:roflmao::D:D En dan ga ik ook de intake bij ons thuis inplannen met MvM, ingeschreven sta ik wel al.

    De progynova en utrogestan moet ik verder gebruiken tot 11/12weken, maar das beetje bekijken. Steekt niet zo nauw en moet het geleidelijk afbouwen tegen die tijd. Als ik bijvoorbeeld voor de laatste paar dagen nieuwe in huis moet halen, is dat niet nodig. Dus eigenlijk gwn opmaken alst ware.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. beebj

    beebj Niet meer actief

    #15 beebj, 27 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2017
    Bloedtest was positief:D:DOndersteuning is mooi hoog, dat zien ze graag. HCG waarde staat op 2310, wat netjes is.

    Nu wachten tot volgende week woensdag; 2e bloed test.

    1e echo mag pas in de week van 16-20oktober zei ze aan de telefoon trouwens.

    MvM komt vanavond bij ons thuis voor de intake!
     
  16. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Jeej, wat fijn! Maar kon ook niet anders met jouw testen. Lijkt me ook wel fijn om een getal te weten en dan de volgende keer kunt kijken naar de opbouw. Jammer, voor mij controlfreak, doen ze bij ons geen bloedtest. Moet het met de urinetestjes doen.
    Dan heb je dezelfde week als Marissie echo. Geen idee waarom ik al eerder mag?!
    Ik zit tr ook in kunstmatige cyclus, dus ik progynova en utrogestan gezellig met je mee! Nog geen idee tot wanneer ik door moet gaan?! Dit vraag ik wel bij de eerste echo.
     
  17. beebj

    beebj Niet meer actief

    Aan je banner te zien, loop je ook maar 1 dag voor op mij. Geen idee inderdaad waarom jij eerder voor de echo mag. Anderzijds, het scheelt maar een weekje hoor:rolleyes: Urinetest is opzicht ook prima toch, maar ik snap wat je bedoeld ivm de waarden. Vies hè die vaginale rommel:( Manlief moet niets van me weten:oops: haha!

    Vanavond komt Moeders voor Moeders bij mij thuis voor de intake. Had me wel al ingeschreven na m'n positieve test, maar wilde met de intake wachten tot bevestiging van het ziekenhuis. Redelijk vroeg, maar het kwam zo uit met de planning van dat vrouwtje.
     
  18. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh nooooo bruinverlies hier :cry: maak me echt ongerust nu :cry:
     
  19. beebj

    beebj Niet meer actief

    #19 beebj, 27 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2017
    Niet:eek: Het hóeft niks te zijn hè! Ik zou morgenochtend meteen je gynaecoloog bellen. Al is het maar om je gerust te stellen. Wie weet willen ze wel een echo voor je doen? Snap alleen niet dat dat uberhaupt kán met progynova en utrogestan..:confused: Wat voor dosering heb je?

    Hier is MvM vanavond langs geweest voor de intake. Here we go again! 10 weken lang urine opvangen voor Moeders voor Moeders:D Heb tenslotte nu zélf gebruik gemaakt van de medicatie die ze maken met de hormonen uit de urine van zwangere vrouwen..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Excuus voor het inbreken hoor, want verder heb ik niets te zoeken in dit topic...

    Maar allereerst gefeliciteerd! :)
    Pittige weg heb je af moeten leggen zo te lezen in je onderschrift.
    Ik weet niet wie je hebt gebeld voor de 1e echo? Een echocentrum oid.?
    Want i.p. bel je altijd eerst een verloskundigenpraktijk. Daar heb je dan eerst een intake (ze stellen o.a. vragen over de 1e dag van je laatste menstruatie, maar ook je medische geschiedenis en die van je familie en partner/donor, je evt. voorgaande zwangerschappen/mk(en) etc.
    Op basis van die antwoorden maken zij de schatting of je bij hun onder begeleiding kan blijven of dat je bij een gyn. komt (in jouw geval dan, want als je al bij een gyn. liep om zwanger te raken, dan beslist je gyn.).
    Je kunt aankaarten dat je meerdere mk'en hebt gehad. Doorgaans is het dan zo dat je ook eerder voor een echo mag komen.
    Desnoods zeg je er bij dat het je gerust zou stellen als ze het nu ook in een vroeg stadium nakijken of alles wel goed is :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina