mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo, nu hebben we hier ook ons eigen topic.
    Na het topic 'aanstaande mama's uit de MMM' kunnen we hier verder schrijven als échte mama's!

    Dit topic is natuurlijk ook voor alle andere mama's die zwanger zijn geworden mbv de mmm en nu dus moeder zijn!
     
  2. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jaja, zie de foto in mijn album van een lachende Sophie.
     
  3. Liesben

    Liesben Niet meer actief

    Gevonden :)
     
  4. Vlinder3

    Vlinder3 VIP lid

    26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ook gevonden ;)
     
  5. Vlinder3

    Vlinder3 VIP lid

    26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #5 Vlinder3, 21 nov 2011
    Laatst bewerkt: 21 nov 2011
    Stacey ligt weer heerlijk in haar bedje. :)

    Ik zal gelijk met de deur in huis vallen.....Ik kan volgende week donderdag al terecht voor mijn litteken en de echo.
    De gyn heeft heel de maand geen dienst in R'daal maar loopt in Ettenleur dus ik had gezegt dat ik dan zou wachten tot hij weer in R'daal was. Vanmorgen belden ze me op dat de gyn me toch eerder wilde helpen dus moet ik naar Ettenleur komen....
    ze gaan dan een uitgebreide echo maken om te kijken of de endometriose nog rustig is. Ondanks het doorslikken vd pil ben ik nu weer 2 weken ongie en niet zo'n klein beetje ook. :(
    Hopelijk geen nieuwe cysten maar dat zullen we 1 dec weten.

    Hij gaat dan ook het bindweefsel wegsnijden, ben benieuwd of ik daar veel last van zal hebben en zo ja hoelang? Hij hecht het daarna niet opnieuw maar wil het zo laten genezen....Hopelijk is het als het eenmaal genezen is allemaal niet meer zo pijnlijk.

    Met Stacey gaat het iig supergoed :)
    Ze groeit goed en is zo vrolijk altijd. Om 6 uur heeft ze meestal haar huiluurtje maar hoort erbij en dat is ook het enige. Als ze overdag huilt is ze of moe of ze heeft honger. :)
    Eten doet ze (te) goed, we zijn sinds vd week gaan mengen met Nutrilon Forte want ze kwam steeds eerder voor haar flesje en nu gaat het super.
    Zolang ik de Nutriton en Zantac blijf even voor haar verborgen reflux is ons meisje zo vrolijk.

    Ik heb haar volgens mij aangeleerd om haar tongetje uit te steken.
    Als ik het nu doe dan doet zij het ook met een schattig geluidje erbij hihi:D
     
  6. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fijn dat het zo goed gaat met Stacey. En hongerig meisje dus. Hopen dat het werkt. Komt ze 's nachts ook voor een voeding als ze zo'n honger heeft?


    Doordat ze gisterochtend pas laat wakker werd en dus laat de fles had gehad, heeft ze maar vijf flessen op een dag gedronken. De laatste om 22.00 uur en vanmorgen was het dus ook vroeger. 04.15 uur wakker - speen erin - gerekt tot 05.00 uur.
    09.15 uur tweede fles erin. Half uurtje later nu (ze ligt in de zitzak) en ze heeft de hik al gehad en begint te huilen. Speen helpt een beetje, maar weet niet zo goed waarom ze moest huilen. Vervelend vind ik dat.

    Straks of vanmiddag wandelingetje maken naar de apotheek om de pil op te halen. Toch maar wel!

    Iedereen een fijne en rustige dag toegewenst.
     
  7. Kaat2000

    Kaat2000 Fanatiek lid

    22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Hoi Dames,

    Ik lees nog wel met jullie mee maar heb even geen puf om te reageren, sorry. Ik ben zo moe, het gaat hier wel goed allemaal hoor:)

    xx
     
  8. mmiiiiir

    mmiiiiir Fanatiek lid

    15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Gevonden!!

    Ik hoop dat er ook "nieuwe" mmmama's zich bij ons aansluiten, gezellig!

    Goh Zeehondje, tja dat is natuurlijk wennen als ze een flesje minder gehad heeft... Opeens een andere regelmaat!
    Mijn meisje heeft nog gewoon 6 voedingen per dag hoor... Maar ze is ook nog wel wat kleiner en lichter (minder dan 4 kg), dus ik ga nog niet experimenteren met minder voedingen. Fee spuugt ook best veel, dus ik wil haar maagje niet nog meer belasten door meer ml per voeding te geven en dat moet wel, he, als ze op vijf voedingen zitten...
    Maar zo te lezen was het bij jou ook niet echt de bedoeling?

    Ik probeer de schema's van het boek van Gina Ford aan te blijven houden en ik maak Fee dus ook wakker als het tijd is voor een voeding. Neem wel af en toe een half uurtje speling, hoor!

    Vlinder: pfff, ik zou daar wel tegenop zien hoor, tegen die behandeling...!
    Fijn dat Stacey zo'n tevreden meisje is!

    Nadat ik de afgelopen weken al samen met Fee naar kantoor was geweest om een paar uurtjes te werken, ben ik gisteren voor het eerst geweest zonder haar. Ik zag er heel erg tegenop maar uiteindelijk viel het me. Oma heef op haar gepast en twee flesvoedingen gegeven. Ik en van 9 tot half 4 weg geweest, dat vond ik wel lang genoeg. Vandaag weer lekker de hele dag samen doorbrengen, gezellig!
    Fee heeft het prima gedaan! Alleen weet oma nog niet zo goed hoe ze Feetje kan stimuleren als ze wakker is. Oma pakt Fee wel en gaat haar dan lekker warm wiegen, waardoor Fee natuurlijk in slaap valt. Ook is oma ná het middagdutje van Fee met haar gaan wandelen en heft Fee dus vervolgens weer lekkerdoorgepit in de wandelwagen.

    Dus vannacht zat ik om drie ur te spelen met een superwakkere, vrolijke baby...!
    Ik moet oma dus duidelijk nog meer tips geven over de spelletjes die ze al kan doen met Feetje: elkaar imiteren in gekke bekken trekken (inclusief inderdaad tong uitsteken, Vlinder), spelen in de box met de mobile en kijken naar het speelgoedje met de spiegel, met haar kletsen, haar niet liggend maar zittend vasthouden zodat ze goed om zich heen kan kijken, op de buik in de box zodat ze haar nek- en rugspieren kan oefenen, liggen op mijn benen zodat we ze me goed kan zien en dan rare geluiden maken (ploffen, smakken, dierengeluiden, gekke vrolijke liedjes).
    Fee begint nu ook echt ook zelf al verschillende geluidjes te maken: naast de kreetjes en kuchjes maakt ze nu ook hele gezellige babbelgeluidjes. Als ze zit, houdt ze haar hoofdje makkelijk rechtop en ook als ze op haar buik ligt kan ze dat al een hele tijd!

    (haha trotse mama) :D:D:D:D
    Welke spelletjes doen jullie met je kindje?
     
  9. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jaaa ook gevonden :D leuk leuk!

    Zeehondje, misschien was ze moe, of misschien ergens van geschrokken? Soms huilen ze ineens zonder reden (geen honger, geen poepluier, geen boertje nodig), gewoon lekker knuffelen zou ik zeggen :)

    Vlinder, fijn dat het zo goed gaat nu met stacey! Balen van die ingreep zeg en al 2 weken ongi brr. Heb ik ook gehad op het begin, dwars door de pil heen maar daarna dus niks meer jeeej :D

    miiir, ik doe ook nog; komt n muisje aangelopen, klap eens in de handjes, haar op schoot met n knuffeltje met kraakoor, en sinds een paar dagen heeft ze een bijtringrammelaar achtig ding waar ze lekker mee rammelt, in bad het liedje van 3 kikkertjes, gewoon lekker kletsen en kraaien en wachten tot ze terugkraait, we hebben dan echt hele gesprekken (aaaa (zij) en dan ik; echt waar? en toen? haha en dan lijkt het een heel gesprek :)). Ook vind ze het leuk als ik aan haar wangetjes of mondje zit, dan krijg ik een dikke glimlach.

    Fijn dat het werken meeviel en nu weer n dagje gezellig samen. Leuk! Ik vandaag weer aan het werk en drie dagen achter elkaar, dat vind ik wel veel nog...

    Morgen weer naar het cb en de 3e keer prikjes weer... en dan ook maar vragen hoe we haar meer voeding per keer kunnen laten drinken. Ze drinkt nog 6 keer en dat is toch wel veel... gisteren wel 1 maatje grotere speen gepakt, nu maat 3 en toen dronk ze de fles zowaar leeg! Toeval? Hoop dat dat de oplossing is... was ze gewoon steeds te moe na 120 ml met speen 2 en is ze er klaar mee hihi.

    Kaat; knuffel voor jou meis. Waar ben je zo moe door? Ik moet zeggen dat de nachten me hier wel een klein beetje opbreken hoor, al 2 dagen ineens zo'n huilbui :( stom gedoe, en dat terwijl ik het eigenlijk al die tijd helemaal niet zo zwaar vond...? Ben sowieso steeds zo emotioneel, met films enzo, ik zei al tegen Sjoerd, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik weer zwanger was. Steeds zo'n honger ook en moe en emotioneel :$ haha maar ben het niet hoor :p
     
  10. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    jaaaa dat is ie, mooi he!! :D
     
  11. Kaat2000

    Kaat2000 Fanatiek lid

    22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Josjo, Nou ik wil helemaal niet klagen maar de nachten zijn mij nu ook echt aan het opbreken. Al weken lang huilt L. s'nachts, dit door haar tandjes en haar verkoudheid, ze slaapt daarna wel weer door maar ik niet. Vandaar dat ik zo moe ben het komt wel weer goed maar het duurt gewoon eventjes.
     
  12. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Miirrr, was inderdaad niet de bedoeling om naar vijf flessen per dag te gaan. Normaal ook gewoon nog zes hoor van 120/4cc.
    Het cb zei dat ze misschien door de nutriton de nachtvoeding zou gaan overslaan en dat we dan naar vijf flesjes konden gaan. De nachtvoeding slaat ze nu dus wel redelijk over, alleen vijf voedingen is gewoon niet genoeg. Als ik meer moet gaan geven per keer ben ik ook bang voor meer spugen/krampjes. Dus we laten het voorlopig gewoon nog even zo.

    Wakker maken voor een voeding is hier niet nodig. Ze komt ruim op tijd zelf, haha! Ze slaapt vaak na een voeding zo'n drie kwartier en soms langer hoor. Maar vaak is ze dus al wakker voordat ze de volgende fles mag of wil.

    Fijn dat het werken meeviel. En als je het dan weer kan compenseren door een hele dag met je meisje bezig te zijn is het goed toch?!

    De spelletjes die jij beschrijft worden hier ook gedaan ja. Alleen denk ik dat ik het wel wat meer moet doen. Ik heb nog steeds een beetje het beeld/gevoel dat ze veel moet slapen tussen de voedingen door. En soms heb ik ook het idee dat ze wakker in bed ligt. Op zo'n moment misschien met haar gaan spelen en overbruggen naar de voeding. Waarschijnlijk spelen jullie gelijk na de voeding met je kindje, dan slapen en bij het wakker worden voeden???

    Josjo, het huilen was ook zo weer over.
    Aan haar mondje zitten vind Sophie ook echt geweldig, dan is het een big smile die je van haar terugkrijgt!

    Drie dagen werken is wat ik straks ook weer moet gaan doen (na de kerstvakantie). Lijkt me inderdaad wel zwaar, maar zal wel moeten hè?!

    Ze krijgt dus 6 flesjes van 120/4cc? Dat krijgt Sophie namelijk ook.
    Maar als je meer gaat geven per keer en ze drinkt het niet op heeft het inderdaad geen nut. Hopelijk is de grotere speen de oplossing ja.

    Aaaahhhh...prikjes. Ben zo benieuwd hoe ik me ga voelen als m'n kleine meisje de eerste krijgt? Succes in ieder geval. Heeft ze last van de vorige gehad? Even vergeten.

    Kaat, lekker uitrusten en soms even meelezen hier. Reageren komt wel weer.


    Zo, de pil is in huis. De assistent van de ha zei dat ik moest beginnen als ik ongesteld werd. Maar als dat nou nog weken duurt?
    Bij de apotheek zei ze dat ik ook wel gelijk mocht beginnen, maar dat ik er dan rekening mee moest houden dat het niet gelijk zou werken.
    Ook de etos baby box opgehaald. Niet echt boeiend. Vooral tijdschrijften.
    En Sophie slaapt eindelijk. Overdag is het echt een drama vind ik. Nou ja, misschien moet ik niet zo hard willen dat ze 2 á 3 uur slaapt per keer?
    05.00 uur fles
    05.30 uur slapen
    8.15 uur wakker, maar het was snel weer stil
    9.00 uur wakker
    9.15 uur fles
    10.15 uur slapen
    11.00 uur wakker (speen, op schoot, wandelwagen, maar niet meer willen slapen)
    12.30 uur fles
    13.15 uur wandelen (half geslapen, half wakker)
    14.30 uur in bed, heel uur wakker geweest (gekreun, huiltjes)
    15.30 uur slapen
    nu 15.50 uur hoor ik haar al weer, ga zo de fles geven.
    Totaal dus vanaf de eerste fles +/- 5 á 6 uur geslapen. Denk dat ze na deze fles wel even lekker gaat slapen en dan na de één na laatste fles is ze vaak weer wakker tot de laatste fles. Gelukkig slaapt ze 's nachts redelijk goed.
     
  13. Liesben

    Liesben Niet meer actief

    Vlinder, wat spannend dat je al zo snel terecht kan. Ik hoop dat het resultaat heeft!

    Knuffel Kaat, vervelend dat je je zo moe voelt! Die onderbroken nachten zijn ook killing! Dat vind ik al...

    Mmirr, ik speel dit soort spelletjes ook met Eelco. De ene keer reageert hij er meer op dan de ander, hangt van zijn bui af ;)
    Die Fee van jou klinkt echt als een heerlijk kind!

    Zeehondje, Sophie dus al 5 voedingen? ben je nu niet bang dat ze iets te weinig krijgt? Of ga je gewoon een keertje extra wegen op het consultatiebureau?

    Josjo, al weer bijna voor de 3e prikjes..wat gaat dat snel. Ik ben benieuwd wat voor advies CB geeft over hoe meer voeding te geven.
    Jouw kindje zou nu inderdaad wel naar 5 mogen.

    Hier net heerlijk een uurtje geslapen, samen met mijn zoon...die nu nog slaapt btw :D
    Hij lijkt wel van slag na vannacht. (hij kwam pas om 0400 voor het eerst, in plaats van 0200 uur). Hij had vervolgens om 08:00 weer een fles gehad, en vervolgens om 11:15 uur. Om 13:30 kwamen we terug van boodschappen, en brullen...brullen. Ik eerst gekolfd, maar hij werd niet stil. En maar op zijn hand sabbelen, waardoor hij gefrustreerd raakt omdat die hand nog niet helemaal doet wat hij wil, namelijk op zijn plaats blijven. Toen nog maar een fles van 150 ml borstvoeding gemaakt, en die dronk hij ook op. Daarna zijn we samen in slaap gevallen.
    Of zou dit ook een van die befaamde regeldagen zijn waar ik wel eens over lees? Die vallen wel vaak rond de 6 weken, en laat hij nu vandaag precies 6 weken zijn?
     
  14. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    zeehondje: ik maak 150/5 en dat wordt dan dus 170cc maar daarvan drinkt ze tussen de 90 tot alles, heel verschillend.

    Jouw ritme is wel vergelijkbaar met hier hoor. Wat bij ons lijkt te werken nu, is dat ik haar voor ieder slaapje in de slaapzak doe, geen pyama, die alleen snachts. Ik hou bij A aan dat ze 1,5 tot 2 uur in totaal wakker is, maar dat is bij S natuurlijk korter. Ik probeer haar te voeden, samen spelen, zelf in de box spelen (dat laatste langer dan samen trouwens) en dan als ze begint te huilen of als ik eerder tekenen zie van vermoeidheid zeg ik altijd; mama brengt jou naar bed, je bent moe. Dan samen de gordijnen dicht, slaapzakje aan, muziekje die 2 min duurt en ik ga weg. Huilt ze, dan ga ik na 10-15 minuten erheen om een speentje te geven, of eerder als ze overstuur huilt. En dat dan elk slaapje muv de keren dat we op pad gaan. Ik vind het ook niet erg als ze dan eerder slaapt in de auto of korter of wat dan ook. Merk wel dat ik niet 2 of 3 dagen achter elkaar op pad moet gaan met haar, dan wordt het voor haar te druk... In elk geval zoveel mogelijk een vast ritme is wel goed...

    prikjes; eerste keer echt last, huilen bij het zetten :( veel slapen, en een beetje verhoging. Tweede keer geen verhoging en ook iets minder slaperig. Ben benieuwd morgen!
     
  15. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh en zeehondje, het cb zei tegen mij juist dat de nutriton niks uitmaakt? Het is alleen een verdikkingsmiddel en er zitten geen voedingsmiddelen in... maar goed, blijkbaar doet het toch iets bij S?

    Liesben, kan goed ja, regeldagen. gewoon lekker aan toegeven, hij zal wel iets meer willen drinken dan?

    Vaak lees ik iets over sprongetjes en dat die kleintjes dan een paar dagen veel huilen maar ik denk dat A dan nog nooit een sprongetje heeft gehad haha. of geen last van gehad? Merken jullie daar iets van?
     
  16. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, verkeerd begrepen denk ik. Was eenmalig vijf voedingen omdat ze toen 's ochtends zo laat pas wakker werd. Redde het toen dus niet om zes voedingen te geven. Maar door die vijf voedingen kwam ze vanmorgen dus juist weer heel vroeg. We geven dus gewoon zes flesjes weer.

    Na flesje twee, drie en vijf slaapt ze niet zo goed.
    Na flesje een, vier en zes wel.
    Was wel even handig om het op te schrijven voor mezelf hier.
    16.15 uur fles gehad en ligt al vanaf vijf uur te slapen nu (2 uur dus al).
     
  17. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Zeehondje gefeliciterrd meid, ook een okt mama
     
  18. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dank je Danjo.
    Kom nu oude bekenden tegen van het forum en vaak weet ik niet meer waarvan ik ze ken.
    Sorry, haha.
     
  19. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb jullie ook gevonden!!

    @vlinder: fijn dat je toch zo snel terecht kan! Geen prettige ingreep maar het moet daar beneden wel goed genezen zijn hoor!
    Hier een stopweek ingelast omdat ik na mijn eerste menstruatie blijf bloeden.

    @zeehondje: het kan best dat ze al op 5flessen wil hoor. Je kan haar gewoon ook meer aanbieden per fles en kijken wat er dan gebeurt.
    Suzannah was in ene heel onrustig en sliep slecht, ik heb haar toen meer aangeboden en toen sliep ze in ene wel weer tussen de flessen.
    Zij zit nu al bijna een 1,5maand op 4 voedingen.

    @kaat: balen van die gebroken nachten!

    @josjo: spannend hoor de prikjes! En hier ook overdag geen pyama hoor..sterker nog hier slaapt ze nog steeds gewoon in de box overdag:) Gister heb ik haar voor het eerst in haar wiegje gelegt omdat het wel erg druk in de woonkamer was.
    Ik kan het echt niet;)

    Ik heb maandag mijn 2de en laatste hysteroscopie gehad :D Helemaal goed gegaan en ze hebben niks raars kunnen ontdekken.
    Voor de endo was ik aan de pil begonnen om ff rust in mijn lijf te krijgen maar ik bleef bloeden na mijn menstruatie en nu dus gestopt. Hopelijk komt mijn bloeding snel opgang.

    Met Suzannah gaat het heel goed, ze is alleen verkouden en vandaar dat ik nu wakker ben......ze lag te hoesten in bed.
    Onze meiden slapen inmiddels samen op een kamer en dat gaat echt super goed :D
    Suzannah houd alleen erg last van haar darmen en heeft nu al weer 2dgn niet gepoept..
    Ze heeft forlax maar dat doet nu dus z'n werk niet zo goed. We hebben haar gister dan ook maar een 2de keer gegeven, mag eigenlijk niet maar het is niet anders. Ze moet wel weer gaan poepen.
    Haar schema:
    -7uur eerste fles
    -20.00 laatste fles
    Ze drinkt ongeveer 4flessen van 180/6
    Daar tussen door komt het zoals het komt. Ik hou het niet echt bij. Ze slaapt nog steeds heel erg veel.
    Ze kan ook wel heel leuk spelen maar ik moet er echt opletten dat ik haar niet te lang laat spelen omdat ze anders te moe word en dan zo haar fles niet wil leeg drinken.
    Volgende week weer naar het CB voor haar prikken en wegen :D


    Ze kan wel heel goed aangeven wat ze wil.
    Ik ga zo ook ff een foto-tje spammen.
     
  20. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier is ze dan :D
     

Deel Deze Pagina