M'n baby drinkt amper tot niet.

Discussie in 'Voeding' gestart door mamavanlogan, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanlogan

    6 jul 2017
    95
    26
    18
    Vrouw
    Hi mama's,

    Onze dochter krijgt vanaf haar geboorte al flesvoeding, dit is vanaf dag één al een drama geweest.
    Weinig drinken, uiteindelijk met heel veel strijd toch voedingen erin krijgen.. Nu een week geleden met die warmte en niet willen drinken heeft ze een wegraking gehad, kinderarts heeft haar op medicatie gezet voor verborgen reflux. De strijd met haar flessen lijkt iets minder te zijn maar alsnog duwt ze haar flesspeen er met dezelfde gang weer uit. Ze weigert gewoon of drinkt weinig. Echt een ellende en het maakt me per voeding onzekerder. Heeft iemand nog de magische tip?


    Haar geboorte gewicht is 3464, ze weegt nu 4900 en is 11 weken.

    Liefs..
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Geen tip, wel herkenning want onze dochter dronk ook nauwelijks. Elke voeding weer strijd. Inmiddels heeft ze een sonde..

    Wat wij probeerden;
    - andere fles of andere speen.
    - in de speen knijpen zodat er al melk uitkwam.
    - slapend de fles geven.
    - vaker aanbieden
    - minder vaak aanbieden

    Ben je al bij het cb of de kinderarts geweest voor tips?
     
  3. mamavanlogan

    6 jul 2017
    95
    26
    18
    Vrouw
    Jeetje wat heftig en confronterend om te lezen, precies jouw punten doen wij ook en ze begint steeds minder en minder te drinken. Buiten haar voedingen is ze wel heel vrolijk en oogt tevreden, ze heeft ook nog plas luiers. Hoe is het bij jullie gegaan dat ze aan de sonde ging?

    Ja wij lopen bij een kinderarts sinds vorige week, medicatie voor verborgen reflux, ik moet donderdag pas terug. Terwijl ze na een nacht van 8 uur vandaag maar 110 dronk met veel moeite en na 3 kwartier. Om 9 uur weer aangeboden, eindstand.. 15cc erin.........
     
  4. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wil absoluut geen angst aanjagen dat jouw dochtertje ook een sonde krijgt hoor, maar kon ook niet wegklikken zonder te reageren.
    Hier was ze ook heel vrolijk en tevreden, wij zijn via het cb doorgestuurd naar de kinderarts omdat ze nauwelijks groeide (met 3 maanden woog ze 4080 gram en ze is geboren met 3050 gram). Ze is medisch volledig onderzocht maar er kwam geen enkele medische reden naar voren waarom ze slecht groeit en slecht drinkt. Nu krijgt ze voeding met extra calorien en nog groeit ze eigenlijk niet denderend.

    Frustrerend he, dat ze zo slecht drinken. Kon er af en toe echt gek van worden van frustratie. Zou zeker donderdag aangeven dat de reflux medicijnen niet genoeg doen en je verder onderzoek wilt of meer begeleiding tijdens de voedingsmomenten.
     
    mamavanlogan vindt dit leuk.
  5. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Je zou nog een andere voeding kunnen proberen, met name dan een koemelkvrije voeding (pepti). Flesweigeren kan een symptoom zijn van kma. De voeding kan dan branden in de mond en keel, waardoor ze niet wil drinken.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Het maagje is maar heel klein. 110 is een hele mooie hoeveelheid, alleen zul je dan vaker flesjes moeten geven.
    Veel borstvoedingkindjes drinken de gehele bv periode maar 100-120 ml per keer en het eerste half jaar soms zelfs 80 of minder. Maar die zitten dan wel op 8 voedingen per dag.
    Ik zou voor nu eens proberen elke 2-3 uur 90/3 of 120/4 aan te bieden en kijken hoe het gaat. Let goed op de hongersignalen.
    Volg je kindje.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  7. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
    Bij mijn dochter hielp de dental speen van difrax. Door de vorm vond ze deze heel prettig in haar mond (tenminste, zo leek het, gewone flessenspenen wilde ze niet in haar mond) en er zit een gaatje bovenop (bij het gehemelte dus) waardoor de melk eerst wordt verdeeld in de mond en dan kon ze het lekker wegslikken.

    Talloze uren heb ik gezocht op internet wat nou de reden kon zijn dat mijn kindje, die te weinig groeide, heel veel sliep en overduidelijk moest gaan drinken, niet haar flessen wilde drinken. Na deze speen nooit meer problemen gehad.

    Sterkte!
     
    mamavanlogan vindt dit leuk.
  8. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Hier ook een beetje herkenning.Mijn dochter drinkt ook slecht.Ik lees mee voor de gouden tip.Bij cb was er een ongeïnterresseerde arts die mij ongelooflijk snel heeft afgewimpeld.Niet echt heeft geluisterd naar mij.
     
  9. mamavanlogan

    6 jul 2017
    95
    26
    18
    Vrouw
    H
    Hi! Thnx voor de tips. Dit hebben we ook al geprobeerd en dan weigert ze helemaal of gaat er amper iets in zo snel op elkaar..
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dit idd. Ik schrik altijd vannde grote hoeveelheden die met flesvoeding gegeven worden.

    Tips
    Andere voeding
    Andere fles ( dr Browns)
    Osteopaat
     

Deel Deze Pagina