Mn wasmachine maakt vlekken, of mn droger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rabi, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Help. Ik word hier echt knetter gek van langzamerhand! Sinds een tijd heb ik last van vlekken in mijn kleding na het wassen, en op de een of andere manier doen vooral nieuwe kleding het goed. Het is vooral in donkere kleding, en het zijn donkere vlekken. Vetvlekken denk ik, want als ik het daarna nog een keer was met afwasmiddel en biotex op die vlekken gesmeerd gaat het er grotendeels uit. Maar wel grotendeels, soms blijven er dus permanent vlekken zitten. :(

    Ik dacht wasluis, en heb echt al tig keer mijn wasmachine gedraaid op 90 graden met natuurazijn en biotex (los van elkaar, niet de azijn en biotex in 1 wasbeurt, schijnt niet goed te zijn las ik ergens). Ik dacht even dat het wel weer oke was, maar nu zitten er weer vlekken in 2 nieuwe shirts van mijn oudste! Argh!

    Soms twijfel ik of het niet gewoon de wasdroger is, maar kan dat überhaupt?

    Kennen mensen dit probleem? Wat heeft bij jullie geholpen? Ik zei net nog tegen mn man: als dit niet snel ophoudt gaan we een nieuwe kopen hoor... Maar verder draait het ding (Bosch) nog prima (7 jaar oud), dus toch ook weer zo zonde.
     
  2. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Heb ik ook af en toe.
    Als ik de rubberen rand opzij duw komt er nog een rand tevoorschijn vd trommel. Daar zit altijd een rare laag op. Doekje erover en weer klaar. Heel vreemd. Dit is ook de eerste machine waar ik dat mee heb.
     
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    Ik zou de rubbers even schoonmaken en maak je wel eens het filter van je wasmachine schoon?

    En elke week even een kookwas doen. Ik doe altijd de vaatdoekjes etc met een kookwas.
     
  4. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Rubber heb ik zelfs zeer recent helemaal vervangen omdat ik dacht dat dat het probleem was. Niet dus... o_O
    Filter van m’n wasmachine nog niet gevonden? Waar zit die doorgaans?
     
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    Bij mij rechts onder aan de voorkant, als je die gaat schoonmaken even een bakje meenemen want er staat altijd water in. Als het goed is zit er een slangetje in die afgesloten is met een dopje, die haal je los en zo laat je het water weglopen, daarna kan je het filter schoonmaken.
     
    Rabi vindt dit leuk.
  6. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Heel herkenbaar en hier begon het pas toen we een tweedehands droger hadden. En de verkoper bleef erbij dat het niet daarvan wkam. Inmiddels dst ding weggedaan en een nieuwe wasmachine dus wat het precies is geweest kan ik niet met zekerheid zeggen maar wel erg toevallig dat het begon met de aanschaf vd droger.
     
  7. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Is het alleen in de kleding van je kinderen? Wij hadden het een tijdje terug ineens. En dan alleen bij de kids. Hier bleek bellenblaas de boosdoener. Alles weggedaan en nu geen vlekken meer gezien.
     
  8. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Wel voornamelijk, maar niet alleen maar. Komt denk ik ook dat ik meer was van hun heb dan van ons. Bellenblaas gebruiken ze niet meer. :D
     

Deel Deze Pagina