Moe en duizelig na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door ebast, 13 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Hee allemaal,
    Anderhalve week geleden heb ik een miskraam gehad met week 4+3:(
    Nu ben ik elke dag nog steeds super moe en heb ik ook afentoe last van duizeligheid. Ik heb smiddags echt de behoefte om even mijn ogen dicht te doen en merk dat focussen met werk (zeker een hele dag) echt heel erg lastig gaat. Heb dat normaal nooit… Ook niet uitzonderlijk veel bloed verloren, maar gewoon als hevige menstruatie. VK zegt dat het tot 6 weken kan duren, maar pfff… Herkennen mensen dit??
     
  2. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.676
    3.944
    113
    Vrouw
    Ja, herkenbaar. Zwangerschap onbekende locatie / vroege miskraam had ik, van de 8 weken dat het heeft geduurd ook 3 weken gebloed, niet per se heftig.

    Ik was vooral moe, af en toe duizelig op warme dagen. Kan door van alles komen, stress door de situatie en hormonen die nu even goed hebben geschommeld. Ging ook wisselend, had dagen dat het prima ging en dan ineens weer een paar dagen moe.

    Je kan altijd even vragen of ze je ijzerwaarde kunnen controleren (is is bij mij ook gebeurd maar die was gewoon prima binnen de waarden).
     
  3. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Zeker herkenbaar! Er gebeurt vanalles in je lichaam na een miskraam, het duurt wel even voor alles weer goed in balans is.. Mijn gyn schreef me 3 weken rust voor en daar ben ik hem heel dankbaar voor, kon het echt gebruiken
     
  4. Vivianne84

    6 sep 2015
    95
    84
    18
    Dit is voor mij ook heel herkenbaar. Ik voel me ook duizelig en leeg (en soms ook weer opnieuw verdrietig, terwijl ik dan dacht het goed verwerkt te hebben).
    Een tip: laat je bloedbeeld checken. IJzer kan heel laag zijn en ook b12 kan dit soort klachten veroorzaken. Van dit laatste heb je niet zomaar een tekort maar het kan wel (vooral als je weinig dierlijke producten eet) en er zijn ook onderzoeken die een verband leggen tussen b12 tekort en miskraam. Dus handig om dat even te checken bij de HA. Liefs!
     

Deel Deze Pagina