Moedeloos na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Elke1991, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1991

    Elke1991 Lid

    30 mrt 2021
    22
    4
    3
    Dag dames,

    Ik moet mijn verhaal even kwijt. Deze zomer besloten mijn man en ik voor ons eerste kindje te gaan. Wonder boven wonder was ik onmiddellijk zwanger maar kreeg ik op 5 weken helaas een miskraam. Heel moeilijk en verdrietig
    maar ergens ook een bevestiging dat ik makkelijk zwanger kon worden. Ondertussen zijn we echter 8 maanden verder, zijn mijn cyclussen nog steeds enorm onregelmatig en nog altijd geen zwangerschap in zicht. Iemand ook iets gelijkaardigs meegemaakt en uiteindelijk toch nog zwanger geworden?

    Lieve groetjes
     
  2. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Mijn schoonzusje .. die is bijna een jaar bezig nu. Is heel erg vervelend en rot...
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja. Hier meerdere miskramen en pas na ruim 3 jaar (hopelijk) blijvend zwanger. Dit is wel een uitzondering hoor. Maar ik snap je frustratie en verdriet. Een miskraam is vreselijk en maakt je wens alleen maar sterker. Als het dan ook niet lukt om weer snel zwanger te raken..
    Als je cyclus heel rommelig blijft zou ik de huisarts eens bellen of je een doorverwijzing naar een gynaecoloog of fertiliteitsarts kan krijgen. Normaal pas na een jaar proberen maar met een afwijkende cyclus kan je best eens vast bellen.
    Heel veel sterkte, en hopelijk ben je snel zwanger :)
     
  4. Elke1991

    Elke1991 Lid

    30 mrt 2021
    22
    4
    3
    Bedankt voor je reactie en proficiat met je zwangerschap. Moet een heftig parcours geweest zijn, maar gelukkig nu wel beloond met een goede blijvende zwangerschap. Ik ben ondertussen inderdaad naar de gynaecoloog geweest en ben nu mijn eerste ronde gestart met clomid. Dit sloeg gelukkig goed aan dus dat is wel weer een opkikker. Maar ik kan er gewoon soms zo verdrietig van worden dat we van "wauw wat hebben we geluk dat we zo snel zwanger mogen zijn" nu in de medische molen aan het rollen zijn. Nuja als er een zwangerschap van komt is het mij allemaal meer dan waard natuurlijk maar ik begin te vrezen dat mijn miskraam een soort van Lucky shot was qua bevruchting en dat het uiteindelijk toch niet zo evident blijkt om zwanger te worden.
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar jouw gedachtes hoor! Maar veel stellen doen er langer over om zwanger te worden dan je zou denken. Een half jaar/jaar is helemaal niet raar of een uitzondering. Helaas, want als je de keus eenmaal gemaakt hebt wil je natuurlijk ook meteen zwanger zijn. Hopelijk doet de chlomid wat :)
     
  6. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Hier ook helaas. Waren sinds eind 2017 bezig voor een 2de. Na 4 miskramen en 2.5 jaar in de medische molen nu eindelijk blijvend zwanger. Het heeft ons veel tranen en frustraties gekost maar uiteindelijk hopen we in juli beloond te worden met onze 2de zoon. Je heb het helaas niet voor het zeggen om zorgeloos zwanger te raken en te blijven. Wij zijn altijd positief gebleven en uiteindelijk beloond. Ik realiseer me des te meer dat niets vanzelfsprekend is. Hopelijk is het jullie ook gauw gegund :thumup:
     
  7. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Oh ja ik heb PCOS en eitjes van verminderd kwaliteit en mijn man is verminderd vruchtbaar. Meerdere pogingen met Clomid (9+) en IUI (5+) gehad. Inseminaties meerdere keren afgebroken omdat zijn semen meer dood dan levend was. Stond juist aan de start van het ICSI traject toen ik wonder boven wonder spontaan zwanger bleek te zijn!
     
  8. Elke1991

    Elke1991 Lid

    30 mrt 2021
    22
    4
    3
    Amai heel mooi dat jullie dan uiteindelijk toch spontaan zwanger zijn geworden. De natuur zit soms toch vreemd in elkaar.
    Werkte clomid voor jou goed?
     
    Kiki84 vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Ik was toen we voor nr2 gingen eindelijk in ronde 9 zwanger, werd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik voelde mij zo gestraft ook, dat mijn geduld werd 'beloond' met een spoedoperatie. Precies 1 jaar na de positieve test van de fout gelopen zwangerschap, was ik na wat hulp van t ziekenhuis zwanger van onze tweede zoon. Maar het heeft er flink ingehakt en littekens achter gelaten: mijn vriendin was 2x gelijk zwanger en geen miskramen en dat doet wel pijn dat wij wel door die ellende heen moesten
     
  10. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Bij mijn eerste zoontje met clomid in de eerste ronde zwanger. Bij de 2de na 9+ rondes nog geen zwangerschap. Wel 2x een miskraam. Dus helaas bij de 2de dikke pech. Moet wel zeggen dat ik ook dik 12 jaar ouder ben. Na je 35ste gaat je ei kwaliteit toch ook wat achteruit en is de kans op miskramen wat groter. Maar het zegt allemaal niks, ieder lichaam is anders. Ik duim voor je :thumup:
     
  11. Elke1991

    Elke1991 Lid

    30 mrt 2021
    22
    4
    3
    Moet echt wel lastig zijn om dan nog eens een volledig jaar te moeten wachten. Ik snap het echt volledig, precies of heel de wereld rond je is snel zwanger en direct een plakker. Als je dan zelf een miskraam hebt gehad en daarna wil het niet mee lukken, is dat gewoon heel verdrietig.
     
  12. sabrinab1986

    sabrinab1986 Fanatiek lid

    9 okt 2012
    1.157
    266
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb in september 2019 miskraam gehad was toen zo zwanger en nu wil het maar niet meer opnieuw lukken mijn 3 andere meiden zijn met mijn ex maar willen zelf graag ook een kindje mijn vriend heeft zelf geen kids nog
     

Deel Deze Pagina