moeder met bakfietsen om tips gevraagd.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door imke, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Wij hebben een Babboe bakfiets sinds 1.5 week en zijn er gisteren al mee omgekiepert! Met onze ruim 1.5 jarige dochter erin! Met haar hoofd op het asvalt! :confused:
    Gelukkig valt het allemaal mee, had veel erger kunnen zijn maar ik vind het zo vreemd dat er geen veiligheidszitjes meer zijn voor kinderen vanaf 18 mnd. We hebben nu een peuterschaal tot 18 mnd maar ze is er al bijna uitgegroeid. Zonder deze schaal zou het veel erger afgelopen zijn denk ik! Hebben jullie ideeen, zijn er ergens stoeljes voor in de bakfiets waar ze langer in zitten of zijn er andere oplossingen?
    ik hoor het graag!
     
  2. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mn schoonzus had een fietsstoeltje in de bak geschroeft ...
     
  3. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wat erg, mag ik vragen hoe je omgekiept bent.
    heb zelf de boxbike.
    ik kan je niet helpen wat betreft stoeltjes. heb zelf idd de peuterschaal.

    alles geod met je dochter?
     
  4. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    zo komen nog kijken van Babboe hoe dit kon gebeuren en of er technisch iets mis is. Het enige wat ik deed was gaan verzitten op het zadel waardoor blijkbaar het steur is omgeklapt. Fietste gewoon op een rechte weg! Echt vreemd! Maar idd een fietsstoel in de bak kan wel een oplossing zijn! Nog meer tips zijn welkom. Vind het gewoon vreemd dat die peuterschalen maar tot 18 mnd gaan, daarna is een kindje ook nog zo kwetsbaar!
     
  5. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    oei, dat je omgekiept bent........ brrr.
    durf je nog wel erop te fietsen? kan me voorstellen dat de schrik er goed inzit.

    ik heb ook een babboe bakfiets, al bijna 2 jaar.
    onze jongste hadden we er eerst in de maxi cosi in, en toen dat niet meer paste hebben we er een fietsstoeltje in gemaakt.
    dat ging prima.
    en nu zit hij ondertussen gewoon op een bankje.
    maar daar moeten ze echt groot genoeg voor zijn, dat ze goed met de voetjes op de grond kunnen komen.

    ben wel benieuwd eigenlijk of ze van Babboe iets kunnen vinden wat er mis is.
     
  6. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    jasses wat naar. heb wel eens gezien op tv dat je kan omslaan als je knoerd hard een heuvel afgaat en dan een scherpe draai maakt.

    ik denk idd dat een fietstoel de enige oplossing is. anders ontwerp zlf een grotere (kleuter) schaal. kan je nog geld gaan verdienen ;)

    hoe maakt je trouwens de maxicosi vast?
     

Deel Deze Pagina