Moeder vind dat we genoeg kinderen hebben

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door madelief, 19 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    goede avond :)

    Zit met bovenstaande in mijn maag :( we hebben 3 Kinderen van 12,8 en 6 maanden. Mijn kinderwens is nog niet weg maar telkens moet ik aanhoren dat we nu toch wel klaar zijn als grapje :( wat nu als ik zwanger zou zijn, zijn ze dan niet blij??? Sorry maar moest het even kwijt :)
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Huh? Nou en?

    Of moeten zij oppassen? Want dan is 4 wel veel. Maar goed, er bestaat gelukkig ook nog betaalde opvang.
     
    madelief vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Dan onterft ze je.
    Nee natuurlijk niet, waarom maak je je druk over de toekomst terwijl die er nog niet is? Ze vind je nog steeds even lief hoor , kind erbij of niet.
     
    madelief vindt dit leuk.
  4. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.618
    113
    Toen mijn man en ik elkaar net leerden kennen, grapte mijn moeder tijdens de kennismaking "dat ze toch mocht hopen dat hij gesteriliseerd was want het was nu wel klaar met baby's krijgen hoor." Fast forward een rollercoaster van bijna twee jaar en ze is wederom de meest trotse oma to be die er maar kan zijn. Laatst was ze in tranen omdat ze bang was dit kindje te weinig te gaan zien om er net zo'n diepe band mee te kweken als met de rest. Haar gezondheid gaat wat achteruit, ze wandelt immers zo langzamerhand naar de 70 toe en kan echt geen baby/dreumes meer opvangen voor bijv een weekendje zoals ze dat met de rest wel kon. Daarbij ben ik 130km weg verhuisd.

    Misschien kwam deze omslag juist wel omdat ze de hele achtergrond kent van onze kinderwens. Maar het zal ook een karakterdingetje zijn. Mijn moeder is een ontzettend warme, lieve, zorgzame vrouw. Als oma, als moeder en als mens haar gewicht in goud waard. Meer pragmatische mensen zullen misschien minder als een blad aan een boom omdraaien dan iemand met een karakter als dat van haar. *edit ik was te snel* Dat betekent niet dat ze niet blij voor je zullen kunnen zijn. Misschien ook wel. Jij kent ze het beste, de enige die die inschatting kan maken, ben je zelf. Ik snap ook dat je enorm opziet tegen een eventuele negatieve of niet blije reactie. Die doen zeer. Misschien laten doorschemeren dat jullie misschien nog wél willen? Laten zien en horen hoe welkom nog een kindje zou zijn? Als je moeder dat kan horen en aanvoelen, zal ze waarschijnlijk wel vanuit jullie wens redeneren en reageren in plaats van vanuit haar eigen schoenen.
     
    madelief vindt dit leuk.
  5. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon aan haar vragen hoe ze dat bedoelt en waarom als ze het meent ik ken je moeder niet als persoon dus misschien zegt ze gewoon zoiets omdat andere in de omgeving ook 3 al veel vinden of omdat ze vind dat het financieel of kwa ruimte moeilijk word en dan kan je gewoon vertellen dat jij en je partner dat wel zelf beslissen of kan je misschien wat zorgen wegnemen ?Misschien klaag je zelf al weleens dat het druk of duur is ? Je vertelt maar zo klein beetje dat ik niet kan oordelen of je moeder een zeur is of gewoon een bezorgde moeder:p
     
    madelief vindt dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.843
    16.877
    113
    Vrouw
    Gaat er toch om wat jij wilt en niet wat een ander wilt. Als jullie nog een kindje willen dan is dat jullie keuze en denk niet dat je moeder je daarop zal afwijzen
     
    madelief vindt dit leuk.
  7. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Mijn moeder was ook niet blij. Stelde zelfs een abortus voor. Inmiddels is ze gelukkig bijgedraaid, hoewel ze altijd overdreven praktisch denkt, en voornamelijk aan spullen en geld. Toch weet ik dat als hij eenmaal geboren is, ze super veel van hem zal houden. Net als van de andere 3
     
    madelief vindt dit leuk.
  8. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn moeder snapt onze keuze voor een derde kindje ook niet zo, onze kinderen zijn al 8 en 6, we hebben relationeel het zwaar gehad de laatste 2 jaar, dus waarom we dan nu weer de hele molen van zwangerschap, bevallen en slapeloze nachten in willen, dat snapt ze niet. Terwijl ik en mijn broertje zelf 7 en 5 waren toen we nog een zusje erbij kregen, dus ze deed zelf 30 jaar geleden precies hetzelfde.
    Ik hou me maar voor dat ze heus wel weer de trotse oma is als die kleine er straks is, tenminste dat hoop ik!
     
    madelief vindt dit leuk.
  9. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Nee hoor :) ze wonen niet in de buurt dus hoeven niet op te passen
     
  10. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Nee we wonen groot en staan financieel goed :) . Ik klaag nooit eigenlijk dus dat kan het niet zijn. Zelf is ze niet een ‚moedertje‘ ben enigskind en dat was af en toe al te veel
     
  11. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland

    Ja dat door laten schemeren doe ik al, laatst zei ze dat we nu wel klaar waren toch. Toen zei mijn man dat wij dat zelf wel konden beslissen;)
     
    26mei vindt dit leuk.
  12. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Kan zijn dat die er sneller is dan geplant
     
  13. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hier ook altijd tzelfde geweest. En als ik eerlijk ben. Ja ik heb geen super blije reactie gekregen van mn moeder. Maar na even wennen is ze nu net zo ongeduldig als ik zelf dat die kleine geboren wordt hihi. Komt vast goed.
     
    madelief vindt dit leuk.
  14. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Mijn ouders zeiden dat destijds ook tegen mij en mij (overleden) vriend..
    Ik had er al 3, en dat was echt wel genoeg hoor..
    Toen ik 1,5 jaar later gepland zwanger was van onze dochter (nu 7 maand), was er ook weerstand en.zeker hun mening: was het niet te snel, 4 kinderen zijn wel erg veel enz.
    Maar toen ze aan het idee gewend waren en zagen dat wij er ontzettend blij mee waren en ook de oudste 3 meiden, keken ze er na uit..
    Toen ze geboren was, waren mijn ouders ontzettend trots..

    Nu een maand na zijn overlijden, vinden ze het juist heel fijn dat we samen een dochter hebben mogen krijgen.. Hij heeft wat moois gegeven en (helaas) achter (moeten) gelaten, maar oh wat zijn ze blij en trots dat zij echt net haar vader is..
    En als anders dan zeggen dat zij 4 te veel vinden, reageren mijn ouders nu juist positief.
    Zij zijn trots hoe we het deden, en hoe ik probeer de draad op te pakken met 4 meiden, en helpen mij daar waar ze kunnen.
    Wel hebben ze nu om het weekend 1 van de 7 kleinkinderen logeren.. haha..
    Trotse opa en oma
     
    madelief vindt dit leuk.
  15. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik zou zeggen : beter een erbij dan een er af
     
    Louise11110, dreumesje en madelief vinden dit leuk.
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.983
    5.815
    113
    Maar dat zou het toch kunnen verklaren? Mensen bekijken het altijd vanuit zichzelf, hun eigen situatie. Zij moet er waarschijnlijk niet aan denken, zoveel kinderen. En misschien probeert ze je dan ook te beschermen, omdat het voor haar veel te veel zou zijn geweest.
    Maar jij bent jij, als je het aankan (samen met je partner), het leuk vind en het hele plaatje klopt, waarom niet?
     
    madelief vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Na een eerste zwangerschap die bij mij snel kwam en soepel liep, gevolgd door een bbz en vroege miskraam en bijna 2 jaar verder nu zou ik zeggen... Hou een slag om de arm. Je hebt geen garanties :) Dus daarom zou ik mij echt niet druk maken over de toekomst, want verder dan vandaag kun je daarin niet kijken :)
     
    madelief vindt dit leuk.
  18. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Zou ts niet misschien al zwanger zijn? Dat haalde ik eruit in ieder geval :roflmao:
     
    madelief vindt dit leuk.
  19. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Hey Madelief!
    (we kennen elkaar al jaren hier op zp vanuit twee zw topics, dan weet je wie ik ben ;) )

    Mijn moeder had de box en kinderspullen verkocht, want ze ging er van uit dat twee voldoende was. Ze vertelde me vorige maand dat ze weer een box had gekocht voor de jongste, zo kwam ik daar dus achter.

    Ik vond het heel kwetsend, en ook de opmerkingen dat drie nu toch wel voldoende is etc. Maar ook hier de sterke wens voor een vierde. Door die ongegeneerde mening hebben er heel wat tranen gevloeid, maar waarom trekken we het ons zo aan? Het is niet haar mening die telt!
    JIJ en je man bepalen of er nog een vierde komt, oh en moeder natuur, maar in ieder geval niet jouw moeder of welke andere persoon dan ook.

    Het eerste testje heb ik er al weer tegenaan gegooid ivm nog steeds geen cyclus, maar het is zo gewenst!


    X
     
    Willemijntje19 en madelief vinden dit leuk.
  20. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Bij mij was het een nichtje van 15 die afgelopen zaterdag vroeg of we nu zouden stoppen, want 4 was toch echt wel genoeg.
    Ik heb haar toen maar even gevraagd wie zij was om dat te bepalen.

    Nu is dit wel de laatste, maar al zouden we er nog 3 bij willen...dan is dat onze keuze.
     
    dreumesje en madelief vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina