Moeders voor Moeders promoten!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mili, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy1980

    Happy1980 Fanatiek lid

    14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb me ook aangemeld (zondag via site). Maar ben nog niet gebeld.
    Ben nog niet zo heel ver, dus moet denk ik ook nog wel even wachten.
    Ach ja we zullen zien. Ik vind het een kleine moeite en je maakt er andere mensen blij mee!
     
  2. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @meisje0123:

    Hoi,

    Even mbt je uitspraak dat het geen goed doel is...
    Ik denk dat het er van af hangt hoe je de betekenis: een goed doel vorm geeft.

    Ik bedoel met het is een goed doel: Dat het voor iets goeds gebruikt wordt. Het is een goed doel waarvoor je plast omdat je daarmee mogelijk maakt dat vrouwen die moeilijk zwanger kunnen raken, een kans geeft.
    In die zin is het een goed doel.
    Maar winstvrij nee dat niet dus in die zin is het "geen goed doel" ;)

    groetjesss,
    Mili
     
  3. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Klopt, mee eens! Vandaar dat ik zelf ook mee doe!
    Want die baby in mijn buik, is inderdaad zeker een 'goed doel'!
     
  4. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb bij alle 3 mn zwangerschappen meegedaan. Een kleine moeite toch?
     
  5. misspiggle

    misspiggle Bekend lid

    29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Vanavond komen ze bij mij langs.
    En dan gaan we kijken of ik al mee kan doen.
    Moet alleen wel elke maandag werken, dus nog even kijken hoe we de 'flessen' weer inleveren.
    Wil ze namelijk inderdaad niet voor de deur neerzetten, want dan is meteen iedereen op de hoogte.
    En ik woon in een dorp, dus met iedereen bedoel ik ook iedereen, haha...
    Ben benieuwd!

    Groetjes misspiggle
     
  6. dolphin

    dolphin Fanatiek lid

    1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Ze worden heel vroeg opgehaald, dus de kans dat iemand het ziet is heel klein. Ik woon ook in een dorp en niemand had het door hoor.. :D
    Je kan ze ook gewoon achter je huis, in de schuur of een andere afgesproken plek neerzetten.. desnoods bij familie of vrienden, als je het natuurlijk maar wel doorgeeft.. :D
     
  7. misspiggle

    misspiggle Bekend lid

    29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hoi Dolphin,

    Nou, we hebben toch maar het zeker voor het onzekere genomen en ik breng de flessen gewoon zelf weg. Het 'depot' is niet zo ver mij ons vandaan dus de eerste weken rij ik gewoon even op en neer..
    En dan vanaf 12 weken komen ze het gewoon bij mij thuis ophalen..
    Zou het niet prettig vinden als toch per ongeluk iemand het ziet en mijn schoonouders op die manier erachter komen dat ze opa en oma worden.

    Liefs misspiggle
     
  8. Femke85

    Femke85 Lid

    4 dec 2007
    46
    0
    0
    Nagelstyliste - schoonmaak
    Reusel
    Ik heb me ergisteren ook voor opgegeven, maar ze moeten me nog bellen.
    Ik ben benieuwd!

    Groetjes Femke
     
  9. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Dames...toppie! Heel goed dat jullie allemaal mee doen!
    Heel veel succes enneh ik duim dat alles goed mag gaan bij een ieder van jullie! :D
     
  10. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik heb heel even een ontzettend mutserige vraag :oops:

    nog 2 weken en dan ben ik klaar met mvm en ze hebben gezegd dat ik dna alle kratten enzo buiten kan zetten de laatste keer. Maar nu heb ik er ook zo'n maatbeker bij zitten...die mag je tijdens gebruik alleen met water schoonmaken...mag ik die nu de laatse x wel met schoonmaakmiddel schoonmaken?
    Lijkt me zo smerig om die zo buiten te zetten als ik m alleen met water heb schoongemaakt :oops:

    :rolleyes:
    xBla
     
  11. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik zou het niet weten anders kan je het eens vragen aan de vrouw die bij je geweest is

    ik doe ook mee sins 25 december
     
  12. moontje34

    moontje34 Fanatiek lid

    27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Ik had de beker erbij gezet de laatste keer, had hem met een sopje afwasmiddel schoongemaakt maar kreeg hem gewoon terug, je mag hem dus houden.
     
  13. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    ah oke, bedankt voor je antwoord :)
     
  14. dolphin

    dolphin Fanatiek lid

    1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ja je mag hem idd houden... misschien handig als je later bij je HA urine moet afgeven, heb je daar een speciaal bakje voor om over te schenken.
     
  15. Esmeesmama

    Esmeesmama Actief lid

    29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Met mijn eerste zwangerschap heb ik ook meegedaan en had me nu voor mijn tweede zwangerschap ook opgegeven. Kleine moeite, vind ik.

    Vandaag is dus een vrouw van MvM langsgeweest, maar.... ik mag niet meedoen! Na mijn bevalling heb ik een bloedtransfusie gehad en dat was de reden dat ik niet mee kon doen. Ik was echt verbaasd!

    Het zou wel handig zijn als ze deze informatie op de site van MvM hadden gezet, dat had ik geweten dat ik mezelf niet op hoefde te geven en had ze niet voor niets langs hoeven komen ;)
     
  16. Mystic Sun

    Mystic Sun Bekend lid

    3 dec 2007
    884
    0
    0
    Hier nog een MvM plasser :)

    Ik mocht al beginnen toen ik net 4 weken en 5 dagen zwanger was, dit omdat de test die hun nog hier thuis deden overduidelijk was ;)
    Ik breng de kratten zelf weg naar een depot, ze halen ze hier jammer genoeg niet bij de deur op en het depot is wel 20 minuten rijden vanaf hier :( dus dat is lastig vooral als je zelf geen auto mag rijden, maar mijn man brengt ze weg voor me, maar ben wel blij dat ik er anderen blij mee kan maken ;)
     
  17. croky

    croky Actief lid

    9 aug 2007
    428
    0
    0
    Voorop gesteld: door mee te doen help je veel andere vrouwen!

    Maarrrrrr: MvM is onderdeel van medicijnfabrikant Organon, een commercieel bedrijf dat hun medicijnen duur verkoopt.
    En wij maar gratis en vrijwillig zorgen voor hun 'grondstof'...

    MvM heeft er geen grip op hoe die medijnen worden toegepast: leveranciers kunnen ze doorverkopen aan dierenartsen die het voorschrijven om zeugen meer biggen te laten werpen, of huisartsen die het voorschrijven als afslankmiddel.

    Veel meiden weten dit niet en denken dat MvM een belangenloze stichting is ofzo. Vandaar even deze achtergrond info.

    Maar hoe dan ook: je helpt er wel andere vrouwen mee.
    En daar gaat het tenslotte om!
     
  18. Chantico

    Chantico Niet meer actief

    Dat vind ik wel even schokkend om te lezen! Ik dacht inderdaad ook (beetje naief misschien) dat het allemaal keruig bij de bedoelde doelgroep terecht zou komen.

    Maar aan de andere kant: als ik niet in die kannen plas, help ik zeker niemand. Het zou een item voor de politiek kunnen zijn om zoiets aan te kaarten. Ik had al eens gelezen dat Caroline Tensen (nota bene de presentatrice van Babyboom) het hormoon had gebruikt om af te vallen. MvM ontkent wel dat hun ingezamelde urine daarvoor gebruikt wordt, geloof ik (op de site of in een brochure)

    Ik plas ondertussen netjes door!
     
  19. croky

    croky Actief lid

    9 aug 2007
    428
    0
    0
    Voor alle duidelijkheid: dat is ook het doel van Organon, en ze distanciëren zich dus ook van alle afslankverhalen etc., maar feit blijft dat ze er géén grip op hebben hoe het middel voorgeschreven- of toegepast wordt....

    Hoe dan ook verdienen ze een flinke mep geld met de verkoop er van.
     
  20. lee74

    lee74 Fanatiek lid

    24 okt 2007
    1.031
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik vind dit ook wel een beetje een verontrustend bericht, maar ben het met Chantico eens. Als je niet meedoet weet je zeker dat je niemand helpt...

    Ik plas dus nog wel ff door tot 14/01. Alhoewel ik een tweede keer zeker weer mee zou doen ben ik stiekem wel blij dat ik over een paar weken weer normaal op de wc kan plassen... :D

    Lee
     

Deel Deze Pagina