Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilou17, 22 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Vanmorgen heb ik heel licht positief getest. Het kan dus nog alle kanten op gaan. Toch schiet mij al één ding door mijn hoofd: moeders voor moeders.

    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik meegedaan aan moeders voor moeders. Dit dacht ik wel even te doen, maar het viel me zo ontzettend tegen! Ik kon niet tegen de geur van die blauwe flessen en mijn man moest de urine in de flessen doen. Elke keer als ik ging plassen kon ik wel janken. En waarom weer ik niet meer precies. Hormonen?

    Nu zit ik dus heel erg te twijfelen of ik straks weer mee ga doen.. Ik gun alle vrouwen een prachtige en gezonde baby, begrijp me niet verkeerd. Maar ik gun mezelf ook een rustige start, omdat ik weet dat ik hoogst waarschijnlijk zwangerschapsdiabetes ga krijgen. En dat vond ik ook al zo ontzettend zwaar!

    Ik zit zo in dubio omdat ik niet egoïstisch wil zijn.. Ik dacht ook al, misschien aanmelden en alleen de ochtend plasjes opvangen? Niet te streng zijn voor mezelf dus, wat ik de vorige keer wel was door persé alles op te willen vangen. Iemand anders ook zo getwijfeld? Ik voel me echt heel schuldig tegen over de mama's die hulp nodig hebben :oops:
     
  2. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    ten allereerste gefeliciteerd!
    Ik heb ook deze keer meegedaan aan mvm, maar flessen werden regelmatig niet opgehaald dus dan zat ik een week langer met de flessen in de hal. Ook waren ze zelf op dat moment heel slecht bereikbaar, duurde 4/5 dagen voordat ik reactie had op mijn e-mails. Ze hadden pas ook nog een teveel aan urine, dus ik zou me er niet al te druk over maken :)

    je hebt al een x eerder meegedaan en daardoor je steentje bijgedragen! Gun jezelf lekker die rustige start.

    Voor mij was dit ook de eerste en de laatste keer waarschijnlijk.
     
  3. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik heb niet getwijfeld, maar ik ben dan zelf ook op de hulp aangewezen. Dus wilde omgekeerd graag mijn steentje bij dragen. Vorige zwangerschap mee gedaan en nu ben ik weer de blauwe kannen aan het vullen.
    Wat mij helpt, jou misschien ook, is om er niet te streng in te zijn voor jezelf. Als ik s nachts wakker ben bijvoorbeeld ga ik niet met een kannetje lopen hannesen. Of de momenten dat ik heel misselijk was, die sloeg ik even over. Alle beetjes helpen denk ik uiteindelijk maar!

    Gefeliciteerd trouwens met je positieve test! En succes met je overwegingen!
     
  4. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    Allereerst gefeliciteerd!!
    Ik heb ook 2 keer mee gedaan, had gelukkig geen last van misselijkheid maar vond het soms wel een gedoe. Ook ik ervaarde de laatste keer soms problemen met ophalen, ze hadden het inderdaad erg druk.

    Is het niet een idee om het te proberen en als het niet gaat ermee te stoppen? Kan me voorstellen dat je graag een steentje wil bijdragen, maar als je er zo’n last van hebt is het natuurlijk niet fijn..
     
  5. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dankjewel dames! Ik wacht sowieso nog even tot na mijn nod voordat ik me eventueel aanmeld. Kan natuurlijk altijd vragen of er echt nood is of genoeg hormonen.

    Ik zal, als ik me aanmeld, niet zo streng voor mezelf zijn. Misschien is het dan makkelijker vol te houden :)
     
  6. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd
    Ik doe ook mee, maar zoals sommige hier ook zeggen, doe ik het niet te streng. Alleen smorgens bijvoorbeeld of net hoe het uitkomt. Alles is meegenomen denk ik dan maar.

    En je kunt op ieder moment stoppen he.

    Wens je een fijne zwangerschap toe
     
  7. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik heb 4 x meegedaan en de laatste keer (ben net bevallen, ter indicatie voor jou) kreeg ik maar 4 flessen, omdat ze het aanbod niet konden verwerken .

    Misschien maakt deze wetenschap de beslissing makkelijker voor jou?
    Ik vond het daardoor wel makkelijker om mezelf af en toe een echte toiletgang te gunnen. Hier 4 x HG dus ja die stank.... vreselijk!

    Fijne zwangerschap gewenst
     
  8. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Intussen hebben ze dat aanbod kunnen corrigeren. Er is verbouwd, en tot mijn stop van vorige week kreeg ik weer acht flessen.

    Maar wat niet lukt, dat lukt niet. Eens iets voor een ander doen is heel goed, maar het moet niet ten koste van jezelf gaan.
     
  9. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Klopt. ik zit nu in mijn laatste week en je krijgt weer 8 flessen. Op dit moment hebben ze geen overschot meer.
    Ik zou het gewoon proberen en eerlijk aangeven bij de intake. Al kun je maar een beetje inzamelen, ook prima toch. Alle beetjes zijn meegenomen.
    En je weer niet hoe deze zwangerschap gaat lopen. Misschien heb je weer zo'n last van de stank, misschien ook niet.

    Ik vond het deze zwangerschap juist heerlijk ruiken, maar misschien ben ik de enige met deze afwijking? Ik vond de kipkluifjes van de hond ook heerlijk geuren
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier 6x meegedaan. Maar deze keer bespaar ok het me om dezelfde reden als jij. Zoveel mogelijk rust creëren.
    Ik heb denk ik mijn bijdrage geleverd. Heb denk ik ongeveer 50 weken tot een jaar zoveel mogelijk zwangere urine ingeleverd.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Exact zoals ik het ook deed.

    Gefeliciteerd!
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  12. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb alle zwangerschappen meegedaan maar mij wel steeds aangemeld rond 6 weken. Je mag toch niet gelojk starten en zo gaf het mij een water zekerder gevoel.
     
  13. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste niet meegedaan. Deze zwangerschap wel. Ben zelf zwanger geworden dmv IVF, dus wilde graag iets terugdoen. Wel pas na een goede echo, aangezien ik vlak daarvoor een vroege miskraam had gehad.

    Je kan het altijd proberen, alle beetjes helpen! En als het niet gaat, dan gaat het niet :)
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik hetzelfde, tweede keer had ik.pregnyl nodig en vond t fijn om toch te helpen. Elk plasje is er 1! Uit mijn hoofd hoefde t ook maar 4 of 5 dagen

    Ik vond t niet zo heel vies ruiken, maar had deze zwangerschap ook minder last van misselijkheid
     
  15. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Na jullie verhalen meld ik mij toch aan. Ik zal me altijd schuldig voelen als ik het niet doe. En zoals jullie al zeggen, niet te streng zijn! Mocht het dan echt niet gaan dan heb ik toch mijn best gedaan.

    Dankjewel iedereen voor jullie tips, adviezen en persoonlijke verhalen!
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina