Moeite met ontlasting

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lootje, 14 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Hoi allemaal,

    Mijn zoontje krijgt volledige borstvoeding, op verzoek. Gaat heel goed, hij zit al tijden op 7 voedingen per dag. Hij is vrolijk en actief, slaapt over het algemeen prima.
    Hij heeft altijd veel gepoept. Nu sinds een week zijn de volle mosterdgele luiers veranderd in kleine beetjes groen of donkergeel piep met soms wat slijm of schuim waar hij veel moeite voor moet doen. Hij is erg aan het persen steeds, heeft er op die momenten erg last van en ik verschoon gerust drie poepluiers in een kwartier, maar er zit dan steeds maar weinig in.

    Wat zou dit kunnen zijn? Ik laat hem de borst goed leegdrinken, pas borstcompressie toe, maar op een gegeven moment wil hij echt niet meer, dan is de borst blijkbaar leeg en wil hij nog even drinken aan de andere borst. Hij is al tijden een snelle drinker (max 10 minuten). Drinkt overdag elke 3 uur.

    Ik denk niet dat ik overproductie heb. Op werkdagen kolf ik 2x, opbrengst is dan 200 ml en 150 ml. Zoontje drinkt ongeveer 100 ml uit de fles.

    Zoontje is verkouden, dat zou wellicht een reden kunnen zijn van de moeizame stoelgang?
    Iemand ideeën? En wanneer zou ik aan de bel moeten trekken? Ik vind het zo raar dat iets wat zo makkelijk ging ineens moeizaam gaat, terwijl er niets veranderd lijkt te zijn aan de omstandigheden!

    Vast edankt voor jullie meedenken!
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bv is laxerend, dus ik zou vaker aanleggen. Niet per se langer laten drinken, dat heb je niet in de hand. Maar vaker kleine slokjes tussendoor. Hopelijk gaat het daarmee beter.
     
  3. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Dank voor je reactie! Ik voed op verzoek, vaker aanleggen lukt niet, dan drinkt hij gewoon niets :)
    Vind het vooral zo gek dat de ontlasting nu ineens zo moeizaam is en voorheen zo makkelijk ging!
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ook niet als hij licht slaapt?
     
  5. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    In de late avond wel maar overdag niet.

    Iemand nog ideeën wat er aan de hand kan zijn?
     
  6. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn dochtertje had ook hele moeizame stoelgang met alleen bv.
    Op een gegeven moment krijste ze het uit als ze moest poepen, het deed haar echt pijn.
    We hebben forlax van de kinderarts gekregen, maar dit hielp ook beperkt.
    Met vaste voeding ging het uiteindelijk beter en met ca. 7 maanden was het over.

    Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze geboren is met een darmafwijking. Al denken de artsen niet dat er een relatie tussen is.
     
  7. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Drinkt hij niet gewoon minder vanwege de verkoudheid? (lastiger drinken ivm verstopte neus, minder trek ivm virus)
    Ik herken wel de groenige kleur, dat had mijn dochter regelmatig als ze een virus te pakken had. Trok vanzelf ook weer weg als ze opgeknapt was.

    Ik zou ook blijven proberen aan te bieden en er dus meer BV in te krijgen. Mocht je nog moeite hebben met verstopte neus, druppelen met moedermelk is erg effectief. Of tja, even spuiten in een neusgat, zo deed ik dat ;).
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Hier helpt het goed om dochter boven de pot te houden om te laten poepen. Maar zij vertikt het om in de luier te poepen.
    De hurkhouding maakt het poepen makkelijker. En als je dat dan toch doet, waarom niet in de blote billen. Scheelt weer drie poepluiers in een kwartier.
     

Deel Deze Pagina