Moet echt alles om je kind(eren) draaien?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind dat kinderen tegenwoordig sowieso al opgroeien als prinsen en pinsesjes (die van mij niet uitgezonderd), dus nee wat mij betreft hoeft het zeker niet om het kind te draaien! En mijn dochter mag best even huilen als ik een cadeautje krijg en zij niet, daar leert ze alleen maar van.

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik zou het echt niet leuk vinden als mijn zoontje op mijn verjaardag cadeautjes zou krijgen en ik niet. Ik wilde al geen cadeautjes voor de baby toen ik jarig was tijdens mijn zwangerschap..
    Mijn ouders zijn heel dol op mijn zoontje maar vergeten mij absoluut niet. Bij mijn ex-schoonouders was het een heel ander verhaal, maar ja daar heb ik nu geen last meer van.

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Daar zit ik nu toch ook al een beetje tegen op te kijken en ben nog niet eens bevallen!
    Mensen die aan mijn vriend vragen hoe het met de buik is, in plaats van met hem, mensen die aan mij vragen hoe is die en als ik dan goed en met jou zeg het toch wel heel vreemd vinden dat je niet snapt dat ze eigenlijk willen weten hoe het met de kleine is.

Mijn schoonvader presteerde het bij de hond ons al compleet te vergeten, en als we dan langs kwamen zonder hond was de eerste opmerking waar is de hond?
    En geloof me...3 jaar lang THUIS maar wij zijn hier hoor werken niet.

Ik vind dus ook dat kinderen moeten leren dat cadeautjes niet altijd voor hun zijn, aandacht is ook niet altijd voor hun, ze moeten gewoon leren begrijpen dat er meerdere mensen en meerdere verjaardagen zijn en niet alles draait om hun.
    En het is als mams of paps ook weleens lekker gewoon je verwen dagje, je aandacht en je dingetjes te krijgen toch?

Ik heb wel 1 keer een uitzondering gemaakt, had drie grote cadeau's voor de jarige en 1 kleintje voor het stiefzusje, maar dit was puur omdat het twee samen gevoegde gezinnetjes waren en het de eerste samen vier verjaardag was.
    Heb van te voren wel gevraagd of het goed was als ik dat zou doen.
    Ook geen spijt van gehad, meisje was super blij met haar kleinigheidje en helemaal ok met het feit dat de jarige echte cadeau's kreeg.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Kinderen moeten leren dat niet alles om hun draait wat ik ook vaak heb gezien is dat elke sommige opa en oma's elke keer een cadeautje mee nemen als ze komen, Dat zou ik dus echt niet willen!

Zijn ze jarig een cadeautje,sinterklaas cadeautje maar niet elke keer 'Zomaar'

Liefs

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik zou het ook niet op prijs stellen als ik jarig ben en alyssa krijgt een cadeau en ik krijg niks.
    nu zit ik echt niet te bedelen om cadeaus maar op mijn verjaardag wil IK iets (al is het een bloemetje) krijgen omdat IK jarig ben.

prima dat alyssa ook iets krijgt, maar vergeet degene om wie het die dag draait niet.

liefs doris

6. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik vind ook dat de jarige een cadeautje hoort te krijgen, en de kleine niet, misschien een aardigheidje! Daarvoor is zijn eigen verjaardag, (en wat al niet tussendoor allemaal voor cadeautjes komen ;) :D)

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn schoonouders hebben de fijne gewoonte om iedere keer (echt, niet één keer overgeslagen!) dat ze hier zijn een kado voor de kleine mee te nemen. Héél hinderlijk, want ik wil juist niet dat mijn zoon opa en oma 'alleen maar leuk vindt' vanwege kado's. Daarbij: mijn moeder heeft het geld niet om dat te doen, maar voelt zich nu een soort van verplicht om ook telkens iets te kopen.
    We hebben dus al gevraagd of ze ermee willen stoppen; kadootjes zijn voor bijzondere gelegenheden. Vervolgens zijn ze 3 of 4 maanden niet geweest en toen ze dan eindelijk weer eens kwamen moest dat natuurlijk mét kado, want ze hadden hem zó lang niet gezien...!
    Ja, zo lust ik er nog wel een paar ;) Kan er heel slecht tegen dat we gewoon genegeerd worden. Nu is hij nog heel klein, dus snapt 'ie het zelf toch niet, maar als hij straks groter is... is ie teleurgesteld als er visite zonder kado's komt! Dat wil ik echt niet hebben!

8. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Aju, geen cadeau voor mij op mijn verjaardag, dan gaan ze maar weer naar huis :D

(ik vind het heel leuk als mijn ventje een cadeau krijgt, maar niet elke keer)

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Het idee alleen al, dat jij als jarige of bruid niets zou krijgen, maar je kind wel... :$
    Tot nog toe is dat hier gelukkig ook niet aan de orde geweest. Zowel op mijn verjaardag als op die van m'n man heeft ze nog nooit wat gekregen, zou ook niet weten waar dat voor nodig is. Ok, als opa & oma met een kleinigheidje aan zouden komen zetten, zou ik dat zo erg nog niet vinden, maar het draait die dag zeker niet om haar!
    (Sterker nog, mijn laatste verjaardag waren we samen met m'n schoonouders op vakantie... Hadden m'n verjaardag al eerder voor familie & vrienden gevierd, maar op de dag zelf zijn we er heerlijk een dagje op uit geweest en werd deze mama lekker verwend :) Daar had de kleine zich gewoon aan aan te passen en ze vond het prima ook, ze weet niet beter.)
    Dat m'n dochter bijv. graag mama of papa helpt met het uitpakken van de cadeautjes, dat vind ik dan wel prima. Zolang ze maar onthoudt dat het niet haar cadeautjes zijn. Maar daar ben je als ouder zelf bij, om dat duidelijk te maken.

10. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Vind het ook een beetje raar! Kinderen worden toch al zo verwend!
    Zou bij de notoire kado-gevers-aan-de-verkeerde-persoon, bij hun verjaardag ook een kado geven aan een ander (bijvoorbeeld aan opa als oma jarig is?) Misschien dat dat een punt maakt?
    En als het bij opa's en oma's de spuigaten uitloopt met elke keer een kado meenemen, en ze willen niet naar je luisteren, misschien zelf het kado aannemen en apart leggen met de mededeling 'die bewaren we voor sinterklaas of zo'?
    Ik zou het niet eens leuk meer vinden als ik elke keer een kado zou krijgen! En dat gaan je kinderen straks ook heel normaal vinden en inderdaad teleurgesteld als ze een keer niks krijgen.

Ik ga mijn moeder bij hun volgende vakantie denk ik een maximum aan souvenirs meegeven, haha! Ze zijn net terug uit Thailand met een paar leuke dingen, en vooral veel MEUK!!!! Haha ;)!!!

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Met mijn eerste verjaardag (toen was frummel 2 mnd) kreeg ik wel veel cadeautjes voor hem. Vond het toen niet erg. Maar zou het nu niet meer leuk vinden nee.
    Merk ook wel dat sommige mensen (voor sm) niet eens meer vragen hoe het met míj gaat. Het gaat voortaan altijd over de kleine. Best irritant. En wat iemand anders zei, als ze binnenkomen meteen naar onze zoon toerennen en na 5 min mij een keer gedag zeggen.

Heel leuk dat ze zo blij zijn om hem te zien, maar ik ben er ook nog.

Deel Deze Pagina