Moet even wat kwijt..

Discussion in 'De lounge' started by Vica86, Oct 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

aaaha, dus we zijn willoze wezens overgeleverd aan hormonen en kunnen ons niet beheersen.... Sorry, maar ik vind dat je voor jezelf mag spreken.

Betreft het discussie gevoelige van dit onderwerp, idd beter ergens anders dan een topic verzieken waarin iemand waarschijnlijk gewoon vragen steld. Ik zou zeggen, als je je niet kan beheersen, leef je uit;)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Volgens mij is het TS juist te doen om de mensen die dit NIET vragen, maar meteen gaan beschuldigen en aanvallen.
    Dat is dus onzin, want ook dit forum is bedoeld om je hart te kunnen luchten. Dus ook als je een "Kijk eens hoe zielig ik ben" topic opent alleen maar voor reacties van medelijden, moet je dat hier kunnen doen.

En dan vergeet je ook nog de (in mijn ogen) allerbelangrijkste reden om hier een topic te openen, namelijk: "Help, ik zit in een kutsituatie en weet niet wat ik moet doen!" Dit soort topics vragen om adviezen. De TS van zulke topics weet al dat ze in een rotsituatie zit en dan zijn aanvallende reacties niet nuttig en zorgen er alleen maar voor dat TS zich nog rotter voelt en dat de kans op goede adviezen verkleind wordt, doordat het topic ontspoort in een discussie en uiteindelijk zelfs gesloten wordt.
    Helemaal mee eens. Vind ik trouwens sowieso een verschrikkelijk misbruikt excuus tijdens zwangerschappen. Het wordt te makkelijk gebruikt om ongestraft de omgeving en met name de partner van de zwangere compleet af te blaffen. Nee, ook als je vol staat van zwangerschapshormonen kun je je inhouden.

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    #63 LuckyMommy, Oct 11, 2010
    Last edited: Oct 11, 2010
    *Dat krijg je dus echt nooit voor elkaar iedereen heeft een andere mening, Aaaah wat ben je zeilig topic krijg je gewoon weg niet voor elkaar kijk maar is goed in de forums, Ook kan een een TS niet van iedereen aai aai verwachten.

*Klopt en voor een andvies moet je dus wel je mening kunnen geven,Om tot een advies te kunnen komen zo krijg je de situatie toch helder voor jezelf.Zwangerschaphormonen vind ik ook niet een reden om mensen uit te blaffen,,, Scheeld dat ik mezelf dat hier nog niet heb zien doen.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd!!

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dames,

Waarom loopt iedereen te zeuren over je mening geven..

Er staat nergens dat je je mening niet mag geven. Je kan ook op een normale manier zeggen dat je het er niet mee eens bent zonder de TS de grond in te boren zeg maar..

Er wordt soms gelijk zoveel aangevallen dat ik er gewoon van schik.

En dan met name over uitkeringen.

Mensen hoeven het woord uitkering maar zien te staan en het enige wat ze kunnen roepen is dat iemand leeft van de centen die de werkende mensen betalen. En niet op een normale manier.

Daaaar gaat het hier om. Mening geven is absoluut ok. Als je echt iemand wilt aanvallen moet je eerst maar eens kijken of daar echt een reden voor is. Zit diegene wel echt in een uitkering omdat ze dat fijn vind of zit er een reden achter..

Je mag dat vragen natuurlijk. Maar als je er geen antwoord op krijgt dan is het ook klaar. Dan nog is er geen reden om iemand aan te vallen.
    Iemand moet zeker niet verplicht worden de hele achtergrond te vermelden zodat mede-forummers weten of ze met respect moeten reageren of niet.

Als ik het ergens niet mee eens ben dan zeg ik het ook. Maar waarom TS aanvallen om zijn/haar keuze?

Dat is iets totaal anders.

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Maaaruh.. pino..
    Wat gaan we bereiken met dit hele topic..
    Ik bedoel en nu???:D

7. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik sluit mij volledig aan bij pino...

8. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik ben blij dat er dat soort "vangnetten" bestaan in het leven maar de realiteit is dat er veel mensen zijn die niet genoeg hun best doen om aan het werk te raken. We hebben veel werk in het land...maar veel van de werkelozen zijn ook nog eens te beroerd om bepaald werk te doen...laaggeschoold werk of werk waar je vies van wordt dan denk ik ..So what! Dat heb ik ook gedaan tijdens mijn studie...en je kan ook werken en solliciteren! Je kan zelfs beter solliciteren uit een werkende positie dan werkeloos....maar dat zien velen niet.

Ik snap dat het soms vervelend is dat iemand zich moet verantwoorden maar dat komt omdat er in het verleden en nog steeds dus het beeld is dat de misbruik van onze "vangnetten" schering en inslag is,,dat is een algemeen beeld daar kan je niet veel aan doen.

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    ik snap dat er mensen zijn met vooroordelen over uitkerig/ww ed..

ik zit sinds kort ook in de ww omdat ik sinds 3 weken alleenstaande mama ben....
    om even alles op een rijtje te krijgen...maar ik zal ook heel blij zijn om weer aant werk te gaan over n tijdje en ook een baan wat bij me past, tussen de mensen jawel...

eerst even alles op een rijtje zetten voor mij en m,n dochter en dan zou ik heel graag weer willen werken....

10. mroos

mroos Niet meer actief

Ik vind dat mensen op dit forum ook kunnen leren om hun mening te geven zonder meteen aanvallend te worden.
    Het bericht van TS is echter ook aanvallend, dus dan kun je ook aanvallende reacties verwachten(iets heel anders dan help ik zit in een kutsituatie dus..)

En wat betreft de uitkeringen, ik heb meerdere mensen in mijn omgeving die iets te makkelijk een uitkering ontvangen. Een meisje die nog thuis woont, geen vaste lasten heeft, maar wel bijna 1000 euro ontvangt omdat ze bij haar laatste baan door eigen schuld ontslagen is. Zij had per maand gigantisch veel aan zichzelf te besteden(véél meer dan wij hier thuis), terwijl dat geld wel zo ongeveer van het bruto salaris van mijn man afgaat, belachelijk dus.
    En omdat je vaak niet zonder reden zonder werk zit, worden ze ook niet zo snel weer aangenomen bij een nieuwe baan. Tegen de tijd dat UWV dan eindelijk streng gaat worden hebben ze toch lekker een jaar/anderhalf jaar zonder er amper iets voor te doen lekker geld kunnen ontvangen.

Alleenstaand, afgekeurd, ziektewet e.d., ontslagen bij massaontslag oid, daar zul je me allemaal niet over horen, maar als alleen ik al drie mensen in mijn omgeving ken die met een scheet een uitkering ontvangen, dan wordt mijn mening daar aardig door gekleurd ja.

11. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Kijk daar heb ik dan ook gewoon begrip voor,
    eerst even tot rust komen,en dan lekker aan 't werk.

12. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goeeeeeeeeeeeeeeeeedemorgen iedereen:)

Lekker geslapen??

ik dacht laat ik eens vriendelijk beginnen:)

Mijn mening:

Ik vind idd ook ( dan heb ik het niet over dit forum want ik ben hier n-i-e-u-w) dat in het dagelijks leven mensen veeeeeeeeeeeeeeeel te snel oordelen zonder er het fijne van te weten..

Uitkeringen in welke vorm bestaan er om ELKE Nederlander te helpen wanneer hij/zij zelf niet meer voor brood op de plank kan zorgen.
    Ik ken zoveel voorbeelden van mensen die er echt mee geholpen zijn.. Ik hoop er zelf (klopt af) nooit in terecht te komen omdat het niet fijn is om afhankelijk te zijn. Maar in andere landen kun je het wel schudden hoor, daar gaat de staat je echt niet helpen met een uitkering of iets dergelijks..

Het is en blijft natuurlijk een forum of maatschappij met mensen, en mensen hebben een mening en willen die geven.. Als we het allemaal in ons hoofd zouden houden en onze mond zouden houden, worden we gek van onszelf. Maar om met respect je mening te geven is niks teveel gevraagd lijkt me. En het is toch alleen maar goed dat de TS haar frustratie even kwijt kan, ik weet als geen ander hoe je je aan mensen kan ergeren die zomaar afreageren zonder verder te vragen. En ik vind het jammer dat er in dit topic veel mensen zijn die nét zo reageren op elkaar als honden die elkaar willen opvreten. En dan bedoel ik, mensen reageren hier nét zo op elkaar als datgene waar de TS zich volgens mij aan ergerde.. Je mening opdringen ( op een respectloze manier) terwijl je gewoon moet beseffen dat het fijn is dat de mogelijkheid tot uitkering er is.

Daarnaast even dit voor degenen die het tot nu toe niet met me eens zijn.. Als je het dan zo dramatisch vind dat 'mensen' van 'jouw' 'centen' er van door gaan als ze in de uitkering zitten.. Tja wat doe je eraan?? That's life.. Dát is nou Nederland.. Maar wees blij, want als je zelf ooit diegene bent/wordt die aan de uitkering is overgeleverd om welke reden dan ook.. Dan is het aan de ene kant heel vervelend.. Maar aan de andere kant hartstikke fijn dat deze mogelijkheid bestaat!

Liefs, Troetelbeer90

13. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Precies,
    die instelling had m'n zus ook hoor in de begintijd dat ze alleen kwam te staan.
    Ik doe dus zelf huishoudelijk werk,en waarom?Om aan geld te komen om mijn WSNP tot een goed einde te breien,ik heb op geen enkele uitkering recht.
    Toen het voor mijn zus nog niet helemaal rond was dat leer-werk-traject,zei mijn moeder eens tegen haar:'is het ook niks voor jou?'
    Je had d'r gezicht moeten zien:$schoonmaken is gewoon te min voor haar.
    Maar wel commentaar op mij,ze snapt maar niet waarom ik dat werk doe,nee,omdat ik nou eenmaal geen keus heb...nou ja die heb ik wel,want ik kan me ook aanmelden voor een opleiding natuurlijk,maar dan dien ik wel zelf te solliciteren,en daar ben ik ook actief mee bezig.

14. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0

Eigenlijk,
    als je 't goed bekijkt,is heel Nederland 1 grote financiële verstrengeling van/voor elkaar ;);)
    Ik sta er ook maar niet al te veel bij stil hoor,dat ik voor de bijstandsgerechtigden werk,
    ik werk voornamelijk voor mijn vaste lasten,eten,drinken,en m'n oude dag.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat dacht je ervan dat de bijstandsgerechtigen zelf ook voor hun vangnet hebben gewerkt?

Ik heb in mijn korte leven al meer belastingbetaald dan ik totaal ooit aan uitkering heb ontvangen. En iemand die al 10 jaar werkt en ineens, door welke situatie dan ook, van een uitkering gebruik moet maken heeft dat met eigen centen betaald die jaren ervoor..

16. brigges

brigges Niet meer actief

Heb ff getwijfeld of ik een reactie zou geven....

Mijn man is twee jaar geleden na 20 jaar dienstverband door faillisement van het bedrijf op straat gezet. Gelukkig had hij binnen twee maanden weer een vaste baan, maar daarvoor moest hij zich eerst melden bij het UWV om een uitkering aan te vragen.

Nog NOOIT een uitkering aangevraagd, gelukkig nog nooit nodig gehad en als je het dan wel nodig hebt dan wordt je zowat behandelt als een crimineel. 't was nog net niet van "meneer hoe durft u hier te komen voor een uitkering..." en daar heb je dan 20 jaar lang voor gewerkt.

Dat was de eerste kennismaking met het "uitkeringencircuit" Daarna raakte ik in de ziektewet vanwege een burnout. (ook na 20 jaar bij dezelfde baas) en dan word ook ik zowat behandeld als een fraudeur omdat ik ziek thuis zit. Voor het eerst van mijn leven moest ik naar het UWV..en daar zat ik dan tussen figuren die aan het opscheppen waren over hun laatste 06 rekening van 300 euro... ff uitkeringkje halen...

en als ik dan kijk naar zeker 3 kennissen die jarenlang thuis hebben gezeten met een uitkering en 2 daarvan nog...dan bekruipt mij wel eens het gevoel van pfff..

Ook wel meegemaakt dat een vriendin van me naar de herkeuring moest, haar polsbraces uit de kast haalde, haar krukken tevoorschijn toverde, naar de herkeuring ging, werd afgekeurd en vervolgens thuis alles weer in de kast pleurde en lekker ging fietsen en zwemmen.

Een andere vriendin krijgt maandelijks 350 euro wao vanwege een whiplash. Ze werkt 32 uur, krijgt 350 euro en is in het weekend lekker aan het klussen op haar volkstuintje.

Een andere kennis neemt van te voren extra veel oxazepam in zodat ze flink van de wereld is, kan huilen op commando..en hoppa weer geregeld.

Mijn mening is dus wel wat gekleurd omdat ik juist nu ik met een burn out thuis zit wel wat begrip zou willen hebben en hopenlijk als ik het nodig heb een ww uitkering wil krijgen. Maar zelfs dat is al heel erg ingewikkeld en moet ik aan alle voorwaarden voldoen. Want als ik zelf schuldig ben aan ontslag krijg ik helemaal niks.

17. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Nou,
    Brigges,ik ben het roerend met je eens.
    Er zijn gewoon gevallen,die heel goed toneel kunnen spelen,om zo weer verlening te krijgen en weer extra lang thuis te kunnen blijven.
    Ooit zijn wij ook 's aangewezen geweest op de Bijstand,als gezin.
    Elke dag zaten we op www.werk.nl te kijken,elke dag ging er een telefoontje naar de uitzendbureau's toe waar m'n man stond ingeschreven,hij kon zo nu en dan aan de slag voor een paar weken,maar dat zet ook geen zoden aan de dijk natuurlijk.
    Cursussen,met baangarantie,het werd allemaal afgekeurd door de Klantmanager,pffffff,toon je eens je goede wil is het nog niet goed,en ondertussen werden wij wel bestempeld als profiteur door sommigen in de fam.
    Tot ie 2 jaar terug een open sollicitatie deed bij een bedrijf voor Steigerbouw,hij kom meteen aan de slag!
    Ik gun iedereen een goed leven,en al wordt dat (tijdelijk)bekostigd door de Gemeente maar dan moet dat wel op een eerlijke manier verkregen worden,en anders gaan ze maar werken!

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jullie hebben absoluut gelijk.
    Echter je zit hier op een forum. Als iemand zegt een uitkering te hebben dan kan je 3 dingen doen:

1-Van het positieve uitgaan. Tenslotte zijn de meeste mensen met een uitkering niet blij met hun situatie.

2-Vragen stellen om zo een beter oordeel te geven, geeen antwoorden eissen want dat is niemand verplicht te vertellen.

3-Van het slechtse uitgaan en iemand behandelen als een profiteur.

En dat laatste is hetgeen wat ik hier op het forum veeeeel te vaak voorbij zie komen.

Bepaalde mensen zien bij de woorden 'ik heb een uitkering' enkel de woorden 'ik ben profiteur en leef van jullie geld'.

En dat is iets wat ik niet begrijp....

19. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Dat is dan je persoonlijke ervaring, heel vervelend voor jou natuurlijk, maar doorgaans is dit niet de werkwijze van het UWV om mensen dat gevoel te geven.
    Ze willen er enkel voor zorgen dat de uitkeringen die verstrekt worden ook terecht verstrekt worden.

En daar kan ik me dan soms over opwinden. Dan denk ik, het is ook werkelijk nooit goed.

Want als iemand een uitkering krijgt wordt er al gezegd: zie je, je hoeft het maar aan te vragen en je zit lekker op je gat thuis.

En als er van iemand wordt verwacht dat ie aan allerlei voorwaardens voldoet en meewerkt met het onderzoek zodat gekeken kan worden of er recht is op een uitkering dan is het: ze behandelen me als een crimineel/leugenaar/aansteller.

Dan denk ik, wat willen jullie nou? Dat ze zomaar ff aan Jan en alleman verstrekken zonder vragen te stellen en hier veel plezier er mee en zoek het uit, of willen jullie dat ze hun werk naar behoren doen en dus volgens de regels een beoordeling maken over waar iemand eventueel recht op heeft?

20. adi

adi Niet meer actief

Mijn ervaring is ook dat er te veel van dit soort gevallen rondlopen die het beeld voor de hele groep verzieken. Maar dat heb je met alles.

Share This Page