moeten we onze hond laten inslapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door leeuwen77, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Meiden,

    Hier is ons dilemma!

    Wij hebben 2 honden (moeder en zoon). Het zijn argentijnse dogos, dit zijn witte honden en wegen zo'n 50 kilo. Nu is de moeder er erg slecht aan toe! Ze heeft last van zonallergie, ja ik hoor jullie al denken "zon-allergie?", en wij wonen dus op bonaire. Het is nu zo erg dat haar lever de schadelijke stoffen van de zon niet goed filtert en ze allemaal zweren krijgt op haar lichaam! Het blijkt dus erfelijk te zijn, en onze andere hond begint nu ook verschijnselen te vertonen, gelukkig wel in mindere mate!

    Nu weten we dus dat ze in pijn is, maar hoeveel pijn is de vraag! Moeten we haar in laten slapen, of moeten we haar door laten lopen. Ze is nu bijna 6 en ze worden gemiddeld 10! Maar ze is Zo lief en ze doet ook of ze er geen last van heeft, maar als je haar ziet lopen loopt ze als een oud wijf met reuma of zo!

    Wat te doen?
     
  2. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    In dit geval vind ik het een beetje moeilijk te beoordelen! Is er iets wat je kunt doen zodat het minder erg wordt? (bijvoorbeeld uit de zon ho0uden?)

    Bij ons thuis was het altijd dat zodra de hond niet meer at/dronk als hij ziek was om hem dan in te laten slapen.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Moeilijk, wat zegt de dierenarts er van? Zijn er pijnstillers voor en gaat het ook weer over of is de lever te beschadigd?
    Zal het nog even aankijken, als de hond echt pijn heeft en er is niets meer aan te doen, tja, dan kun je hem misschien maar beter in laten slapen. Sterkte!
     
  4. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ja, uit de zon houden wordt het in ieder geval niet erger! Maar zoals ik al zei we wonen op bonaire, de zon schijnt hier van 6.30 tot 19.00 elke dag! En de dierenarts heeft gezegd dat 10 min in de zon al het werk van haar uit de zon houden vernietigd! Dus dat wordt erg lastig! En het zijn buitenhonden en geen binnenhonden.
     
  5. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    De dierenarts wil geen advies geven over haar laten inslapen! Maar vertelde wel dat het alleen maar erger wordt en steeds pijnlijker wordt! Maar zoals ik al zei; Ze geeft niet aan hoe erg haar pijn is, ze huilt wel als je der aanraakt op haar pijnlijke huid, maar ook niet altijd en zeker niet overal!
     
  6. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Lastig hoor, durf er eigenlijk niet echt iets over te zeggen. Jammer dat de DA er ook niets over zegt.

    Maar zoals ik het lees zal het alleen nog maar erger worden ipv beter?
     
  7. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    helaas wel! Maar ik houd zoveel van die hond! Ze is zo lief! Maar houden we haar hier voor ons of wil zij nog? Dat vind ik moeilijk te beoordelen!
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Get, vervelend, ik zou het echt niet weten. Nu hebben ze vaak wel een andere pijngrens dan wij, maar ja, je wilt ze ook niet laten lijden. Hebben ze een hok ofzo buiten met schaduw of gaan ze uit zichzelf steeds weer de zon in?
     
  9. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ze ligt de hele dag in de zon! We hebben voor en achter een porch waar ze de hele dag in de schaduw kan liggen, maar nee, mevrouw wil en zal in de zon liggen. Lekker op der rug! Ziet er wel schattig uit, maar niet goed voor haar allergie!
     
  10. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik ben bang dat wij dit niet voor je kunnen bepalen. Ik denk dat je heel erg goed naar je eigen gevoel moet luisteren....jij kent je lieve beestjes het beste en kunt zien wanneer ze teveel pijn hebben!

    Maar hou idd in gedachten....maak de keuze die het beste voor hun is, en niet voor jezelf!

    Sterkte ermee!
     
  11. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    agossie...
    Ik denk dat jij zelf het beste in kan schatten of het beestje teveel moet lijden. Ik kan dat niet op basis van een ziektebeeld geven. De ene hond kan ergens beter mee leven dan een andere.

    Veel sterkte, moeilijke beslissing!
     
  12. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik weet dat niemand de beslissing voor ons kan maken! Maar ik moet het gewoon kwijt! Het is zo zielig! Voor haar, voor ons, en het idee dat onze andere hond hetzelfde tegemoet komt! AHHHHHHH ik haat het! Maar voorlopig kijken we het nog ff aan.
     
  13. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Tja, ik zou haar toch uit de zon houden. De zonkant afsluiten en alleen maken dat ze in de schaduw kan lopen/liggen.

    Vind het heel erg voor je.. niet leuk. :(
     
  14. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Nee, ik ben er ook niet blij mee!
     
  15. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Moeilijk om te beslissen maar honden hebben een hele hoge pijn grens en willen meestal voor het baasje niet de pijn laten zien.Ik heb dat ook met mijn hond.
    Als haar lever niet meer goed werkt gaat ze zich zelf vergiftigen en dit word haar dood en niet leuk ze gaan in shock. en zo verder.
    Dit is echt niet leuk om mee te maken ik denk dat als je echt veel van haar houd je haar moet helpen op een goed moment hoe moeilijk het ook zal zijn.
    Bespreek met je dierenarts dat ze het thuis komen doen want je andere hond zal echt afscheid moeten kunnen nemen anderes gaat hij haar zoeken.

    Meid sterkte met deze moeilijke beslissing.

    Knuf Sonja
     
  16. dieseltje2

    dieseltje2 Fanatiek lid

    16 okt 2006
    1.578
    0
    0
    dietist
    zuid holland
    Wat een vreselijk moeilijke beslissing.
    Als het niet meer kan verbeteren en alleen maar erger word raakt hij inderdaad vergiftigd en raakt hij in een shock. Hier hou je ook een vreselijk beeld voor jezelf aan over........

    Ik zou het ook heel erg moeilijk vinden, maar dit is voor het beest ook geen leven....... Ik zou hem laten inslapen. Dit is mijn mening, maar dat betekend natuurlijk niet dat je het moet doen.

    Heel veel sterkte met je beslissing.
     
  17. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik zou ze zowiezo uit de zon houden.
     
  18. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    jeetje wat een keuze zeg pfff

    ik moet er niet aan denken dat ik voor die keuze kom te staan. ik zou er alles aan doen om mijn kleine tijger hier te houden, maar je moet natuurlijk wel realistisch blijven. Zoals je zelf al aangeeft schijnt bij jullie de hele dag de zon. dus de hond de hele dag binnen houden is ook geen optie, het beestje moet ook uit om zijn behoefte te doen. Ik zou naar de behoefte en de kwaliteit van het leven van je hondje kijken.

    ik wil jou en je partner heel veel sterkte wensen met het maken van een keuze!
     
  19. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hier sluit ik me helaas bij aan... :(

    Je geeft zelf al aan dat het echt buitenhonden zijn... Zou je hond gelukkig kunnen zijn als hij de hele dag binnen moet zitten?
    En ook dat ie soms jankt als je m aanraakt...

    Ook zijn honden idd supersterk... Die laten hun ware pijn niet zien...

    Heel veel sterkte meid :cry:
     
  20. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Binnenzitten hoeft toch ook niet perse.
    De zon staat bij ons ook bijna heel de dag in de achtertuin, en wij zetten dan onze parasol op.
    Die is echt megagroot, zodat wij ook schaduw kunnen creeeren.
    Als het erg warm is wil ik mijn honden ook niet heel de dag in de zon hebben, omdat ze dan snel hun neus en buik kunnen verbranden.
    En anders is een zonnescherm misschien ook een optie?
     

Deel Deze Pagina