Mogelijk Missed Abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Joycie1990, 7 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycie1990

    3 feb 2014
    54
    12
    8
    NULL
    NULL
    Hello!

    Gister een echo gehad waarbij het hartje mogelijk niet meer klopte. Ze gaven aan dat de echo niet erg scherp was en dat ze willen wachten tot volgende week. Eerdere echo klopte het hartje wel. Ze hadden gemeten dat het ongeveer 7 weken zou zijn. (Mogelijk was de bevruchting 19 juni dus loopt ook wel iets achter.)
    Als het vrijdag niet goed is, dan verder kijken. Omdat het de 3de keer is, en een keer BBZ. Gaan we mogelijk onderzoeken starten.
    Nu vroeg ik me af, naar welke onderzoeken moet ik vragen? En welke heb je recht op?
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Ik heb geen antwoord op je vragen, maar wil wel even zeggen dat ik het heel rot voor je vind :(
     
  3. Joycie1990

    3 feb 2014
    54
    12
    8
    NULL
    NULL
    Thanks :)
     
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.406
    362
    83
    Zuid-Holland
    Wat verdrietig dat het misschien weer niet goed gaat!

    Welke onderzoeken je krijgt en waar je om moet vragen is afhankelijk van het ziekenhuis waar je heen gaat. Ik ben in 2 Nederlandse ziekenhuizen geweest en uiteindelijk nog naar België, omdat ze daar nog meer testen. Dankzij dat laatste ziekenhuis heb ik nu 2 kinderen.

    Een aantal jaar geleden stond er online een hele lijst met onderzoeken, welke gemaakt was door een toenmalig forumlid. Mocht je dus naar een Nederlands ziekenhuis gaan, kan ik je die lijst wel sturen, maar ze zullen niet alles testen. Zo ook niet waar ik positief op testte in België.
     
  5. Joycie1990

    3 feb 2014
    54
    12
    8
    NULL
    NULL
    Thanks voor je heldere antwoord! Wil namelijk deze keer niet zo maar weg worden gestuurd. Dat hebben ze de vorige keer namelijk al gedaan.
    Is er zo’n groot verschil met België?
    Als je de lijst nog hebt, dan graag! Bedankt alvast! :):)
     
  6. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.406
    362
    83
    Zuid-Holland
    In Gent testen ze meer dingen. En er zijn niet alleen verschillen kwa testen, maar ook met medicatie die je voor miskramen krijgt! Groot verschil met het miskraam spreekuur hier in NL in het universitair ziekenhuis en het ziekenhuis in Gent.
    Ik heb de lijst gevonden, maar kan hem niet versturen, misschien is het een te groot bestand. Als je je mail stuurt, via privébericht, kan ik hem wel mailen!
     
  7. Joycie1990

    3 feb 2014
    54
    12
    8
    NULL
    NULL
    Oké! Ga eens verder duiken in hoe het allemaal precies zit. Heb je een PB gestuurd!
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  8. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Heel veel sterkte.

    De onderzoeken die wij gehad hebben zijn oa. stollingsonderzoek, schildklier, karyotypering en chromosomenonderzoek.
    Daar is allemaal niets uit gekomen.
     
    Joycie1990 vindt dit leuk.
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier in Nederland echt goed geholpen en ook buiten de box gedacht.
    Toch in Gent beland en daardoor heb ik nu een dochter een een zoontje onderweg.

    er is een Facebook groep herhaalde miskramen. Daar kan je heel veel informatie vinden. Zo is er ook een kliniek in Duitsland die heel erg goed is op dit gebied.
     
  10. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hey @Joycie1990 wat vervelend zeg...

    Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje: binnen een jaar 2 missed abortions en vorige maand een vroege miskraam en ik ben nu doorgestuurd naar de gyn voor nader onderzoek. En aangezien er flinke wachttijden zijn heb ik me alvast voorbereid (ik kan dan echt een nerd worden):
    - er is een patientenfolder van de NVOG waarin staat wat je te wachten staat: https://www.nvog.nl/vakinformatie/patientenfolders/attachment/herhaalde-miskraam/
    - maar er zijn ook de richtlijnen van de NVOG (dus wat de gynaecoloog de patienten wel en niet moet adviseren: https://www.nvog.nl/wp-content/uploads/2017/12/Herhaalde-miskraam-2.0-08-06-2007.pdf)

    Aangezien ze na mijn vorige missed abortion al onderzoeken hebben aanboden, hebben we het er al kort over gehad. En het gesprek verliep inderdaad volgens dit protocol! Dus dan heb je al een idee. Zelf heb ik het een en ander uitgezocht waar ik van denk dat ik er baat bij kan hebben, dus ik hoop dat ik een meedenkende gynaecoloog krijg!

    Veel succes in elk geval!

    Oh ja, en nog een tip: verwacht niet teveel ervan: bij veel koppels wordt geen oorzaak gevonden helaas.
     
    Joycie1990 vindt dit leuk.
  11. Joycie1990

    3 feb 2014
    54
    12
    8
    NULL
    NULL
    Hey! Thanks :).. hoe zou ik die kunnen vinden? Gewoon via zoeken?
     
  12. Joycie1990

    3 feb 2014
    54
    12
    8
    NULL
    NULL
    Hey!
    Thanks voor de links. Ga ze rustig doornemen! En me ook goed voorbereiden. Door de buitenbaarmoederlijke zwangerschap was ik al onder controle van het ziekenhuis, dus misschien hebben we iets minder last van de wachttijden!

    Bij jou ook een super vervelend schuitje zeg :(! Echt niet fijn! Hopelijk snel meer duidelijkheid dan.

    Mijn verwachting is inderdaad niet heel hoog, ik las ook wel regelmatig dat weinig uit komt :(.

    Jij ook veel succes! Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan!
     
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ja zoek maar eens op herhaalde miskramen.
     
    Joycie1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina