Molton deken met aerosleep?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zonnetje91, 4 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer haha:roflmao:

    Wij hebben een ledikant met een aerosleep matras met topper erbovenop die er aan vast zit.

    Nu hebben we ook een wiegje met een normaal matrasje en een aerosleep topper.

    De 1ste week mag de topper niet in het wiegje zei de kraamzorg omdat het kindje de 1ste week wel kruiken nodig heeft en dat mag niet in combinatie met de aerosleep.

    Alleen nu staat er dat je een molton hoeslaken moet hebben voor om je matras,
    Kunnen we deze dan beter wel of niet kopen voor de wieg en ledikant? :rolleyes:

    Ik had in gedachten dat ons kindje snachts in het wiegje naast ons bed ligt. En overdag op z'n kamertje in het ledikant. Maar als hij de 1ste week niet op een aerosleep mag slapen? Omdat we een aerosleep matras hebben voor in het ledikant.
    Hoe kunnen we dit het beste doen?:D
     
  2. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Kan zo'n molton niet gewoon over een aerosleep, net zoals je dat doet met een hoeslaken? Zo'n aerosleep is toch gewoon zo'n laagje met gaatjes erin? Ik heb zelf geen aerosleep, maar kan me zo voorstellen dat je die ook kunt /wilt beschermen met een molton. Baby's poepen, plassen, spugen nog wel eens, en dan is het fijn als je alleen de molton in de was hoeft te gooien.

    Volgens mij mag dat niet de eerste week omdat pasgeboren baby's moeilijk warm blijven. Die gaatjesstructuur komt teveel koude lucht door.

    Zou dus toch molton kopen, ter bescherming van het matras, voor hetzelfde heeft je kindje het na die week nog steeds koud. Gebruik je het toch niet, kun je hem altijd nog als aankleedkussenhoes gebruiken.

    Ik vraag me overigens af waarom je de baby overdag in het ledikant wilt hebben? Waarom niet ook gewoon dan in de wieg?
     
  3. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Ik zal het ook nog even navragen bij de kraamzorg wat het beste is,

    We hadden bij de aerosleep ook een topper erbij gekocht, zodat als er geplast,gespuugd of gepoept wordt dan lekt het niet door tot de matras, en kan je die topper in de wasmachine doen.

    Wij wonen in een woning waar onze slaapkamer beneden is , samen met de wieg, en de babykamer boven. Boven is ook de woonkamer, keuken enzo,
    Net andersom zeg maar :roflmao:
    Anders moeten we steeds naar beneden het kindje in de wieg leggen terwijl de commode en de rest boven is op de babykamer . Dacht is handiger als hij overdag in het ledikant kan slapen, dan heb je de commode, flesje, enzo allemaal sneller bij de hand:)
     
  4. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Kun je de topper van het ledikant niet afritsen? Dan is het opgelost.

    Ik heb trouwens de molton om het matras, daar op de topper en dan een hoeslaken met ook die gaatjes structuur over de topper. Als je een molton om de topper doet dan is het effect toch weg?

    Als er een ongelukje gebeurd gaat gewoon de topper in de wasmachine.
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Je kunt de topper er gewoon af halen.. het hele effect is weg als je er een molton over heen doet, dus dan er gewoon af.

    Ik heb het gewoon erop laten zitten en een extra hoeslakentje gekocht. Mijn zoontje kon zichzelf prima warm houden, dus hoefde het er niet af :)

    Het extra lakentje had ik gekocht om dan over het normale matras te doen, daaronder had ik dan gewoon het lakentje van de aerosleep gedaan.

    Wat betreft wiegje. Daar passen waarschijnlijk de lakentjes om weke je in de kinderwagenbak gebruikt :)
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    De topper is eigenlijk gewoon een waterdichte matrasbeschermer die op 60 te wassen is en super snel droogt.
    Door de gaasstructuur zouden baby’s kunnen blijven ademen als ze met t gezicht naar beneden komen te liggen.
    Zolang je kruiken gebruikt mag de topper niet in t bedje liggen ivm temperatuur.

    Je hoeft dus geen molton oid om het matras te doen want dat doet de topper.

    Ik had matras ( zit al een wasbare hoes omheen)
    Vervolgens topper
    Molton en hoeslaken.

    De molton meer omdat er anders wel eens een honingraat afdruk in t gezichtje van m’n dochtertje stond en ik liever geen hydrofiel of iets anders los in het bedje wil hebben. Ze woelde een hydrofiel al snel los en dat is dus niet veilig.

    Achteraf was de topper voor haar echt weggegooid geld. Nooit doorgelekt, spugen oid dat de topper in de was moest.

    Ben benieuwd dadelijk bij deze beeb. Die komt op een schapenvachtje te liggen dus airosleep zal geen nut hebben
     
  7. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wij hebben een aerosleep in combinatie met een Zensy. Wij vonden dat erg fijn.
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Dat hele aerosleep vond ik onzin en veel te duur. Dus gewoon matras molton van stof bij de hema plus gewone hoeslakens vaan zeeman/hema.
     

Deel Deze Pagina