Mondverzorging

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Uit pure verveling omdat ik niet kan slapen en geinspireerd door het make-up topic hier een nieuwe.
    Hoe ziet jouw mondverzorging eruit?
    Hier 2x per dag electrisch poetsen (3 minuten zit een timer op). Soms een derde keer snel poetsen met de hand als ik na de lunch het idee heb dat er iets tussen of op mijn tanden blijft plakken. 2x per dag stoken met softpicks en in de ochtend spoelen met mondwater. Op advies van de mondhygieniste ga ik deze week een tongschraper aanschaffen. Normaal poets ik mijn tong met de tandenborstel maar volgens haar is een schraper veel effectiever en verzamelen de meeste bacterieen zich op de tong.
    2x per jaar bezoek ik de tandarts en 2x per jaar de mondhygieniste. Gelukkig heb ik nooit gaatjes maar achter mijn onderste voortanden moet ik toch 2x per jaar tandsteen laten verwijderen. Ik had gehoopt dat stoppen met roken dit zou veranderen maar helaas zat er afgelopen week toch weer tandsteen op dat plekje.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    2x per dag poetsen, electrisch, 1x softpicks of raggertjes (ochtend), 1x flossen (avond), 2x spoelen met mondwater.
    Bij een vies gevoel of vieze smaak poets ik nog even snel met de hand.

    En dan 2x per jaar naar de tandarts, aansluitend mondhygieniste.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    2x per dag poetsen, handmatig. Ik krijg vreselijke kippenvel van elektrisch! Ik hen wel zo’n tandenborstel met dunnige haartjes die soortvan uitsteken, die komen tussen je tanden. Ook zit er een soort tongschraper op deze borstel.
    2x per dag spoelen met mondwater.
    Minstens 3x per week flossen. Ondergebit kan maar deels door draadje achter de tanden. Erfenis van de plaatjesbeugel.
    Als ik voel dat het viezig wordt, poets ik indien mogelijk snel nog eens.

    2x per jaar naar de mondhygiëniste. Bij ons ga je pas naar de tandarts als zij een probleem opmerkt. Of jijzelf natuurlijk.
     
  4. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Is dit echt serieus? Jeetje, waar ben je bang voor joh?
     
  5. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Hier ook vrij uitgebreid ritueel;
    ‘S ochtends; elect poetsen, tongraspen, ragen en mondwater (perio aid, aanrader!)

    En ‘s avonds exact hetzelfde.
    En zo’n tongrasp is idd ideaal. Dan pas zie je hoeveel troep er op je tong zit.

    Verder nog 2 x tandarts per jaar (ook tandsteen verwijderen)

    Edit: ragers heb ik altijd op zak. Ik gebruik die bijna altijd na ontbijt/lunch/avondeten. Haat eten tussen mn kiezen.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    2x per dag handmatig poetsen en 2x per jaar naar de tandarts.
    Ik neem me steeds voor om dagelijks te flossen, maar komt er steeds niet van.
     
    chantalvl vindt dit leuk.
  7. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Gebruik je dit elke dag? Perio aid is in principe voor tijdelijk gebruik, bedoeld voor tandvleesproblemen of na tandheelkundige behandelingen. Bij langdurig gebruik kunnen tanden en tong bruin worden!
     
  8. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik poets 2x per dag elektrisch. Ik zou ook moeten stoken oid, maar ik vergeet het vaak. En 1x per dag spoel ik met alcoholvrij mondwater.
     
  9. marlies85

    marlies85 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    2.548
    22
    38
    Poest 2x per dag met een handtandenborstel en 2x per dag stoken met van die houten driehoekvormige tandenstokers. En netjes 2x per jaar naar de tandarts.
     
  10. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    3x per dag poetsen, 1x per dag flossen en raggen. Verder ga ik 2x per jaar tandarts en 3x per kar mondhygienist ( ik maak snel tandsteen aan).
     
  11. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Nee hoor. Je hebt 2 soorten. Groen en blauw. De blauwe is voor wat jij omschrijft. De groene is voor dagelijks gebruik.
     
  12. maliro

    maliro Niet meer actief

    2x per dag elektrisch poetsen. 1x per dag stokeren en flossen doe ik ook maar niet dagelijks.

    Ik ben heel trots op mijn gebit. Ik was namelijk 11 jaar niet bij de tandarts geweest vanwege angst. Wel in die 11 jaar mn gebit goed verzorgd. Dit voorjaar ben ik wel weer gegaan omdat ik 2 afgebroken kiezen had. Die 2 kiezen zijn getrokken en er zijn 6 gaatjes gevuld (ik had minimaal 1 wortelkanaalbehandeling verwacht maar dat was dus niet nodig).
    Mijn gebit is nu weer helemaal opgeknapt en ik durf weer te lachen op foto's
    Ik moest echt een grote drempel over om naar die tandarts toe te gaan maar mijn kinderen hebben een goed voorbeeld nodig.
     
    Liefje91, Loetje85, Faithful en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43
    2x per dag elektrisch poetsen, flossen en mondwater en na de lunch met de hand tong en wangen poets ik met een losse tandenborstel. Mijn tanden staan erg dicht op elkaar dus als er iets tussen zit gaat heel mijn mond jeuken.
     
  14. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    2x per dag elektrisch poetsen en als er wat tussen mn tanden of kiezen zit gebruik ik een tandenstoker, zal 1 x per maand zijn? Ivm een draadje achter mijn tanden heeft flossen geen zin.
    Ik ga 2 x per jaar naar de tandarts en die verwijderd 1 x per jaar een beetje tandsteen.
    Ik heb nog nooit in mn leven een gaatje gehad.
     
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Is dit echt serieus? Jeetje, wat is je probleem joh?
     
    vinorosso, Niveah, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Manque

    Manque Niet meer actief

    1 of 2 keer per dag poetsen met Parodontax (de enige tandpasta die ik lekker vind) en 1 keer per jaar naar de tandarts.
    Nog nooit gaatjes gehad, dus ik vind het wel best.
     
    Biny en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    2x per dag handmatig poetsen, 1x per dag met een softpick en 1x per dag mondwater.
     
  18. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    O haha, dat wist ik dus niet :p. Weet ik dat ook weer :D.
     
    Sneeuwvlokjes vindt dit leuk.
  19. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    2x per dag elektrisch of handmatig poetsen. Stoken of ragen vergeet ik vaak. 1x per dag spoelen met mondwater.

    Ik kauw tussendoor vaak op kruidnagel, dit zou terugtrekkend tandvlees tegengaan. Het helpt imo wel.

    1x per jaar ga ik naar de tandarts. Er is meestal niet veel nodig.
     
  20. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    2x per dag uitgebreid poetsen met de elektrische tandenborstel en ‘s avonds met de soft picks. Flossen kan ik echt niet (ook door gevoelig tandvlees) en volgens mijn tandarts is dit ook prima.
    Tussendoor even poetsen bij vieze smaak of wanneer ik weg ga.

    2x per jaar tandarts. Had als kind geen goed gebit, maar sinds elektrisch poetsen en de softpicks gaat het eigenlijk heel goed! Heb alleen nog wel eens klachten aan een oude vulling of iets dergelijks.
     

Deel Deze Pagina