Mondverzorging

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    gebruikt hier iemand eigenlijk een tongschraper? En merk je verschil met schoonmaken met zo een schraper en je gewone tandenborstel?
     
  2. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    2x per dag electrisch. Ragen en flossen dagelijks. Soms een dag niet, omdat ik te moe ben of gewoon geen zin. Ik ga 2x per jaar naar de tandarts en 4x naar de mondhygenieste. Dat laatste vooral omdat het kan. Ik heb heel wat problemen gehad met mijn gebit. Het is goed opgeknapt en ik ben er zuinig op.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    2-3x per dag handmatig poetsen, iedere maand een nieuwe borstel. 1x per jaar naar de tandarts en nu helaas enorme kiespijn door een afgebroken vulling. Gelukkig vanmiddag naar de tandarts. Verder opzich een redelijk sterk gebit.
     
  4. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik gebruik geen tongschraper (sorry dat ik antwoord :roflmao:) maar dit gaat gewoon heel prima met mijn tandenborstel. Mijn tong is altijd schoon. Ik zou, als ik even voor mijzelf spreek, geen verschil merken want schoon is schoon?

    Ik rook trouwens niet en drink geen koffie/thee enzo
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    1x per jaar naar de tandarts en 2x per jaar naar de preventie assistente. Ik heb zo'n ijzeren draadje vanwege een vroegere beugel en daar zit altijd veel tandsteen achter. Als ik maar 1 keer per jaar ga doet het enorm zeer en duurt het lang, daarom ga ik liever 2x.

    2x per dag tanden poetsen en ik zou ook trouw elke dag met de softpicks moeten maar ik zeg eerlijk dat dat niet altijd gebeurd. Een tongschraper oid zie ik niet als nodig.
     
  6. rums

    rums Niet meer actief

    2x per dag elektrisch poetsen en 1x stoken. En ik ga 2x per jaar op controle bij de tandarts.
     
  7. Fluitekruidje

    Fluitekruidje Niet meer actief

    2x per dag poetsen, met de hand, ik krijg kippenvel van elektrisch....
    Stoken met g.u.m 2x per dag
    2x per jaar naar de tandarts. Zijn haalt zelf een klein beetje tandsteen echt wel weg. Als er een grote schoonmaak nodig is beslist de tandarts of ik naar de mondhygiënist ga. Dat is ongeveer 1x per 5 jaar
     
  8. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar een mondhygiëniste is toch goedkoper dan een tandarts. Dus dan is het eigenlijk een besparing.
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Mijn man heeft zo’n tongborstel van Gum, tevreden over. Al gaat hij soms wel kokhalsen, maar het werkt wel beter dan een tandenborstel.

    Mijn vader heeft nu een paar kunsttanden, die ondste voortanden. Had daar steeds problemen mee. Volgens de tandarts maakt hij meer speeksel aan dan gemiddeld en zou dat daar ook te maken mee hebben.

    Mijn mondverzorging bestaat uit 2 x per dag elektrisch poetsen, 1 x poets ik ook mijn tong. Soms spoel ik (eens per week ofzo) en ik flos ook eens per week gemiddeld. Neem me altijd voor om dat vaker te doen, maar ik heb er gewoon vaak geen zin in (‘s avonds) of geen tijd voor (‘s ochtends). Maar ik heb maar 1 x een gaatje gehad en ik ben nu 39, dus ik heb gelukkig een sterk gebit.
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Is het normaal dat tandsteen verwijderen pijn doet? Want ik heb normaal nooit veel tandsteen, alleen laatst was ik bij een andere tandarts en die zei dat het overal weg moest. Man, dat deed pijn! Ik kende het apparaatje wel maar bij mijn vroegere tandarts nooit iets van gevoeld.
     
  11. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn mondhygiënist zegt dat met een tandenborstel nooit zo goed werkt. Je maakt het dan wel los maar het gaat niet echt weg. Je kan volgens haar ook een flinke lepel gebruiken trouwens :D werkt net zo goed als een tongschraper mocht die niet in huis liggen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Indire

    Indire Actief lid

    28 apr 2018
    295
    468
    63
    Ik ben al trots als ik twee keer per dag m'n tanden poets :o:
     
    Imona, chrystel73, Nimue en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Als er flink wat zit of ze kunnen er moeilijk bij dan wel. Ik voel het altijd wel.
     
  14. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Hier 2x elektrisch en om de dag waterfloss voor het tanden poetsen.
     
  15. Beaujolie

    Beaujolie Lid

    18 aug 2018
    74
    101
    33
    Vrouw
    Twee keer per dag tanden poetsen, 1x elektrisch en 1x met de hand onder de douche. Een keer per dag flossen en rageren. En als ik 't niet vergeet ook nog 1x spoelen met mondwater.

    Ik ga twee keer per jaar naar de mondhygiënist en tandarts.

    Tot nu toe nog nooit gaatjes gehad, en dat hoop ik zo te houden!
     
  16. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Lijkt me wel handig zo een waterflos maar ik ga met electrisch poetsen al gigantisch kwijlen dus denk daarmee nog meer :oops:
     
  17. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Ik heb DE waterfloss en mijn schoonvader die pulsieve kleine van Philips ... eerlijk die van mij die laat je alle kwijl uit je mond verdwijnen en die van hem is heel beschaafd :D Als ik het over kon doen zou ik die van hem kiezen.

    Deze heb ik:
    https://www.tandenborstel.com/monddouches/waterpik-monddouches/waterpik-wp-450-waterflosser-draadloos?gclid=EAIaIQobChMImOvLjZz83AIVQbYYCh27bgGKEAkYBCABEgJG6fD_BwE

    Deze dus wel :D
    https://www.blokker.nl/p/philips-sonicare-airfloss-hx8210-22/1136957?1136957=&dfw_tracker=10589-1136957&gclid=EAIaIQobChMIvNqlgJz83AIVkuF3Ch2yVABkEAQYASABEgKoxPD_BwE
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  18. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.603
    431
    83
    Vrouw
    2/3 keer per dag poets ik handmatig. Als ik er aan denk flos ik.
    2x per jaar naar de tandarts.
     
  19. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Hoezo is het een besparing als mensen nu voor een afspraak naar de tandarts gaan.. de tandarts constateert tandplak/tandsteen en ze dan naar de mondhygiënist stuurt om dit te verwijderen!

    Terwijl de tandarts het eerder allemaal zelf deed

    Ik zie hier geen besparing in?
     
    chrystel73 en Whysteria vinden dit leuk.
  20. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier ook geen besparing hoor. Ik betaal echt meer nu ik naar een praktijk met mondhygiënist ga.

    Gelukkig hoef ik maar 1x in de 2 jaar.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina