Pijn aan schaambot, bekken en stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jenna83, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenna83

    jenna83 Actief lid

    2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Hallo,

    Ik zit mij opeens iets af te vragen. Ik heb namelijk de hele zwangerschap al wat last van bekkeninstabiliteit. Nu zo op het einde en met het indalen van de baby afgelopen weken heb ik vaak pijn aan mijn schaambot, stuit en bekken.

    Is het dan ook zo dat dat een gevoelige plek is en dat dat heel veel pijn op die plekken voorspelt tijdens de bevalling?Dit doet al zo zeer laat staan als de baby er straks uitgaat, ik vrees echt het ergste!!!Het kraakt ook wel eens, straks gaat het breken ofzo...pffff...:(

    Iemand die hier iets over kan zeggen??
     
  2. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik lees even mee...ik slaap al 3 maanden beroerd van de BI en de pijn neemt alleen maar verder toe. Ik zie daardoor erg op tegen de bevalling..en de tijd erna...
     
  3. jenna83

    jenna83 Actief lid

    2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    O jij ook al...erg he?en dan te beseffen dat het niet per se zo is dat het na de bevalling meteen weg is, dus ook na de bevalling moet je rustig aan doen.
    maar goed, dat zal wel goed komen, het schuift weer terug op de plaats naarmate de hormonen afnemen, nu is alles te week bij ons eigenlijk. maar die bevalling, lijkt mij dat het dan vette pijn doet, of juist niet?omdat alles juist te week is bij ons...ga het eens aan mijn arts vragen....:)
     
  4. BrasilPrincess

    BrasilPrincess Bekend lid

    24 mrt 2008
    593
    0
    0
    ik heb deze pijn al vanaf begin nu is echt bijna niet meer te doen kan nauwelijks lopen maar bij mij is gewoon gezegd soepele bekken nu begin te twijfelen of wel soepele bekken zijn want hoort toch geen pijn te doen.Mijn vk zij je hebt door week heid meer ruimte maar over pijn zij ze niks.Maar ga toch maar is vragen.

    liefs,
     
  5. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ikzelf ben dan nooit natuurlijk bevallen maar weet wel hoe dieper je kindje indaalt hoe meer je je bekken voelt. Mijn nichtje bijvoorbeeld die had al 5 cm ontsluiting en die kreeg echt heel erg veel pijn in haar bekken en vooral schaambeen en mocht toen in bad, daar eenmaal in bleek dat ze heel snel volle ontsluiting had en werd haar dochter in bad geboren. Ik denk dus dat zij de pijn voelde van het diepe indalen vlak voor de bevalling.

    Maar breken lijkt mij echt niet kunnen hoor, als het goed is gaan je bekken steeds wijder staan zodat je kindje erdoor kan.
     
  6. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Mag ik me bij jullie aansluiten?

    Had vandaag een topic hierover willen openen. Heb zo'n pijn in mijn rug (laag), schaambot en stuit. Weet niet meer hoe ik moet lopen, als ik eenmaal zit ben ik net een oud wijf als ik uit m'n stoel moet komen. Zitten/hangen op de bank of in de stoel doet ook pijn. Zo'n pijn doet alles daar beneden. Ben pas 31 weken zwanger en ben bijna ten einde raad over hoe ik de rest van de weken nog door moet komen. En dan te bedenken dat Emiel op ruim 42 weken kwam.

    Bij mij kan het niet door het indalen komen. De kleine ligt dwars.

    Heeft een van jullie ervaring met acupunctuur of iets anders om de pijn iets te verminderen. Wil liever niet teveel pijnstillers nemen.
     
  7. jenna83

    jenna83 Actief lid

    2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Zou naar fysio gaan. Bij mij deed het heel veel pijn met het indalen. hoe dieper dat hoofd hoe meer pijn, was echt heel erg. rond 31 weken was bij mij toppunt van pijn en ongemak. nu eenmaal de baby is ingedaald is het veel beter weer te hanteren.

    ik heb een bekkenband gebruikt, maar dat beviel niet, deed nog meer pijn en het idee dat het de boel in elkaar drukte, maar miss is dat wel iets voor jou, maar dan zou ik dat wel via de fysio doen.

    pijnstilling kan, maar je moet ermee uitkijken dat je dan niks meer voelt qua pijn en dan juist overbelast...verder je bekken stabiel houden. als je trap loopt (zo min mogelijk doen hoor) dan je been op de trede en je andere been erbij trekken. ziet er onwijs uit als een oud wijf en gaat vet traag maar is echt het beste.
    trap lopen en stofzuigen zijn echt de dingen die je niet meer moet doen.

    ik zou naar fysio gaan, je hebt nog wel ongeveer 9 weken of langer te gaan...
     
  8. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ben zelf al onder behandeling bij de Cesartherapeut, maar die kan niet meer voor me doen nu....ik moet het echt uitzitten en dan na de bevalling zo snel mogelijk gaan revalideren.
     
  9. Bunnymoeder

    20 feb 2009
    87
    0
    0
    Dames, ik heb precies dezelfde klachten en heb vanmiddag de baby belt van Anita gekocht. Wat mij betreft een aanrader. Mede omdat de buikband de buik goed ondersteunt en de brede band die je met klittenband vastzet die steunt je bekken en je onderrug. Ik voel me ook veel stabieler als ik loop. Vanmiddag gingen we even boodschappen doen en m'n man zei in de supermarkt ineens: "Hé je loopt nu veel sneller". Hij was inmiddels zo gewend aan dat oude wijven tempo van me :p
     
  10. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het is zeker een fijn ding, die babybelt. Maar mijn BI klachten worden nu toch steeds erger..
     

Deel Deze Pagina