Toch zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleine22, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine22

kleine22 Lid

11 jun 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik ben heel benieuwd of iemand het volgende heeft meegemaakt, ik kan het nergens vinden en weet me geen raad.
    3 weken terug had ik al last van krampjes, en klein vleugje bloed, ik vermoed de innestelling, maar dacht toen niet meteen aan zwangerschap. Ik dacht pas aan zwschap toen ik wakker schrok omdat mijn borsten ineens enorm opgezet waren. Ik was 2 dagen overtijd toen ik krampen kreeg die ik nooit eerder had gevoeld met vervolgens een soort menstruatie die soms even doorzette, dan stopte, weer doorzette, en zo om en om. Anders dan normaal. Ik ben meteen gaan testen: licht positief! Een week later weer getest en weer positief met een nog dikkere duidelijkere streep. Een dag later ineens negatief, en 3 dagen later ook negatief. Alle testen kruidvat 2v5. Diezelfde week(vorige week) bloedtest bij huisarts, ook negatief. Teminste de huisarts zei 'u heeft normale waarde hcg, niet zwanger dus' maar als je niet zwanger bent heb je toch helemaal geen hcg?????
    Ik ging er maar vanuit dat het vruchtje weg was, ook verdwenen mijn opgezette borsten en mijn harde buik heel even. Maar nu nog geen week later zijn mijn borsten opnieuw enorm, pijnlijk met ineens blauwe zichtbare aders. Ook ben ik afgelopen 2 dagen erg misselijk, iets dat ik nooit heb. Kan ik nu toch zwanger zijn? Heeft iemand ooit meegemaakt testen ineens negatief en toch zwanger? Ik lees wel eens dat het hcg kan schommelen de eerste weken, ik zou nu 5/6 weken moeten zijn dan. Ik hoor graag ervaringen hierin, het maakt me erg onzeker!

2. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Misschien toch nog een keertje testen nu?

3. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik kan me wel vaag herinneren dat er hier dames zijn die ook negatieve testen hadden en toch zwanger waren. Idd nog even een test doen en eventueel een vk bellen die een echo kan maken om te kijken of er wat gaande is? Desnoods op eigen initiatief een afspraak maken bij een echobureau. Let wel op.. ik zeg expres "dat er wat gaande is" omdat er bij 5/6 weken zwangerschap vaak alleen nog verdikt slijmvlies/vruchtzakje te zien is.

4. kleine22

kleine22 Lid

11 jun 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ga ik morgen ochtend sowieso ook zeker doen! ;) maar ben natuurlijk erg benieuwd naar ervaringen hierin!

5. kleine22

kleine22 Lid

11 jun 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm mijn vraag was meer of er ook dames zijn die eerst positief testen, daarna negatief, en toch zwanger. Ik lees overal vanaf begin negatieve testen, en toch zwanger. Dit is natuurlijk net even wat anders haha! Maar bedankt :)

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe gek ook, elke vrouw heeft standaard een minimale hoeveelheid HCG in haar lichaam. Daarom hanteren ze voor een zwangerschap ook een HCGwaarde welke hoger moet zijn dan 5.
    Waarschijnlijk zat jouw HCG daar dus onder.

Maar laat anders eens een echo maken gezien je klachten. Kun je een verloskundige voor bellen. Weet je direct waar je aan toe bent!

Succes!

7. kleine22

kleine22 Lid

11 jun 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    O oke, dat is mooi om te weten, bedankt!!

8. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Het kan natuurlijk ook dat je een heel vroege miskraam hebt gehad. En nu opgezette borsten enzo hebt van de eisprong.

9. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ik sluit me aan bij Joppie. Ik heb in 2 cycli positief getest en daarna weer negatief. Ik beschouw dit zelf als vroege miskramen. Voelde me toen ook echt zwanger (gevoel van strakke band om mijn buik; had ik ook bij deze zwangerschap vanaf 3.5 weken).

Zere borsten kunnen inderdaad ook goed bij eisprong horen.
    Sowieso kunnen alle klachten die je noemt horen bij een normale cyclus. Je bent nu heel erg gefocust op je lijf waardoor je meer en intenser waarneemt.

Wat ik me nog afvroeg is of de bloed bent verloren na de laatste dikke positieve test? Als dit niet het geval is kan mijn verklaring niet kloppen. En heb je ook een foto van de positieve test?

10. kleine22

kleine22 Lid

11 jun 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 kleine22, 14 jun 2014
    Laatst bewerkt: 14 jun 2014
    Ik ben gaan testen na de bloeding ;)
    Wat mij en mijn vriend ook opvalt is dat ik de laatste 2 weken bloed tijden/na het vrijen heb. Dat is ook echt een zwschapskwaaltje toch.. we hebben beide op soa getest. Niks. het is allemaal zo raar, en ik heb ook echt nooit zulke enorme borsten gehad en zeker niet met veel bobbels en blauwe aders. En al helemaal geen bloed bij de seks. Maar omdat ik nu ook telkens bloed verlies na gemeenschap ga ik toch maar even naar de huisarts! Ook omdat er soort melk uit mijn tepels komt, ook nooit gehad.
    Ik heb wel een foto van de test. Met blote oog zie je erg duidelijk een roze streep, niet een super dikke, maar wel een duidelijke streep. Op foto zal hij na versturen misschien vervagen. Deze test was ongeveer week na de eerste test, na de bloeding. Binnen de 5 minuten.

Bijgevoegde bestanden:

11. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Je kunt wel achter de feiten aan blijven lopen maar daar schiet je heel weinig mee op. Of idd even naar de huisarts of een echo laten maken, pas dan weet je het zeker.

12. kleine22

kleine22 Lid

11 jun 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik heb kunnen bellen met een vk hoor! Ze zei dat je na 2 positieve testen en daarna telkens negatief, inclusief bloedtest, toch zwanger kunt zijn omdat je aan het begin van zwangerschap zit en hcg kan schommelen of zelfs nog even weg kan gaan. En dat melk uit mijn tepels is inderdaad meestal een teken op zwangerschap, maar ook bloed na gemeenschap. Dus ik krijg morgen meteen al gelukkig een onderzoek en weet ik eindelijk meer! :)

13. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig wat er nou uit dat onderzoek is gekomen.....

14. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Fijn dat je nu naar een vk kan.

vind je test niet positief. Zie wel een streep maar die staat niet op de juiste plaats volgens mij.
    Hopelijk krijg je wel mooi nieuws van de vk.

15. kleine22

kleine22 Lid

11 jun 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    De streep is beter te zien met het oog en is roze, en ik zie vaker positieve teststreepjes die iets meer naar links of rechts stonden, dus dat maakt niet veel uit lijkt mij :)
    Ik ben niet ongesteld geworden... zo raar allemaal! De vk snapte mijn onzekerheid volledig en zei dat sowieso de melk niets anders kon zijn dan zwangerschap en dacht dat ik alsnog zwanger kon zijn ondanks de negatieve (bloed)testen.. Later verder onderzoek, dit bleek alleen gesprek te zijn, ik word nog terug gebeld.

16. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Ik hoop zo voor jou dat je zwanger bent alleen melk/wit uit de borsten is geen garantie van zwangerschap. Ik heb dit vanaf mijn 17 regelmatig en na mijn 21 altijd gehad. Was echt niet zwanger. En nu ik zwanger ben is het juist weg.
    Wil alleen hiermee zeggen pin jezelf er niet op vast. Helaas nog even wachten op zekerheid. Duim voor je. Succes!

17. kleine22

kleine22 Lid

11 jun 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik ben juist een geval dat hoop niet zwanger te zijn! Het kind zal geen vader hebben waarschijnlijk en zelf zou ik er niet voor kunnen zorgen. Ben ook nog jong 21! Wat raar dat mijn vk dan zei dat het echt zwangerschapsymptoon is! Lees het ook zo veel op internet! En ik had het ook nooit gehad. Maarja niet ongesteld enzo.. ik word het standaard op woensdag en inmiddels is het de nacht op vrijdag... ik voel ook niks aankomen ofzo.. en de vk kon mijn baarmoeder zelfs niet vinden, terwijl die laag zou moeten liggen als je menstruatie komt. Blijft raar allemaal!! Nog maar even afwachten...

18. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Wat raar dat je geen (inwendige) echo aangeboden hebt gekregen. Je zou nu toch al op een termijn moeten zijn dat je met een echo uit kunt maken of je wel of niet zwanger bent...

Deel Deze Pagina