Morning after pil situatie: meningen gevraagd!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Magali, 10 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magali

    Magali Lid

    10 dec 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hallo :)

    ik ben Magali, 32j en wil even het volgende kwijt en jullie mening vragen:

    Mijn cyclus is altijd redelijk regelmatig met een paar dagen verschil. Normaal moest ik 13/12 mijn ovulatie krijgen. Afgelopen donderdagavond 8/12 heb ik seks gehad, voorspel zonder condoom (niet in me geweest maar mogelijks wel wat voorvocht ‘in de buurt’) en seks zelf was met condoom. Hij is ook klaargekomen buiten mij uiteindelijk.

    dit is geen vaste partner en geen plan om zwanger te geraken voor alle duidelijk.
    Nu kwam ik thuis en deed ik een ovulatietest (geen digitale) en het streepje was bijna even donker als de controlestreep. Beetje twijfel tussen negatief of positief maar ovulatie zat er dus duidelijk (vroeger dan normaal) aan te komen dus even verschieten. De volgende ochtend dus 9/12 meteen de EllaOne pil gaan halen en ingenomen dus ongeveer 12u na de seks. Digitale ovulatietest gedaan en een smiley gekregen dus dik positief.

    Deze ochtend 10/12 terug een digitale ovulatietest gedaan en negatief.
    Ik ben misselijk en heb vreselijke lage rugpijn en krampen in onderbuik. Deee symptomen heb ik niet tijdens mijn ovulatie. Wat denken jullie? Zou de MAP nu duidelijk zijn werk gedaan hebben of aan het doen zijn en de ovulatie nog hebben uitgesteld of bestaat de kans toch nog op een zwangerschap? Normaal blijven de digitale testen toch ook 2 dagen positief dacht ik.
    Voel me belachelijk onzeker nu.

    bedankt om heel de uitleg te lezen :)
    Groetjes!
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Nou als hij niet onveilig in je is geweest kan je natuurlijk niet zwanger worden…

    dus ik snap niet zo goed waarom je bezorgd ben?
     
    Zuul en Suzi98 vinden dit leuk.
  3. Magali

    Magali Lid

    10 dec 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    Door alle berichten over zwanger geraken van voorvocht en omdat ik blijkbaar net mijn ovulatie had dan..
    tijdens het voorspel is hij ‘net niet’ in mij geweest maar door alles is er wel een grote kans dat er voorvocht in mij gekomen is.

    ik begrijp dat mijn bericht een beetje panisch kan overkomen, maar dat ben ik dan ook
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Hij is niet in jou klaargekomen, dus hooguit in de meest kleine kans zou er iets klaar kunnen liggen vanuit voorvocht.
    Daarnaast heb je de morning after pil op tijd ingenomen (nog voor de eisprong) waardoor ik de kans heel erg klein acht dat je zwanger bent.

    Voor de zekerheid kan je over 14 dagen even testen als je dan nog niet ongesteld bent geworden.
    Is deze negatief, dan kan je daar ook wel vanuit gaan.

    De klachten komen ws door de hormonen in de morningafter pil.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  5. Magali

    Magali Lid

    10 dec 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    #5 Magali, 13 dec 2022
    Laatst bewerkt: 13 dec 2022
    Een kleine update; ik ben (uit nieuwsgierigheid en mss ook om mezelf te kunnen geruststellen?) verder ovulatietesten aan het doen, welke nu weer aan het oplopen zijn. Zaterdag spierwit, gisteren een vaag lijntje en nu weer duidelijker.
    dag 4 na MAP. Misschien toch de hoop day mijn ovulatie uitgesteld is?
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Dat zou kunnen.
    Over twee weken kan je een zwangerschapstest doen dan weet je het zeker.
     
  7. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Waarom doe je zoveel ovulatie testen eigenlijk? Als je niet zwanger wilt worden. Ik schat de kans dat je zwanger bent vrijwel 0, zelfs al voor de MAP. Voorvocht bevat van zichzelf geen zaadcellen, alleen als er al een zaadlozing voor is geweest zonder dat de man naar de wc is geweest.
     
    Precious03 en Magali vinden dit leuk.
  8. Magali

    Magali Lid

    10 dec 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    ik weet dat het verwarrend overkomt hoor haha. Na de seks afgelopen donderdag wou ik even zeker weten dat mijn ovulatie nog niet op komst was (wel dus) en nu ben ik eerder benieuwd of de testen terug positief worden na de MAP.
    ik ben er een beetje te panisch in en te hard mee bezig.
     
  9. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    887
    1.289
    93
    Misschien volgende keer gewoon anticonceptie gebruiken. Scheelt een hoop gedoe.
     
    Biny en Suzi98 vinden dit leuk.
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Een oplopende test hoeft volgens mij helemaal niet te zeggen dat je ei eraan komt.

    zover ik heb begrepen schommelt dat de hele maand en loopt het ook op tegen de tijd dat je menstruatie moet komen


    Maar inderdaad zoals gezegd, anticonceptie zou makkelijker zijn
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  11. Magali

    Magali Lid

    10 dec 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    Dat weet ik uiteraard ook wel
     

Deel Deze Pagina