Muggenallergie

Discussie in 'De lounge' gestart door Es09, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es09

    Es09 VIP lid

    10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Mijn dochtertje is allergisch voor muggenbeten :( zo sneu is het als ze gestoken wordt! Hele schijven krijgt ze ervan en haar lichaamsdeel zwelt heel erg op. Haar arm is nu ook 3x zo dik geworden door een steek!

    Ik smeer er van alles op voor de jeuk maar niks helpt! Hopeloos wordt ik er van want vind het zo zielig! Ze heeft er echt erg last van!

    Ben al een x naar de dokter geweest ervoor omdat ze zo veel eraan jeukt wordt het daarna exeem en blijt het heel lang een plek en ook blijft het jeuken! Heb daarvoor zelf al hydrocortizone zalf gehad maar dat vind ik zulk bocht dat wil ik niet elke keer smeren eigenlijk.

    Iemand hetzelfde probleem met tips??? Help
     
  2. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Hier 3 kindjes met een flinke muggenallergie al is de oudste er nu een beetje overheen. Wij hebben van de huisarts ontstekingsremmende crème. Zodra ze geprikt zijn smeten en het blijft beperkt. Daarbij spuiten we ze Zodra er weer muggen zijn in met citroenspul, hebben raamhorren en controleren elke avond hun kamer.
     
  3. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Ja toevallig vandaag huisarts gebeld voor advies. Dochter moet nu anti histemina innemen. Hopelijk helpt het
     
  4. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hier kregen we van de HA Desloratadine voorgeschreven. Een drankje dat de allergische reactie tegen gaat. Hielp bijna gelijk! De zwelling en de rode plek verdween. Alleen de muggenprik bleef achter zoals ie er normaal ook uit hoort te zien. Superspul!
     
  5. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hebben wij ook gehad. De voet van onze dochter was twee keer zo dik door een muggenbeet..
     
  6. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn jongste en ikzelf hebben ook een muggenallergie. Het beste wat helpt is om meteen het gif eruit te zuigen mbv een gifpompje.
    En als mijn schoonouders naar zweden/noorwegen/finland gaan nemen ze muggenspul mee, wat erg goed werkt!
     
  7. anneke81

    anneke81 Actief lid

    8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Misschien is dit wat?
    Mr. Men Bite and Sting Plasters - Meneertjes Prik- en bijtpleisters - Wereldmama

    Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar kwam ze tegen op een braderie. Doet niks tegen de zwelling, maar misschien wel tegen de jeuk en het ongemak.
    Onze jongste heeft ook veel last van muggenbeten. Geen zwelling, maar de plek van prikken raakt ontstoken en dan komt er steeds wondvocht uit :(

    Succes!
     
  8. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Zelf heb ik het ook en krijg dan anti histamine voorgeschreven...
     
  9. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Kruisje zetten
    Deppen met azijn
    Oogdruppels erin
    Laten drogen
    Nestosyl erop en wijd uitwrijven (wordt het gif verspreid, krijg je minder 'schijf')

    Ik zelf slik antihistamine en smeer met cortisonzalf. Mijn zoontje krijgt dat niet.

    Gif uittrekken met zo'n pompje deed ik voorheen ook, maar kreeg ik juist een schijf van.;)
    Komt denk ik omdat je al het gif daarmee centreert op 1 plek. Er kwam trouwens altijd weinig gif naar buiten.
     
  10. Baylee

    Baylee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Mijn zoontje is ook gigantisch allergisch voor muggen beten
    Hele dikke schijven
    Hij moet gelijk anti histamine (Aerius) nemen van de kinderarts

    Een paar weken geleden is hij gestoken door een wesp in zijn pink nou zijn pink was net een Michelin poppetje zo sneu uiteindelijk huisarts gebeld want het bleef opzwellen en opzwellen gelijk Aerius gegeven en na 15 min nam de zwelling gelukkig af. Ben me rot geschrokken

    Sterkte ermee want het is niet leuk
     
  11. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grootmoeders middeltje: Doekje met azijn erop! Werkt echt supergoed! Zowel tegen jeuk als tegen de zwelling (is mijn ervaring).
     
  12. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Dat kan niet zo snel.;)
     
  13. Baylee

    Baylee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Was echt zo werkt hier echt supersnel misschien niet 15 min op de kop maar laat het dan 20 min zijn;) ook met de muggenschijven
    Maar misschien komt dat omdat hij meer krijgt voorgeschreven dan normaal ?
    Hij krijgt overigens een gigantische reactie op een griepprik ook
     
  14. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier gebruikt zoonlief aerius voor de muggenbulten ( en voor galbulten)

    verder gebruik ik nestosyl voor de plekken zelf.

    en ik heb ook een antibioticazalf voor de plekken,omdat de muggenbulten bij zoon vaak blaren worden die gaan ontsteken.

    verder is het voorkomen natuurlijk beter dan genezen maar dat werkt hier ook niet!
    ik heb zo'n speciale lamp in zijn kamer hangen,hij word vaak ingesmeerd met anti-muggenspul en zijn bed is helemaal dicht gemaakt met een klamboe.
    en nog haal ik hem vaak uit ze bed met dikke benen of voeten of armen enz.
     
  15. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dit was ook het enige dat bij mij hielp. Kreeg ook altijd van die schijven met pus enzo ;) Hopelijk werkt het!
    Hier was het zo ineens weg!
     
  16. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hier ook, allbei zoons allergies. word enorm rood, dik en zelfs blaren met pus.
    een simpele oplossing, ze krijgen als ze geprikt zijn homeopatische tabletjes van pollinosan.
    weet nu even zo snel niet of het van vsm is of dr vogel, zal ik op het potje moeten kijken, maar heb gebelt met hun, want ik ben nogal van het homeopatische. en ze zeiden dat pollinosan goed zou zijn, die is voor een veel breder spectrum aan allergien dan alleen hooikoorts.
    heb het geprobeerd, en serieus......... het werkt super!
    ook de kleintjes mogen dat gewoon hebben. hier al een paar jaar standaard in huis, in de zomermaanden, en echt een heel stuk minder ellende...
     
  17. Es09

    Es09 VIP lid

    10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ben ondertussen ook met Naomi naar de huisarts geweest, en nu ook dat drankje gekregen (aerius)

    Naomi heeft zoveel jeuk dat ze zo lang blijft krabben totdat het helemaal open ligt. En later wordt het exeem :( en ook dat jeukt weer natuurlijk! En zo blijf je tobben...
     
  18. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Yep, beide kinderen en ikzelf hebben voorrecht ontzettend te reageren op insectenbeten. Voor mezelf heb ik antihistamine en cortisone creme, maar voor de kindjes gebruik ik enkel azijn. Heel erg veel en dan nog een doordrenkt wattenschijfje vastplakken met leukoplast en dat werkt redelijk goed. Helaas stikt het hier ook van de dazen en dat worden helemaal mooie bulten :(
     
  19. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn dochter reageert ook vrij stevig op muggenbulten. Van de huisarts mag ik haar een antihistamine geven als ze er veel last van heeft. Als ze echt onder zit, geef ik haar een lepel cetirizine-drank (alleen op recept), dan nemen de klachten heel snel af.
     
  20. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Apart zeg; al die kindjes die antihistamine voorgeschreven krijgen! Mijn ha vindt dat hoogst onverstandig.
     

Deel Deze Pagina