Muggenspray

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beepje, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Nu het seizoen weer begonnen is hebben wij heel erg veel last van muggen in huis. Ik ben altijd de sjaak en word nu veelal gestoken op mijn benen. Las iets dat dit met cholesterolrijk bloed te maken kan hebben. Mijn benen zitten gewoon helemaal onder, is geen gezicht, terwijl manlief de dans altijd mooi ontspringt. Het jeuken houdt niet op.

    Ik heb het idee dat ik altijd 's nachts gestoken word, maar lig altijd met mijn benen onder de deken en toch weten die krengen me weer te vinden. :x Gelukkig gaat manlief wel altijd op jacht voor me :p

    Nu was ik het helemaal zat en dacht iets van muggenspray te halen of zo. Maar in de winkel bedacht ik me ineens dat ik natuurlijk niet alles op mijn lichaam moet gaan smeren. Misschien gaat dit wel de bloedbaan in of zo :( Vooral omdat sommige plekjes van jeuk ook open zijn gekrabd. Dus dat is niet goed voor de baby.

    Ik heb dus nu maar een geur doosje gekocht voor op de slaapkamer, het stinkt naar kruidnagel maar is na twee weken ongeveer al uitgewerkt. Ook heb ik van die ammoniakdoekjes voor op de bulten en ik kijk uit dat ik dit niet in de wonden smeer.

    Heeft iemand een idee wat ik wel kan gebruiken, iets dat helpt, maar niet schadelijk is voor de baby?
     
  2. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Ik heb van die armbandjes liggen, die ruiken naar Citronella.. Weet niet of je dit gewoon mag maar hier helpt het wel!
     
  3. Deniseb11

    Deniseb11 Lid

    26 aug 2013
    96
    14
    8
    Sorry heb geen tips, maar lees wel mee;) heb ook altijd hetzelfde probleem. En mijn man heeft inderdaad nooit een muggenbeet. Ik krapte ze normaal ook altijd kapot en dan deed ik er expres afterbite op zodat het lekker prikte, maar kan idd nu niet.

    Heb sinds vorig jaar overal horren echt heerlijk maar toch heb ik er soms nog 1 :(

    Het schijnt trouwens dat we tijdens de zwangerschap nog meer muggen aantrekken, maar of dat ook klopt???

    Succes en sterkte
     
  4. lil

    lil Bekend lid

    3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Nee niet nog meer muggen!!

    Wat dacht je van een kambloe om je bed? Bij mij werkt het sowieso :D
     
  5. umm

    umm Bekend lid

    29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Snij citroen doormidden en smeer je beetje in met het sap. Muggen haten de geur
     
  6. rsp

    rsp Lid

    6 aug 2013
    50
    0
    0
    Ik gebruik altijd azijn. Ik ben ook altijd de sjaak hier. Als ik geprikt ben direct azijn erop met een keukenpapiertje en de jeuk en bult is weg. Verder helpt nooit iets alleen dit dus
     
  7. JoyJoy86

    JoyJoy86 Actief lid

    23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Prikweg helpt tegen de jeuk. Ook calendulan emulsie recht vanuit de koelkast :) Ik heb er ook enorm last van en ben ook nog eens allergisch dus na een beet krijg ik vele extra bulten, erg fijn!

    Ik heb vandaag spul gekocht om te smeren/spuiten om ze op afstand te houden, voorkom het toch liever dan genezen natuurlijk.. Dus ik ben het maar gaan vragen. Het klopt inderdaad dat de meeste muggensprays enzo niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap. Vooral die met Deet erin. Puur vergif in het principe. Nu hadden ze uit heel de schappen maar 1 middel dat gebruikt mag worden bij zwangerschap. Het moet tot 6 uur lang beschermen. Ik weet zo uit mn hoofd niet meer hoe het heet.. ik ga het vannacht uit proberen en je hoort zo snel mogelijk de naam ;)
     
  8. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
  9. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Heel erg bedankt allemaal.

    Ik zat ook te denken idd dat Deet niet goed is.
    Gelukkig heb ik het niet gepakt.
    Afterbite, azijn en due ammoniakdoekjes helpen allemaal niet :(
     
  10. bakegirl

    bakegirl Bekend lid

    24 feb 2014
    779
    0
    16
    NULL
    NULL
    citroen doormiddel snijden en een aantal kruidnagels in vruchtvlees steken. dat op een schoteltje op je kamer.
     
  11. Momo82

    Momo82 Actief lid

    13 jun 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in de tropen en zowel ik als mijn dochter van 21 maanden gebruiken Care plus natural spray. Als ik het niet gebruik zit ik onder, nu heb ik nergens last van. Ik heb het voor mijn eerste zwangerschap aangeraden gekregen door een arts bij het tropenziekenhuis in rotterdam. Is dus helemaal veilig!
     
  12. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Dank jullie wel voor de tips!
     
  13. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Heb ik geprobeerd maar droogt zo snel uit.
    Zal ook eens een bakje met azijn neerzetten, dat hielp vroeger wel altijd.
    Maar goed de muggen van nu zijn de muggen van vroeger niet meer :D
     
  14. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik heb nu een kleine proef flacon hiervan gehaald!
     
  15. MomQ 2 be

    MomQ 2 be Bekend lid

    28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Geen idee...een klamboe?? vraag het anders even aan de vk of huisarts?!
     

Deel Deze Pagina