Multivitamines voor kinderen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Zxcvb, 14 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.283
    11.975
    113
    Vrouw
    Het griep en verkoudheid seizoen komt er weer aan.
    De eerste zit hier thuis met neusverkoudheid. :(
    Wat kan ik de kinderen geven (naast fruit etc natuurlijk) om een extra boost te geven om niet elke keer thuis te moeten blijven?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik ben er ook voor het eerst mee begonnen, mijn kinderen hebben nog nooit vitamine bij gehad, maar nu probeer ik maar alles te voorkomen.
    Als tip van @NiekeKris gekregen: echinaforce junior. Ik geef daar 1 tablet per dag van en 1 kauwtablet davitamon multi. Bij echt kwakkelen krijgen ze van die eerste 2.

    Zelf ben ik ook begonnen met vit C. Ik ben echt nooit ziek, maar wil mn opvang echt niet om de haverklap dicht moeten doen.
     
    bosi333 en NiekeKris vinden dit leuk.
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.283
    11.975
    113
    Vrouw
    :thumup: ga daar eens voor kijken
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik zie net dat er 25% korting is bij Holland en Barret
     
    Willemijntje19 en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ik geef de kinderen ook wat extra vitaminen. Een goede multivitamine en daarnaast “sambucol kids”, maar heb ze ook wel eens in de winter periode echinaforce kids gegeven, geen idee wat het beste helpt. Ik denk dat als de sambucol hier op is dat ik weer over ga op de echinaforce. Meestal kijk ik op de website van vitaminstore of Holland&barret (vroeger was dat de Tuinen). Bij deze winkels zijn de vitamines en supplementen vaak niet synthetisch. Geeft mij een beter gevoel of zo.

    Als ik een multivitamine geef kijk ik altijd wel even wat er allemaal in zit, in die van ons bijvoorbeeld zit ook een dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine D en dan is het weer niet de bedoeling om ze extra D bij te geven. Mijn baby krijgt namelijk elke avond vitamine D druppels en dan staat mijn middelste dochter van 6 jaar er met haar mond open bij, omdat ze ook wat van die druppels wil, maar bij vitamine D is het niet goed om de dagelijkse dosis te overschrijden.
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij geven altijd al een multivitamine voor kinderen. Oudste eet vegetarisch, jongste is een matige eter met licht ondergewicht. Ze krijgen trouwens maar 1 tablet ipv 2. Ze hoeven niet de volledige aambevolen dagelijkse hoeveelheid uit een pilletje te halen. We eten ook nog gewoon groente, fruit, noten e.d.
    Om de weerstand nog wat verder te boosten geef ik nu ook echineaforce erbij. Geen idee of dat echt wat doet. Wij kregen dat vroeger als kind ook, mijn moeder slikt het nog steeds en bezweerd dat de echt verschil merkt. Dus ja, we proberen het maar. Al is het maar om het gevoel te hebben dat je nog een beetje zelf invloed hebt.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Hier sambucol for kids
    Echinea force zonder vitamine c (de oude nog, let op ze zijn veranderd)
    En davitamon kauwtabletten.

    De eerste ziekteperiode al weer binnen, maar ik moet zeggen ze is al behoorlijk op de been. Eergisteren volledig prut en koorts, in de nacht brak de koorts al en gisteren rennen vliegen springen en dansen. Dat is wel vlotter dan normaal.
     
  8. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Onze kinderen krijgen altijd al een multivitamine (net wat er in de aanbieding is haha) en sinds nu sambucol voor kids + de oudste echina junior. Normaal die laatste twee dus niet maar dit jaar wil ik zoveel mogelijk voorkomen dat de oudste
    thuis zit. Overigens eet hij heel goed dus ook normaal dagelijks 1-2 stuks fruit en rauwkost bij de lunch en in de avond groente.

    Onze peuter is een ander verhaal die eet wel fruit en rauwkost maar zelden avondeten. En die echina junior tabletjes weigert hij ook. Maar hij mag nog met een snotneus komen dus af en toe doe ik er een extra kiwi in en op hoop van zegen:roflmao:

    Overigens slik ik zelf altijd een multivitamine en altijd L lysine voor koortslip en nu ook enchina. Overigens eet ik ook veel groente en fruit enzo maar ik heb best snel last van mijn luchtwegen en daarom altijd multivitamine. Alle bloedtesten die ik ooit heb gehad kwam in elk geval altijd naar voren dat al mijn vitamine waarden “uit een boekje” zijn dus ik denk dat het iets doet :roflmao:
     
  9. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Onze kids kregen eigenlijk altijd al 1 multivitamine kauwtablet (kruidvat) en 1 vitamine D... Nu geef ik er een bruistablet vitamine c + echinaforce bij (met z'n 3en 1 tablet gedeeld) en de 2e multivitamine op een dag dat ik merk dat ze wat minder weerstand gaan krijgen!

    Werkt over het algemeen erg goed, ze zijn nog wel verkouden, maar lijken er korter last van te hebben gelukkig.

    Daarnaast krijgt onze oudste ook extra roosvicee ferro als hij heel moe en witjes is... Hij heeft een hele lichte huid en wit haar... Hij ziet er soms echt uit als een spook! De ferro lijkt hem de volgende dag weer wat meer energie te geven!
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.283
    11.975
    113
    Vrouw
    Ik heb even flink ingeslagen. Ik heb gekozen voor echinaforce junior en davitamon. We gaan het zien.
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.283
    11.975
    113
    Vrouw
    Wat is er anders aan?
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Informatie van de klantenservice:

    We hebben de recepturen van beide producten veranderd.
    Deze 2 zitten in het huidige assortiment:

    https://www.avogel.nl/product/geneesmiddel/echinaforce-junior-tabletten.php met sinaasappelsmaak, smaak is iets gewijzigd, maar lijkt het meest op de sinaaappelsmaak die er al was, ook wat grote en hardheid betreft.

    https://www.avogel.nl/product/voedingssupplement/echinaforce-junior-vitamine-c-kauwtabletten.php
    met framboossmaak, zoals die er al was, alleen minder hard en kleiner inderdaad.

    Beide producten zijn vanaf 3 jaar in te zetten, alleen om het verwarrend te maken, staat op de sinaasappelvariant vanaf 6 jaar. Dit heeft met regels en wetgeving te maken, doordat deze een TKG (Traditioneel Kruiden Geneesmiddel) registratie heeft, zijn wij verplicht deze leeftijd te hanteren op onze verpakking.
    Voordeel van die TKG registratie is weer dat we er nu ook het woordje 'griep' op mogen noemen, dat mag op de framboos niet, daar ziet u alleen 'weerstand' staan.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.253
    7.820
    113
    Gelderland
    Hier krijgen de kinderen sinds een weekje echinaforce junior.
    Zelf gebruik ik altijd de druppels als ik merk dat mijn weerstand even wat minder is. Werkt altijd erg goed.

    Jongste van de week uit school moeten halen met keelpijn en verkoudheid. Meteen gestart met de pillen en het heeft niet echt doorgezet en is nu over.
     
  14. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Onze kinderen krijgen al jaren elke dag multivitaminen, maar het zijn niet zulke goede eters. De oudste zit nu ook verkouden thuis van school. Meestal zijn ze wel 1a2x per winterseizoen snotterig, dat duurt dan 3 dagen ofzo. Ik heb wel het idee dat de vitamines daarbij helpen, want ik hoor geregeld verhalen van kinderen die sneller dingen oppakken. Wij gebruiken davitamon multivitamine
     
  15. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.433
    1.607
    113
    Ik ben een tijd geleden via mijn werk bij een bijeenkomst over (multi) vitamines en supplementen geweest. De strekking van het verhaal was dat dagelijks multivitamines slikken helemaal niet zo goed is. Zeker bij de multivitamines voor kinderen zijn de verhoudingen/samenstellingen niet zo goed, omdat de fabrikant ook rekening moet houden met de smaak. Mocht je toch multivitamis willen slikken, overschrijd dan niet de voorgeschreven dosis en ga niet vitamines combineren.
    Ik kan het precieze verhaal niet meer herhalen, maar was best geschrokken toen. Onze jongste is ook niet zo'n goede eter en regelmatig verkouden (4-5x per jaar). Ze is dan meestal niet echt ziek. Wij gaven haar daarom een multivitamine. Na deze bijeenkomst geef ik alleen nog maar vitamine D. Ze is nu niet vaker (of langer) verkouden trouwens.
    Mijn dochter loopt nu ook bij een dietiste. Ook zij gaf aan dat het niet nodig is multivitamines te geven.
    Bij bepaalde tekorten kan er natuurlijk wel voor gekozen worden om de betreffende vitamine aan te vullen.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    ben benieuwd naar een bron?
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij geven ook davitamon kauwtabletten als de R in de maand zit.
     
  18. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    #19 zonnetje2015, 18 sep 2020
    Laatst bewerkt: 18 sep 2020
    Dat er rotzooi op de markt is is al heel lang duidelijk maar om daarmee te concluderen dat multivitamine slecht zijn... je krijgt op de site van de Consumentenbond weer eens alleen de uitslagen te zien als je ervoor betaald.

    wel staat er op de site dat je kind niet te veel vitamines binnen kan krijgen als je je aan de dagelijkse portie houd en daarnaast geen voeding geeft die te rijk is aan vitamine a en foliumzuur.
    Dus gevaarlijk is het echt niet
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.636
    21.131
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Denk ook niet dat het slecht is in het algemeen, maar het kan wel slecht zijn dus als je niet let op hoeveel je geeft. En ik denk dat veel mensen zich daar niet bewust van zijn.
     

Deel Deze Pagina