Muziek(knuffel) voor het inslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rainbow88, 21 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    #1 Rainbow88, 21 mei 2019
    Laatst bewerkt: 21 mei 2019
    Ervaringen hiermee, vooral met dit te introduceren bij oudere baby's?

    Zoontje is 11 mnd, kan 's avonds nog niet zelfstandig in slaap vallen (Overdag wel). Slaapt bij ons in bed (Zijn bed is altijd al groot drama geweest, dus om zelf te kunnen slapen leggen we hem bij ons). Overdag slaapt hij nochtans wel op zijn eigen kamer.. Begrijpen wie begrijpen kan :D

    Hem slapend wegleggen wordt elke keer moeilijker, duurt lang.

    Dus willen toch nog eens proberen hem op zijn kamer te leggen. Ik heb zo een sterprojector met muziek van Chicco. Maar een knuffel lijkt me leuker/tastbaarder en dat kan hij binnen een halfjaar ofzo zelf aan/uit zetten.

    En welke knuffels zijn leuk? Ik vond de vtech bedtijdbeer of magisch droombeertje/droompopje. Die lijken me wel leuk.
    Of Ewan het schaap? Zazu?

    Heb enkel het gevoel dat hij al te oud is om nu ineens zoiets te introduceren?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Onze dochter is bijna anderhalf en muziekje (vd babyfoon) doen we pas een paar weken/maand. Ze had hem ontdekt en vraagt er nu zelf om.
    Dus ik denk dat het prima nu nog kan. Als hij er zelf enthousiast van wordt werkt het prima.
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Wij hebben hier een olifant van v tech, muziekje speelt een kwartiertje en heeft een sterretje op de buik die licht geeft. Dochter valt ook niet zelfstandig in slaap, nog steeds niet maar dit heeft wel iets geholpen.
     
    Rainbow88 vindt dit leuk.
  4. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Bij ons staat het stofzuiger geluid op de babyfoon aan en als we haar in bed leggen trekken we aan de staart van haar muziek konijn daar slaapt ze mee. Is van happy horse
     
  5. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb voor de oudste een muziek schaapje van de IKEA en voor de jongsten een muisje van de c&a. Maar ik denk dat die muziekjes te kort zijn voor jouw kindje.

    Ik denk wel dat je nu nog makkelijk zo'n knuffel kan geven. Laat zelf uitkiezen welke je kind wilt uit verschillende binnen jullie budget. Een knuffel die ze willen werkt beter dan zomaar een knuffel.
     
  6. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Mijn kindjes vallen in slaap met de pinguïn van Zazu. Ze mogen deze wel niet mee in bed want dan wordt er mee gespeeld en niet geslapen :rolleyes:.
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Hier is Ewan het droomschaap zoontjes grote favoriet. Neem wel de nieuwe, wasbare variant ;)
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hebben de beer van Vtech.
    Eerst sliep die met die andere lamp maar ik was bang dat ie op zijn hoofd zou komen ofzo.
    Beer gekocht, die is lekker zacht en hem een paar keer laten zien waar het knopje zit.
    Hij zet em zelf aan als die uitgekletst is in bed en gaat slapen.
    Als ik snachts wakker word hoor ik em ook regelmatig aan staan.
    Vind em echt ideaal :)
     
  9. burro

    burro Lid

    24 mei 2019
    38
    10
    8
    Vrouw
    Wij hebben het droompopje van vtech sinds ze een maand of 6 was. Dochter is nu 19 maanden en nog steeds 15min muziekje voor het slapen. Zitten 2 muziekfuncties op en 2 omgevingsgeluiden (krekels en wind).

    Zou je zoontje gewoon meenemen naar de winkel en kijken welke hij 'kiest'. Wie weet helpt het ook als hij zijn eigen knuffel uit mag kiezen :)
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Wij hebben een Vtech kidie fluffie. Een muziekje duurt 40 min.

    Verder kun je hem eten geven en er spelletjes op spelen. Gymnastieken met je knuffel.

    Hij is heel leuk en onze zoon speelt er nog mee (net 5)
     
  11. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28

    En welke is het geworden? En hoe reageerde hij er op?
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Ik was altijd redelijk benauwd dat ze er wel erg aan gaan hechten maar inmiddels merk ik aan mn dochter dat t dr werkelijk geen fluit uitmaakt. Dikkie dik knuffel kreeg ze met 20mnd toen lag ze ineens in t ziekenhuis met RS voor observatie en we hebben zelf twee rode katten. Die is toch wel erg lief. Jokie en Jet kwamen uit dr eerste efteling tocht mee van dr oma's, bumba, de pinguin van bumba en minie muis. Allemaal van tegen de 2 jaar oud, daarvoor had ze van die lappoppies, beertje met doekje er aan bijv. Vindt ze iets eng of zit ze niet lekker in dr vel dan moet dikkie dik mee of bumba of dr pinguin dus eens in de zoveel tijd moet dat ook mee naar de kdv. Tis echt dr vertrouweling geworden maar ze is wel flexibel gelukkig.

    Muziekdoosje hadden we van mn man nog, gewoon trekdoosje. Bepaalde periodes MOET die aan, andere weer niet.

    Ewan hoorde ik goeie verhalen over maar die chicco leek me ook het einde. Dr nachtlampje van de Hema (rode kat) ging echter ineens tegenwerken, was een super uitkomst, maar paar maanden later was t juist drama toen die uit ging. Dus lieten m maar uit, sinds deze week zet ik m juist weer aan zodat ze even dr ogen kan omschakelen van licht naar donkerder, spelen doet ze toch en ik heb daar geen probleem mee.

    Ze speelde altijd wel even met dr knuffies of dr lapbeestjes in t begin. Even kletsen, weer wat nieuwe dingen leren (achter dr rug om gooien en naast dr weer oppakken) was ze lekker bezig mee en eenmaal uitgespeeld/kletst/geoefend sliep ze ontzettend goed. Ze had die tijd gewoon nodig. Nu ze uit bed kan komen is t weer even bal maar ook dan horen we dr op dr normale tijden ineens spelen en kletsen en dan gaat ze weer slapen, komen wij niet aan te pas. Enige nadeel is dat ze soms ook buiten dr bed in slaapt valt tussen dr knuffies.
     

Deel Deze Pagina