Myoom/Vleesboom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Popie, 9 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik was gisteren voor de 20 weken echo en toen zagen ze een vleesboom, maar comminiceerde niet naar mij maar met haar collega.
    De echopiste zei niks tegen me.
    Dus ik vroeg heb ik een vleesboom
    Toen zei ze ja en voor de rest niks.
    Ze was niet echt spraakzaam. Ze heeft geen woord gewissel met mij. Wat ik weer heel vervelend vond.
    Zelf niet op het eind of alles goed was. Als ik jiet zou vragen dan zou ze niet eena zeggen pfffff. Wat een vrouw.

    Ik vroeg me af of het kwaad kan en wie er ervaring mee heeft.
    Het zit me toch niet lekker

    Ik ga sowieso maandag contact opnemen met mijn gynaecoloog hierover.
     
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik had een vleesboom, in de zwangerschap van mijn zoon ontdekt. Had geen consequenties, niks aan het handje. Niet druk om maken, anders hadden ze heus wel iets gezegd. Mijn vk schreef op aanvraag 20 weken echo ‘myomen!’ (Met uitroepteken dus) echoscopiste was totaal niet onder de indruk. Komt vaker voor. Zeker als je wat ouder bent (ik was 38 bij eerste zwangerschap). Hopelijk geldt dit voor jou ook, dat er niks aan de hand is. Fijne zwangerschap!
     
  3. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw
    Dank je wel @Visje79

    Is het na de bevalling verwijderd of dat niet of kleiner geworde.?
     
  4. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Niet verwijderd, hij zit er nog.
     
  5. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Vleesbomen groeien meestal in de zwangerschap en worden daarna weer kleiner. Je hebt verschillende soorten vleesbomen en de een is wat complexer dan de ander, maar over het algemeen heeft het geen gevolgen voor de zwangerschap. Bel je VK en vraag naar de bevindingen van de echo als je je zorgen maakt!
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Belachelijk he hoe sommigen communiceren! Ook al kan t geen kwaad, kunnen ze je geruststellen ipv alleen maar zo technisch naar n apparaat te kijken alsof je een robot bent. Ik had ook zo'n echoscopiste, heel irritant
     
    Popie vindt dit leuk.
  7. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw
    @Raket78 dank je wel voor je reactie.
    Ik ga het zeker navragen bij me gynaecoloog.
    Ik vind het zo raar dat het nu pas gezien word, want ze hebben het niey eerder gezien of iets van gezegd.
    Ben bang dat het zo snel gegroeid is.en dat maakf me wel onzeker
     
  8. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw
    @sarah28
    Ja, precies. Ze heeft geen 1 woord gewisseld met mij. Ik lag daar maar zonder enig gesprek. Terwijl ik bij me andere 20 wdken echo wel een leuk gesprek had met de ecohopiste.

    Gelukkig was haar collrga wel wat spraakzamer toen zij het even mocht overdoen.
    Ze moest het uiteraard nog leren. En dat voelde gelijk goed. Dus daar ben ik ook blij om. Ik heb haar toen gevraagd of ze een foto wilde maken van de geslacht wamt dat had het amdere ook niet gedaan.
    Pffffff vreselijk zulke mensen

    Nog gefeliciteerd met je zwangerschap
    Zie dat je wat verder bent en een meisje krijgt.:)
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  9. manootje

    manootje Fanatiek lid

    11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ik had een myoom bij m'n jongste dochter, deze zat ik de spierwand. In het begin bang gemaakt dat ik niet thuis kom bevallen omdat je kans had daar de baarmoeder niet goed kon samen trekken, extra echo's gehad om te kijken of hij groeide. En nog 1 om te kijken of hij niet voor de 'uitgang' zat aan het eind. Maar niets aan de hand. Snelle bevalling gehad met geen problemen erna. Nu ben ik opnieuw zwanger, ben wel heel benieuwd hoe het nu is. Maar ik heb wel geleerd niet te snel bang er van te worden. Gewoon wat extra voorzichtigheid
     
  10. manootje

    manootje Fanatiek lid

    11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Overigens niet netjes hoe ze je behandeld heeft! Ze kan best of iets meer uitleggen of zeggen dat ze het niet weet en je naar je vk doorverwezen ofzo...
     
    Raket78 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina