Ná de pavlik?

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Joycelyn, 12 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter hoeft sinds een week haar pavlik niet meer aan. Nu houdt ze echter nog steeds haar beentjes continu omhoog. Uiteraard omdat dat prettiger (voor haar natuurlijker) aanvoelt. Ik ben benieuwd hoe lang ze dit blijft volhouden, want het is wel een extra inspanning. Bovendien komt ze lastiger in slaap omdat ze zichzelf wakker 'trappelt'. Ze heeft een kleine 'bewegingsachterstand' en ben ook benieuwd wanneer ze kan/doet wat een 'normale' baby van haar leeftijd (6 mnd) kan. Ervaringen hoor ik graag!
     
  2. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Niemand ervaring en advies? We zijn nu ruim een week verder en ons meisje houdt zich nog steeds vast aan haar opgetrokken en/of trappelende beentjes...
     
  3. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik heb geen ervaring met de beentjes na de Pavlik, onze dochter moest na de pavlik in tractie daarna in het gips en daarna in een spreidbroek. Na de spreidbroek periode heeft ze echt nog weken lang met opgetrokken beentjes gelegen, ze kon ze wel goed bewegen maar als ze ontspannen lag dan stonden de beentjes altijd in spreidstand.
     
  4. Ansji

    Ansji Niet meer actief

    Mijn dochter moest ook na de pavlik nog een paar maanden in een spreidbroek, dat werd de laatste maand afgebouwd waardoor ze ook geen last had van de houding toen ze uiteindelijk 24/7 zonder mocht.

    Misschien nog even contact opnemen met de behandelend arts voor evt. advies?
     
  5. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties! Fysio geeft aan dat het wel even mag duren. Het begint minder te worden, ook omdat we haar nu vaker op haar buik leggen. Het inslapen is nog steeds lastig aangezien ze zichzelf dan al trappelend nog wakker houdt. We leggen haar overdag nu ook in bed op haar buik. En 's avonds als ze écht niet in slaap valt, dan houden we haar vast en is ze binnen een paar minuten weg.
     

Deel Deze Pagina