Na 11 rondes nu opeens lage basale temperatuur

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Wonderbeeb2, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Hi dames!

    Even een vraag over tempen en ik hoop dat iemand wat kan maken van mijn verhaal.

    Ik zit in mn 2e ronde letrozol 2.5 mg (ovulatieinductie). Vorige ronde op dag 19 de eisprong gehad helaas niet zwanger dus door naar ronde 2 en dit keer zonder controle echos en bloedprikken. Wordt er heel onzeker van zo zonder te weten of er iets is gaan groeien etc.

    Ik gebruik ovutesten en temperatuur. Mijn temperatuur is al 11 rondes heel stabiel en duidelijk. Voor eisprong (basaal) 36.5/36.6 en na eisprong 36.9/37.0 .

    Op cd 11 had ik een bijna lh piek en wat lichte ovulatiepijn, ik dacht nog zooo wat snel zeg! (Pcos dus normaal veel later mijn eisprong). Mijn temp zat die week rond 36.6 maar steeg niet en de ovulatietesten liepen weer af. Geen eisprong dus. Al zat het er tegenaan.

    Afgelopen weekend weer ovulatiepijn dus weer ovulatietesten gebruikt en die liepen heel hard op binnen een paar uur van licht lijntje naar bijna even donker en bekende ovupijn. Ook weer bijna een piek (mijn testen worden nooit even donker dus dat kan kloppen) de ovulatiepijn hield dit keer aan, ongv 2 dagen.

    Dusss... Zaterdag "bijna" positief.. zondagochtend liep de test alweer af dus een kortere piek dan gewend maar dat was de vorige ronde letrozol ook en lees dat met die medicatie wel meer.

    Dinsdag mocht ik een echo maken omdat ik er deze ronde niets van snapte. Ik zat namelijk de week voor de 2e lhpiek op een basale temp van 36.1/36.2.. lager dus dan de week ervoor (36.6) en eigenlijk nog nooit zo laag gemeten.

    Gyn zag geen grote follikels meer maar wel een vochtplekje wat zou kunnen duiden op een recente eisprong. (Dit zou dan idd overeenkomen met mijn ovulatiepijn en bijna positieve testen van 2/3 dagen daarvoor). Dinsdag dus de echo waarop waarschijnlijk een recente eisprong te zien was... en gisteren en vandaag is mijn temp naar 36.6 gestegen.
    Ik twijfel enorm of dit nou een goede eisprong zou kunnen zijn geweest. Adhv de temp is er natuurlijk een stijging maar dit keer dus wel lagere temperaturen dan normaal. Ook was mijn ovulatietest net niet positief.. al kan het natuurlijk dat mijn piek kort was en de nacht van zaterdag op zondag was. Uiterlijk maandag op dinsdag zou mn ei dus gesprongen zijn omdat die dinsdag dus niet meer te zien was. De gyn kon echter geen zekerheid geven.

    Omdat ik dus al 11 rondes zo'n perfecte tempkaart heb ben ik best in de war met de lage temperatuur deze ronde icm die testen. Heeft iemand hier ook weleens een lagere temp gehad dan normaal? En ervaring met vochtplek na eisprong die dan te zien is op de echo? Kan ik uitgaan van nod 30 of 31 januari? Ik mag helaas niet prikken op progesteron omdat ik het deze ronde zelf moest doen. Ik lees graag ervaring of meningen wat betreft de temperatuur.

    Dankjewel dames!
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Vraag 1) temp je rectaal, elkr ochtend op dezelfde tijd, direct na ontwaken zonder op te staan en na evenveel slaapuren.
    Vraag 2) mag ik je tempkaart eens zien?
     
  3. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Ja rectaal. Exact hetzelfde tijdstip en zonder inspanning. Ligt op het nachtkastje. Alleen na menstruatie niet getempt en 1 weekend omdat ik wat wijntjes had gedronken en mn temp dan hoger is. [​IMG]

    Mn app zet ovulatie adhv mn temp op dinsdag. Maar gezien de echo die ochtend en er niets meer zat heb ik m zelf naar 1 dag ervoor gezet. Wellicht in de nacht van maandag op dinsdag dan gesprongen?



    Dank voor je reactie trouwens.
     
  4. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Foto
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Helaas vandaag weer 36.2. Snap er niets van. Denk dat ik geen "goede" eisprong heb gehad.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Als hij weer terug is maar 36.2, dan heeft er geen eisprong plaatsgevonden nog.
    Heb je toevallig gisteren en eergisteren een oulatietest gedaan?
     
  7. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Ja gedaan maar eigenlijk onzin. Dinsdag gaf de arts al aan dat er ook totaal niets klaar zit om te gaan springen of iets dat die richting op lijkt. Was ook wit de test..

    Er is gezegd er lijkt een eisprong recent te hebben plaatsgevonden door het vochtplekje wat zichtbaar was op de echo. Dan zou dit overeenkomen met de testen van het weekend en de ovulatiepijn. Maar weer niet met de temperatuur. Verwarrend..

    Ik wacht wel even af wat mn temp morgen doet. Soms heb ik een dip op 4 a 5 dpo ivm progesteron. Maar vind mn temp zo laag.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Een gele lichaamsdip dipt vaak niet naar de temp voor ei nee, vandaar ook mijn vermoeden dat je ei nog niet gesprongen is.
    Ben benieuwd naar je temp morgen
     
  9. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Hm 36.4 vandaag.. weer wat nieuws
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe ziet je tempkaart er nu uit??
     
  11. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    @RoGiJuLi het bleek achteraf geen eisprong te zijn. Temp bleef ook weer laag. Op de echo toen geen follikel meer te zien, slijmvlies was 6 mm.

    Afgelopen donderdag weer een echo gehad en er zat ineens een mega follikel van 24 mm baarmoederslijmvlies was eel nog maar 4.5 mm maar volgens de arts was er nog kans op een goede eisprong. Ovutesten weer gedaan en zaterdag had ik mn lh piek. Ik was helemaal blij!

    Zondag bij het opstaan stroomde er opeens bloed langs mn benen (helderrood). Middag bruin/oud bloed en was het even gestopt. Vandaag toch weer bloed. Ik was gisteren ook echt ziek van de pijn, krampen, lage rugpijn, pijnlijke baarmoeder maar ook mn eierstok rechts deed enorm zeer.

    Nu is het goed te doen. Ik heb mijn arts nu bericht en hoop snel op antwoord. Want is het een doorbraakbloeding? Dan zou ik morgen met een verhoogde dosis weer op cd 3 moeten beginnen. Maar als het een ovulatiebloeding betreft ( wat ik echt nog nooit heb gehad). Dan weet ik niet of ik nu kan beginnen.

    Inmiddels cd 41 :( echt verwarrend deze ronde.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Wat vervelend dat mijn vermoedens leken te kloppen.

    Het zou best een ovulatoebloeding kunnen zijn en dat je er meer last van hebt vanwege de grootte.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Je bent ongesteld geworden denk ik en geen ovulatiebloeding. Ik herken dat: je baarmoederslijmvlies was al aan t slinken, dus eigenlijk brak je lichaam t cyclus af. Ik heb dat ook gehad: eitje wel rijp, baarmoederslijmvlies kromp al flink van 7 naar krap 5 en dat is al enorm ongunstig. Wel ovitrelle gezet en daardoor eisprong gehad maar 7 dagen na de eisprong ongesteld. Zonder ovitrelle was ik nog sneller ongesteld geworden.

    Je kan ook minder ongesteld zijn nu omdat je baarmoederslijmvlies al zo was geslonken.

    Ik zou wel misschien nu echo willen om te kijken of t geen cyste is geworden.
     
  14. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Thnx meiden! Groene bomen.. ja vrees het zelf ook idd vanwege het slijmvlies.

    Ik moet morgen een echo maken want ze weten het nu ook niet meer in het ziekenhuis haha. Hopelijk mag ik morgen dan door naar de nieuwe ronde en starten met verhoogde dosis!
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd!
     
  16. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Uiteindelijk bleek het zoals ik dacht een cyste. Bms was al helemaal afgebroken en mocht gelukkig starten met verhoogde dosis. Hopelijk deze keer wel een poging!
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zal duimen!
     

Deel Deze Pagina