Heej meiden, In het begin vand e zwangerschap hoorde ik veel mensen dat de tijd voorbij vliegt. Ik had dat helemaal niet, 9 maanden leken zo lang. Ik genoot van iedere week en had elke keer iets om naar uit te kijken; echo's, onderzoekjes, grote dingen kopen enz. Maar toen ik de 20 weken voorbij was begon de tijd ineens te vliegen. alle grote aankopen waren gedaan en in bestelling, alle echo's geweest. Nu begint de tijd te dringen en komen er alleen maar dingen aan die te maken heben met de naderende baby. Morgen intake kraamzorg, over 2 weken start zwangerschapsgym,eind van de maand levering babykamer, kinderwagen en maxi cosi en dan beginnen de weken al met 30. Tjeetje he!! Ik heb er natuurlijk allemaal super veel zin in. maar de weken gaan ineens heel snel en het einde begint in zicht te komen.Is dit herkenbaar??
Ik had precies hetzelfde. De 20 weken echo was voor mij ook echt een moment om eindelijk goed te genieten. Niet dat ik dat van te voren niet deed. Maar het was heel lang onwerkelijk dat ik zwanger was en tot week 17 was ik ook behoorlijk moe en misselijk. Toen dat verdween en we een goede 20 weken echo hadden ging de tijd heel erg snel. Ik ben toen wel alles gelijk gaan regelen zodat ik op het eind wel m'n rust kon nemen als voorbereiding op de bevalling.
Ik vind dat de tijd nu ook snel begint te gaan! Had de eerste weken ook zo'n gevoel van "sjeeeh... NOG ZO LANG!" maar nu bijna aan de helft en uiteindelijk moet er nog veel gebeuren Hah, kijk er ZOOO naar uit... kan me best voorstellen dat de dames die aan hun laatste weken zitten niet meer kunnen wachten om dat beebje te knuffelen!
Snel?! Negen maanden hebben in mijn beleving nog nooit zo lang geduurd . Nu heb ik ook wat complicaties gehad en was daardoor erg bezig met de grens en kansen van levensvatbaarheid. Nu alles weer goed lijkt te zijn, hoop ik dat de laatste tien weken wat sneller gaan.
Ik vind het ook niet echt snel gaan, eerlijk gezegd Maaaaar, als je terugkijkt (in oktober bv. de positieve zwangerschapstest), dan is het wel ineens weer heel snel gegaan. Dus een beetje dubbel. Merk wel dat, nu ik wat meer klachten krijg en ik ook niet werk, de tijd langzaam gaat. Wordt soms moe van mezelf, van het gehang, niets voor mij..
Heel herkenbaar!! In de eerste weken kroop de tijd voorbij terwijl anderen vonden dat de tijd zo snel ging! en toen begon mijn zwangere buikje zichtbaar te zijn maar pas met 20 weken vliegt de tijd!! Zit nu alweer op 26 weken en idd nog even en de laatste 10 weekjes gaan in!!Spannend, leuk maar ik geniet ook nog zo van het zwanger zijn (ondanks wat ongemakken). Zo gezellig die bewegende baby in je buik haha!
Dat kan ik me in jouw geval levendig voorstellen. Maar wanneer alles goed gaat, dan gaan die laatste 10 weken erg snel. Alhoewel vanaf week 38 ging het hier weer langzaam. Je verlangt zo erg naar het wondertje in je buik om die eindelijk in het echie te zien. Dat kan je niet snel genoeg gaan.
ja als je je goed voelt vliegt de tijd. Ik voel me echt katsberoerd (sinds een paar dagen hoor) en ben zo duizelig dat ik de deur niet uitdurft. Nou dan moet je nog best een tijdje hoor...
Ik vind vooral dat een tweede zwangerschap sneller gaat dan de eerste, omdat je dan al een kleine rond hebt lopen en er wat minder mee bezig bent. Bij Milan duurde 't voor mijn gevoel echt een eeuwigheid, ik had ook helemaal niet het idee dat 't na de 20 weken ineens wel snel ging toen.
Ik denk dat de laatste weken misschienw el langzamer gaan. dan heb je alles klaar en geregeld en dan is het wachten maar!! Honderd keer kamertje nog even bekijken en maar denken voel ik al wat. tenminste dat is wat ik me er van voorstel
Ik vond de 1e 10 weken langzaam gaan en de laatste 10 ook haha -ondanks dat ik me best goed voelde. Bij deze zwangerschap zit ik er een stuk minder in en kan ik zelfs af en toe niet bijhouden hoe ver ik zwanger ben... simpelweg omdat ik al een heerlijke dochter heb die aandacht vraagt. Dit kleintje eist zijn/haar aandacht nog niet zo op . Ik hoop daarom ook dat dit kindje snel gaat bewegen zodat ik het voel. Dan wordt het misschien iets bewuster allemaal.
Pfff, ik hoop het niet. Vind het al de hele zwangerschap langzaam gaan... Mensen zeggen nu ook tegen mij "Oh het schiet al lekker op he" Nou, eigenlijk niet denk ik dan. Ik kan niet wachten tot ik ons kindje in mijn armen heb. Dus ik hoop niet dat de laatste weken langzaam gaan, haha!
Herkenbaar!! De eerste weken kropen echt voorbij, omdat ik ook angstig was voor wederom een miskraam.............de tijd ging heel erg traag! Na de 20 weken echo ging het voor mijn gevoel ineens een stuk sneller! En nu hoef ik nog maar 5 dagen te werken voordat mijn verlof (4 weken voor datum) begint. Dat is veel sneller gegaan dan ik vooraf had bedacht. Maaaaaar, dat mag van mij ook, want ik kan niet wachten om onze knul gezond en wel in mijn armen te houden!
Vanaf de 20 weken ging het toch wel iets sneller als daarvoor. Ik ben ook bang dat die laatste weekjes zeurend langzaam gaan...
Ben het met je eens! Vind het ook absoluut niet snel gaan. Integendeel. De tijd kruipt, terwijl ik toch genoeg bezigheden en afleiding heb. Had eerlijk gezegd ook verwacht dat het op het einde ineens heel snel zou gaan, maar dat is nog steeds niet zo in mijn beleving. Alles is klaar voor de komst van de baby, alle spulletjes zijn er, kamertje is klaar...partner en ik moeten nog wel beginnen aan een zwangerschapscursus, maar dat is nou ook niet echt een mijlpijn
Ik sluit me hier helemaal bij aan!! Of mensen die zeggen... nou geniet er nog maar van, voor je het weet ben je bevallen... dan denk ik eeehmm ja, ik kan niet wachten!
vind dat het de ene keer heel snel gaat en de andere keer langzaam. van mij mag het nu wel opschieten hoor, die laatste paar weekjes mogen wel voorbij vliegen en dat is omdat ik me zoooo verveel nu in mijn verlof (ben 3 weken eerder met verlof ivm mijn bekken) en ik wil gewoon ons beebje zien, kan niet wachten!
Ik heb het idee dat de tijd vanaf 30 weken letterlijk en figuurlijk stil staat. Ben blij als het zover is!!! Denk dat het ook komt door de nieuwschierigheid. Hoe ziet hij er uit, hoe zwaar is hij, hoe groot is hij. Al dat soort vraagjes gaan er door mijn hoofd. Helaas kan de vk niet schatten wat hij zal wegen of hoe groot hij ongeveer is omdat mijn buik heel erg strak is. Ze kunnen ook niet voelen hoe hij ligt. Dit hebben ze met een echo moeten doen.
Ik vind het tot nog toe ook best snel gaan hoor. Het lijkt nog maar kort geleden dat we de 20 weken echo hebben gehad en nu nader ik de 30 weken alweer. We hebben wel al een kleine rondlopen, dus dan gaat de tijd ook wat sneller denk ik, omdat je continu met de kleine dreumes in de weer bent.