Na 4 weken alweer menstruatie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chechi, 25 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Dag allemaal,

    Momenteel geef ik borstvoeding aan mijn 4 weken oude zoontje. De borstvoeding verloopt niet zoals het hoort; eerst overproductie en daarna onderproductie. Mijn zoontje is een “luie” drinker dus stimuleert de borsten onvoldoende. Nu ben ik fulltime aan het kolven met daarnaast aanleggen alleen is vandaag mijn menstruatie doorgebroken. Hebben meer vrouwen hier last van gehad en gewoon borstvoeding kunnen blijven geven? Bij mijn eerste zoontje werd ik pas na 6 maanden ongesteld. Ik ben bang dat de productie verder terug loopt…
     
  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik heb alle drie de kinderen borstvoeding gegeven. Bij de eerste twee werd ik na 6 weken al ongesteld en kreeg ik gelijk mijn normale cyclus terug.
    Bij de derde pas na 8 maanden ongesteld geworden. Wel voedde ik haar om de 2 uur en de andere twee om de 3 uur dus weet niet of het daar aan lag.
    Op zich hoeft je borstvoeding niet terug te lopen als je cyclus weer is begonnen. Wel kan de melk iets anders smaken dacht ik.
    Ik geef nog steeds borstvoeding aan mijn jongste (nu 13 maanden)
     
    Chechi vindt dit leuk.
  3. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Na de geboorte van mijn zoontje met 6 weken alweer eerste menstruatie. Heb hem bijna 2 jaar gevoed. Het hoeft dus niet per definitie een probleem te zijn.
     
    Chechi vindt dit leuk.
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Ik voed nu bijna 7 maanden en nu mijn 4e menstruatie. Merk niks van dat voeding afneemt alleen als ik ongesteld moet worden is soms ff drama dan gaat niet snel genoeg voor mijn zoontje
     
    Chechi vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik werd pas na 1,5 jaar ongesteld en ik ben nu 2 tot 3x in de maand ongesteld (cyclus 11 -15 dagen, vreselijk) maar heb geen onderproductie ofzo: alleen dat t ff trager toeschiet
     
    Chechi vindt dit leuk.
  6. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Dankjewel voor de reacties allemaal. Erg geruststellend! De borstvoeding loopt nog goed qua productie dus heel fijn.
     
    Rosy90 en SydneyGirl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina