Na 5 jaar eindelijk zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Elfi, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    Ojee dat maakt je dan weer flink onzeker! Maar hoe weten ze of de groei achter loopt? Bij mij is er niks opgemeten alleen gekeken of alles er zat en of het hartje klopte.. Thats it! Ik hoor ook van anderen dat het nog niks zegt om nu te meten omdat het daar nog te klein voor is..? Dat als ze er maar een halve mm naast zitten met meten het al een verkeerde uitslag geeft.. Maar wel fijn dat jullie maandag weer een echo hebben! Duimen duimen :)
     
  2. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Ze ging het embryo opmeten en liep volgens de dokter 4 dagen achter...
    Ik hoor idd van meer mensen dat opmeten nog moeilijk is en ze er snel naast zitten, maar de arts was heel stellig :(
    Moet toch echt tot maandag wachten denk ik.

    Fijn dat het bij jou goed zit! Wanneer moet je weer?
     
  3. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Het opmeten kan idd lastig zijn! Ik hoop dat je maandag een mooie echo hebt waarbij het kleintje al wat gegroeid is.
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dat meen je niet, maar hoeveel achterstand?? Met deze termijn is t heel lastig meten he, 1 mm maakt al paar dagen verschil. Bij mij had ik 1 wk achtersrand bij eerste echo (ik dacht 7.3 te zijn ong, zij zag 6.4 pfff, achteraf weer bijgesteld en was ik destijds 7 weken).
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Oh ik zie t al maar sorry hoor dat ze je zo bang maken, 4 dagen is echt heel weinig verschil met deze termijn!! Hebben ze in of uitwendig gekeken?
     
  6. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    Hoe is het nu @Elfi na de echo van maandag?
     
  7. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    De echo van maandag was gelukkig goed :)
    Het is wel kleiner dan verwacht, maar was iets meer dan 2 mm gegroeid en het hartje klopt goed.

    Vind het wel mega spannend! Heb steeds best wel last van mijn buik en verlies nu 2 dagen ook hele donker gele afscheiding. Beetje richting bruinig aan. Word daar echt super onzeker van!

    Hoe is het met jou?
     
  8. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    Gelukkig maar!! Ja het is zeker spannend! Die donker gele afscheiding had ik ook.. Maar bij mij was het tegen het groene aan en dat vond ik wel zo vies! bij mij kwam het door het gebruik van utrogestan ik weet niet of jij dat ook gebruikt? Kan ook door het opsteken van utro dat het iets beschadigd van binnen en je daardoor donker(bruine) afscheiding krijgt. Ik had dat eergisteren, 1 dag bruin/rode afscheiding nadat het dus dat donker gele was geweest.. Heb gebeld en was helemaal niks aan de hand. Ik mocht van de gyn al stoppen met utro toen we het hartje zagen kloppen maar ik wou toch nog even doorgaan. Maar nu het steeds zo'n vieze boel van onderen was heb ik besloten te stoppen.. Werd vies van mezelf, ben helemaal klaar met die vieze utro en het geeft mij nare bijwerkingen.

    Verder ben ik doodziek en houd ik bijna geen eten meer binnen, heb de hele dag een metaal/bloed smaak in mn mond en kan van elk luchtje wel spugen.
    Ben niet vooruit te branden en zit nu helaas 100% in de ziektewet, ellendig hoopje op de bank/bed.
    Maar het is voor een goed doel dat moet ik niet vergeten, we hebben hier 4 jaar voor gestreden maar ik kan nu niet genieten en dat vind ik heeeeeeel naar :cry:. Ik hoop dat het snel wat beter met me gaat.

    Hoe is het met jou kwaaltjes? En wanneer heb je weer een echo??
    Wij hebben hem 25 nov weer, dan zou het 9 weken zijn. Ik ben benieuwd:)
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @Elfi en @sterre21 die afscheiding had ik ook, lichtbruin/donkergeel. Was toen ook in paniek, maar was waarschijnlijk een gesprongen bloedvaatje. Ik had bijv een zware doos getild, maar t k an ook na seks, veel niesen/hoesten etc.

    En genieten, nou het errste trimester is voor de meesten verre van genieten, doodmoe, allerlei kwaaltjes en onzekerheid/angst. Dat genieten komt als je geluk hebt wel in het tweede trimester, ik zou dat voor nu loslaten, scheelt weer n frustratie :p

    Verder hoop ik op goede echo's voor jullie!
     
  10. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Ahh wat vervelend! Wat naar dat je je zo ziek voelt! Dat heb ik niet gelukkig.
    Wel weeig gevoel, af en toe kokhalzen, snel vol zitten, rommelende darmen en gevoelige borsten. Valt mee vergeleken met jou!

    Ik wordt wel extreem onzeker van die afscheiding. Raak elke keer in paniek...
    Had nu net weer roze oranje achtige afscheiding. Ben alleen maar aan het panieken. Vind er niks aan. Ik hoop echt dat het goed gaat en ik kan gaan genieten. Heb echt geen vertrouwen in mijn lichaam.
    Ik gebruik geen utrogestan, dus daar kan het niet aan liggen...

    Mijn volgende echo is pas op 3 december. Duurt nog even. Wou dat de tijd sneller ging!
     
  11. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Het is wel fijn om te horen van anderen dat die afscheiding er gewoon kan zijn, maar ik merk dat ik geen vertrouwen heb in mijn lichaam.
    Super lastig!
     
  12. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    @sterre21 Gister een nieuwe echo gehad. Had zondag heel erg het gevoel dat het niet goed zou gaan.
    Gister gebleken dat ik gelijk had. Het hartje is gestopt met kloppen :cry::cry::cry::cry:
    Waarschijnlijk al 2 dagen na de laatste goeie echo :(

    Wij gaan nu een heel ander proces in. Wachten op een miskraam en verwerken van het verlies.

    Hopelijk heb jij gewoon een mooie zwangerschap en heb je snel minder last van al die kwalen. Dikke knuffel voor jou!
     
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Onee @Elfi wat vreselijk en dat na zo'n lange wachttijd van 5 jaar!! Heel veel sterkte!
     
  14. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Dank je wel (L)
     
  15. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ahh @Elfi Ik lees net je verhaal, wat vreselijk verdrietig, ik werd echt blij van jullie (@sterre21 ) verhalen, na al die jaren eindelijk zwanger! En nu dit..
    Ik wil je heel veel sterkte wensen, en voor nu is het mss nog wat snel, maar toch hoop ik dat je heel snel weer een positieve test in handen hebt!

    @sterre21 sterkte met de misselijkheid, wat kun je je beroerd voelen hé! Ik hoop dat je je snel wat beter mag voelen en je kunt gaan genieten van het wondertje in je buik.
     
  16. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Dank je wel (L)
    Ik hoop het heel erg, maar ga er niet van uit.
    Natuurlijk zwanger worden is bij ons bijna onmogelijk en dit onze laatst mogelijk behandeling. Nog 2 redelijke cryos over... maar daarna houd het op :cry:
     
  17. SummerBeach

    25 apr 2015
    12
    0
    1
  18. SummerBeach

    25 apr 2015
    12
    0
    1
    Volgens mij kan ik mijn reactie niet aanpassen. Las later me er. Wat slopend zeg! Sterkte!
     
  19. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Oo @Elfi wat vreselijk rot! Ik werd even heel blij, ken jou ook nog uit eerdere groepjes maar wat een teleurstelling heel veel sterkte! Er is in ieder geval wel hoop dat het kán dus misschien volgende keer!
     
  20. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    65
    28
    Dank je wel (L)
    De hoop is er wel, maar we zitten in onze laatste behandelingsronde helaas en er zijn nog maar 2 embryos over.
    Heel hard hopen dat die wel blijven zitten.
     

Deel Deze Pagina