Na 6 maanden, opeens fles weigeren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kathy, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leander krijgt nog steeds borstvoeding. Het voeden met het flesje is tot nu toe altijd goed gegaan. Hij krijgt mamamelk via de fles als ik uit werken ben.
    Maar de laatste weken weigert hij gewoon om zowel mamamelk als kv uit het flesje te drinken.
    Als je hem iets anders dan melk in het flesje aanbiedt, drinkt hij het wel.

    Zou dit gewoon een periode kunnen zijn en heeft er iemand tips zodat hij die fles toch zou willen?

    Hij krijgt nu 's morgens en 's avonds live voeding bij mij. 's Middags z'n groentehap en rond 16u fruithap.
    Tussen 17 en 18u lijkt hij meestal honger te hebben.
    Deze avond ook weer dit voorval gehad. M'n man had een flesje bv aangeboden, vlak voor ik thuiskwam en Leander wou dit niet. Maar toen ik hem 10 minuten later de borst aanbood, dronk hij goed bij mij.
     
  2. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    denk dat de "kleine" gewoon last heeft van de welbekende regeldagen en dat je gewoon moet blijven proberen en dat het vanzelf wel weer goed komt...

    maak je je zorgen dan is er je ha om contact mee op te nemen, maar elk klein kind maakt periodes door dat het "even niet wil" en dat geld voor zowel de fles als de bv, maar heeft het honger eet het echt wel. zo niet dan toch even naar de ha....

    gr.smoekie
     
  3. Kan het niet zijn dat hij het gewoon zijn flesje zat is?
    Mischien is hij nieuwsgierig naar nieuwe voedsel? Meer vaste voedsel?

    Alleen tips he :)
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kathy, vreemd dat ie ineens dat flesje niet meer wil, het is maar een idee, maar misschien kan je proberen of hij het uit een tuitbekertje wel drinkt. Maar ik ga na denken over evt andere tips. Maar moet eerst naar een hongerig kleintje toe.

    Tssss Josianne, wat een sarcastische opmerking zeg……. Het moge wel duidelijk zijn waar dit op slaat he. Er staat toch duidelijk dat Leander ook fruit en groente krijgt. Wat voor meer vast voedsel zou je hem dan willen geven? Pizza ofzo?
     
  5. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Had mijn zoontje ook hoor wilde op een gegeven moment ook geen fles meer. Hij krijgt de melk nu met een tuitbeker dat gaat redelijk.
    En dat hij wel bij jouw wil drinken kan natuurlijk ook zijn omdat hij jouw gemist heeft nadat jij een dag was werken.

    @Bolbuikje: nee patat met appelmoes ;)
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor een kind dat borst gewend is is de borst meer dan alleen maar eten of drinken. Het kan dus best zijn dan Leander geen fles wil, omdat ie graag bij jou is. Maar dat kan natuurlijk niet de hele dag als je werkt. Als hij de melk niet meer uit een flesje wil, kijk dan eens hoe hij het drinkt als je een gewone beker aanbiedt. Geen tuitbeker, dat is een vrij ingewikkelde drinktechniek, maar gewone beker met een bodempje melk, aan de mond houden en kijken of hij drinken wil. Of misschien een rietjesbeker.
    En dan verder gewoon op verzoek laten drinken als je thuis bent, dan weet je zeker dat hij genoeg krijgt en dat je ook genoeg blijft maken.

    Kijk ook eens of Leander misschien overdag wel een bordje pap wil. Biobim bindt met moedermelk.
    Nu hij 6 maanden is zijn die flesjes overdag ook wat minder belangrijk, zeker als hij als je er wel bent gewoon bij je kan drinken. De werkdag kan hij dan meer gaan overbruggen met groente, fruit, pap, en over een paar weekjes een boterham.
    .
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb er over nagedacht, maar kan niets anders bedenken dan een (tuit)bekertje. Sorry. :oops:
    En een bordje pap (tip van dirksmama) is misschien een idee, wellicht dat ie dat wel lekker vind.

    @ Nemo, :) :)
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sorry hoor maar ik zie niets sarcastisch in dat stukje van Josianne, reageer ff normaal joh.
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, als je net topics hebt zitten lezen/doorspitten als 'stuk in de pers', 'Yoghurt vanaf 7mnd', 'geen bewijs dat fv slechter is', en 'welke fruitsoorten bij 4 mnd'. Dan komt dit op mij toch echt sarcastisch over, sorry daarvoor hoor.
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dat met die beker ga ik zeker eens proberen.

    Dat met die biobim heb ik ook al over gehoord, maar waar kan je dit kopen. Heb zelfs geen idee of dit in belgië in de handel is. Ken dit alleen maar van op deze pagina.

    Op de dagen en momenten dat ik thuis ben, leg ik Leander telkens aan wanneer hij dat wilt.
    Bedankt voor het meedenken alvast!
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, Leander is al 6 maanden! Dan kun je ook met Bambix gaan beginnen bijna.
     
  12. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ah, kan je bambix ook mixen met mamamelk? Wist ik niet, nog niet geprobeerd. We zullen ons er zeker eens aan wagen.
     
  13. @ bolbuikje ik bedoelde het zeker niet sarcastisch,waarom zou ik dat in hemels naam doen? Met vast voedsel bedoelde ik bv. pap. of geprakte voedsel dingen wat haar kind nog niet heeft geproefd en nog nieuw voor haar is,en dit haar nieuwsgierigheid wekt waardoor ze het wel zal eten.

    Niks mis mee hoor.
    Bye the way: Excuses aanvaard bolbuikje.
     
  14. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @Josianne, oké. ;)
     
  15. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik geloof dat hij gewoon niet zoveel honger heeft als de fles aanbieden.

    M'n man had gisteren z'n groentehap klaargemaakt terwijl ik uit werken was en Leander luste die helemaal. Dan heeft hij een fles melk aangeboden en dan heeft hij het zonder problemen opgedronken.

    Dus wanneer hij de fles weigert, zal het wss wel zijn doordat hij gewoon geen honger heeft.
     

Deel Deze Pagina