Na 6 maanden weer zwanger, man boos.

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Arwen86, 5 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Zojuist bij de verloskundige geweest en jahoor, 6,5 week zwanger. Kloppend hartje gezien.

    Dit kwam echt heel onverwacht, want zoonlief is nu net 8 maanden oud en voor hem hebben we 3 jaar moeten knokken. Kilo’s ovulatietesten en vrijen op de juiste dagen, bleek dat we ivf icsi moesten doen ivm slechte zwemmers. Dus wij na de bevalling geen anticonceptie gebruikt, zwanger worden kon toch niet. En ik had even geen zin in hormonen in een ontzwangerend lijf.

    Nu is manlief boos dat ik hem “erin geluisd heb” zoals hij zegt, want ik wilde geen anticonceptie. Ik wilde wel een tweede, maar liever nog niet meteen nu. Hij vond (en vind) het ouderschap zo zwaar dat hij geen tweede wil, in ieder geval nu niet.

    Ik kan nog even niet blij zijn. Naja, moest gewoon even m’n verhaal kwijt.
     
  2. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Er in geluisd? Hij weet toch dat je geen anticonceptie gebruikt? En hij weet toch hoe voortplanting werkt? Ik snap dat jullie beiden overdonderd zijn, gezien de kleine kansen, maar ook een kleine kans is een kans. Hoe denkt hij dan dat jij hier invloed op hebt gehad, want dat suggereert hij met "er in geluisd"..
     
    Leooonie, Kolibrie2, Cedi en 15 anderen vinden dit leuk.
  3. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Ja dat snap ik ook niet helemaal, want hij was er toch echt zelf ook bij. Nu zit ik in dilemma want hij wil het niet houden en ik wel, maar ik wil ook m’n huwelijk niet op de klippen helpen met (straks twee) jonge kinderen.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    sterk vermindere kans betekend niet geen enkele kans... dat blijkt wel weer. Maar hij is ook niet onnozel lijkt mij, ook hij snapt dat als je een staatslot koopt je de hoofdprijs kan winnen? Hij stopte zelf zn leuter niet in een hoesje, moet hij niet boos op jou worden omdat hij zelf ook het verkeerd inschatte.
     
    applejo, Leooonie, Seffie en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Adh van de topictitel dacht ik dat je misschien zwanger was van een andere vent, kijk dan snap ik dat ie boos is :roflmao:
    Maar kom op zeg, jullie weten allebei hoe het werkt, dus hij is echt onterecht boos op jou. Op zichzelf zou ik snappen. Dat ie naïef is geweest om te denken dat het niet zou kunnen. En dat ie geschrokken is snap ik ook, want de kans was natuurlijk heel klein. Maar ja, er zijn ook mensen die de Staatsloterij winnen.

    ik hoop dat ie bijdraait en jullie allebei blij kunnen zijn met dit wonder. :)
     
    Leraje vindt dit leuk.
  6. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat een eikel...sorry hoor. Die opmerking van hem kan echt niet!!
    Hij was er toch zelf bij? Hij had ook voor de AC kunnen zorgen.
    Miss moet het nog even zakken bij hem en draait hij nog bij.
    Het is een prachtig wonder dat je nu spontaan zwanger bent geworden.
     
    MariTheresa, Sokkie87, Elraange en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.289
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Wow heftige reactie van je man zeg jeetje..
    Toevallig gebeurde bij mijn moeder hetzelfde, ik was eindelijk na 8 jaar proberen daar en ze was binnen 5 maanden zwanger van mijn broertje, ook spontaan ineens.
    Dus het kan idd gebeuren ook al is de kans gering. Nu het hartje al klopt zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen het af te breken, heftig hoor.. hij heeft nog 9 maanden de kans om er aan te wennen toch.. ik hoop dat hij een beetje bij draait zodat jullie toch blij kunnen zijn met een nieuw wonder! Sterkte!
     
    Leraje en Nieuwsgierigbijtje vinden dit leuk.
  8. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.497
    113
    Normaal reageer ik niet hierop maar toen ik las. hij wil niet, ik wel maar wil mijn huwelijk niet kapot maken.
    Weet dat weghalen ook een trigger kan zijn.

    Ik zou het de tijd geven.
    Misschien moet hij schakelen.
     
    Catwoman74 en Liana84 vinden dit leuk.
  9. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Het zullen de hormonen wel zijn dat ik zo reageer. Want ik ben tegen weg laten halen, omdat we er gewoon goed voor kunnen zorgen én over een jaar was het wel gewenst. En daarover ben ik ook altijd open tegen hem geweest. Net als de wens om een gezin met twee of drie kinderen.

    En hij is een leuke vader, maar het valt hem zwaar. Niemand zegt dat de eerste jaren gemakkelijk zijn....

    Zit nog vooral in mijn hoofd en niet in mijn gevoel merk ik.
     
    applejo en Leraje vinden dit leuk.
  10. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Hahaha, 1000% zeker van hem
     
  11. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Sorry hoor maar dan had hij maar een frakske rond zijne leuter moeten doen.
    Zolang er zaad is, is er kans
    Heel erg zijn reactie
    Ik hoop dat het een schrikreactie was en dat hij bijdraait

    Maar laat nooit een kindje weghalen omdat iemand anders dat wil. Want dat draag je voor derest van je leven mee. Als je het zou weghalen moet je er zelf voor de volle 10000 procent achter staan

    “Hem erin geluist” Jezus seg
     
    Leraje, Marti, margarethd en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Hij wist toch dat je niks hebt gebruikt aan anticonceptie... dan weet je gewoon dat het, ook al heb je slechte zwemmers, kan gebeuren. Hij was er zelf ook bij en heeft hier zelf ook aan deelgenomen. Ik vind dit nogal kort door de bocht van hem. Al helemaal dat hij zegt dat je hen erin hebt geluisd en hij het niet wil houden.
    Snap dat je aan je huwelijk wilt denken. Maar doe absoluut niets waar je zelf niets achter staat, alsjeblieft. Want dat zal altijd bij je wringen en ook dát is niet gunstig voor je huwelijk.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  13. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Wow.. wel een heel heftige reactie. Alsjeblieft, maak geen overhaaste beslissingen. Als je overweegt om abortus te doen, sta er zelf dan met de volle 100% achter.. anders is de kans zo groot dat je spijt krijgt en dan ga je het hem wellicht (onbewust) verwijten en loopt het huwelijk misschien alsnog stuk.

    Hopelijk was zijn reactie van de schrik en draait hij snel bij, zodat jullie er samen met de volle 100% voor kunnen gaan! :)
     
    Koektrommel en Catwoman74 vinden dit leuk.
  14. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Ja dat hij boos is op zichzelf kan ik me voorstellen, en dat hij dan de schuld bij jou legt is voor hem een manier om ermee te dealen. Wel enorm oneerlijk en onterecht. Ik hoop voor jou en de kleine dat hij inziet dat zijn reactie respectloos is en bijdraait. Er zitten ook voordelen aan zo kort op elkaar.. en wat een wonder joh. Zoveel moeite voor de eerste, en nu een cadeautje. Gefeliciteerd <3.
     
    twee vindt dit leuk.
  15. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Klinkt pittig. Jullie zijn allebei overdonderd en reageren daar anders op. Ik kan me voorstellen dat je echt even schrikt en het nieuws moet verwerken als je het totaal niet ziet aankomen. Maar het is absoluut niet terecht dat hij boos is op jou, en voor een opmerking als "je hebt me er in geluisd" mag hij mijn inziens zn excuses aanbieden. Vertrouw op de tijd, en dat het allemaal z'n plek krijgt gaandeweg. Als hij hierom z'n gezin zou verlaten, dan is er echt meer aan de hand (waarmee ik wil zeggen; alleen hierom kan ik me dat absoluut niet voorstellen).

    Ik weet hoe pittig het voelt als je ongepland zwanger bent en voor jou is het wel welkom en voor de vader in kwestie niet. Je staat dan even lijnrecht tegenover elkaar, en dat kan best pijnlijk en afstandelijk voelen. Hopelijk komen jullie snel weer wat dichter bij elkaar.
     
  16. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Dank voor al jullie lieve berichten! Ik probeer het gesprek met hem aan te gaan, om uit te leggen dat erin luizen zou zijn als ik stiekem de pil niet slikte, maar dat hij toch echt zelf ook wist dat we niets gebruikten. Maar hij wil er niet over praten.

    Maar als hij dan spreekt over de planning van de aankomende verbouwing (mede waardoor het erg ongelegen komt) dan rekent hij wel een extra babykamer mee. Ik zal hem maar even een paar dagen bezinktijd geven en het dan nog eens aankaarten.

    Overigens is de sfeer thuis niet slecht en gedraagt hij zich normaal. Geen schreeuwende ruzies ofzo. Ikben wel al behoorlijk misselijk en daar krijg ik weinig begrip voor.
     
    Koektrommel, Leraje en twee vinden dit leuk.
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Wat een hork. Kleine kans betekend niet dat het helemaal niet kan.
    Dat hadden wij hier ook 7 jaar geleden. Ik leerde mijn man kennen en heb hem verteld van mijn pcos en dat ik in de 10 jaar ervoor het geprobeerd had met mijn ex (bijna 8 jaar) maar nooit wat van gekomen. Hij vond het wel best dus anticonceptie was er niet bij.. 3 maanden later was het prijs.

    Geef hem even om het te laten bezinken maar hij moet uiteindelijk wel gaan inzien dat jullie dit samen hebben gedaan en niet jij alleen.
     
    twee vindt dit leuk.
  18. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Oh wauw, wat een heftige reactie van je man.
    Ik hoop dat je man bijdraait, want zoals ik het nu lees is deze zwangerschap voor jou niet gepland, maar wel gewenst.
    Mag ik je feliciteren? :)
     
  19. flower1983

    flower1983 Bekend lid

    22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL

    Ha meis, mij is hetzelfde overkomen. 7 jaar bezig geweest, zoonlief kwam uit de 58e terugplaatsing na 5 miskramen. Zoonlief was 3 maanden en ik telde weer aan. Had niet verwacht dat het on. Manlief was juist heel lief en zei het komt wel goed Terweil ik echt even niet blij kon zijn. Maar in jan 2017 is zoonlief geboren en in dec 2017 zn broertje. De boys schelen dus 11 maanden en 2 weken. Nu is het soms lekker aanpoten, ze kunnen heel lief zijn en elkaar helpen. Maar zijn ook wel eens draakjes. Nu in verwachting van nr3 na 7 terugplaatsingen en 1 miskraam.

    Geef het de tijd om te wennen, moest ik ook echt. Maar oh wat was en ben ik blij met mijn 2 zonen.
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als hij vindt dat jij hem erin hebt geluisd, heeft hij jou er net zo goed ingeluisd én zichzelf. Samen seks, geen anticonceptie, dus samen verantwoordelijk.
    Ik denk dat hij nog even moet wennen aan het idee, als het zo onverwacht is na zo’n traject is het natuurlijk overdonderend.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina