Na 8 jaar zwanger zonder behandeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door girlie12, 19 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Eind vorig jaar een waren we na 8 jaar eindelijk zwanger via 5e isci. We waren ontzettend blij! Met 7 weken een kloppend hartje gezien. We mochten door naar verloskundige. Daar waren we een week later en bleek het hartje niet meer te kloppen. Een missed abortion. We waren en zijn er nog steeds kapot van. Hoe kon ons dit ook nog overkomen.

    2 weken na de opgewekte miskraam (met medicatie) op controle geweest. De gynaecoloog zei dat er al een nieuwe cyclus op gang was.
    Na 34 dagen kwam er korte menstruatie. Week hiervoor aantal dagen roze verlies gehad.

    Deze maand totaal niet op ovulatie dagen gelet. Gisteren zat ik op 42 dagen. Vond het allemaal wat lang duren. Maar heb al 2 weken buikpijn die op en af gaat. Dus dacht het komt iedereen moment. Ben bekend met flinke endometriose.
    Kruidvat testje 2v5 gehaald. En een dikke knalstreep!

    Blij? Bang? Kan dit? Alles gaat door ons hoofd. We durven niet echt blij te zijn en het te geloven..

    Ik denk dat ik nog een test ga halen met indicator. Maar weet niet of die me wijzer gaat maken. Vorige keer testte ik graag een aantal keer. Nu ben ik doodsbang dat er opeens staat.. niet zwanger! Dat die andere test me voor de gek hield.

    Heb een foto van de test van gisteren toegevoegd. Eind van de middag getest..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    BakingSoda, Jess89, gully en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wow! Wat fantastisch!!! Gefeliciteerd!!

    Wat een wonder!
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  3. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Wauw, wat een dikke knalstreep! Ik hoop ontzettend dat het jullie gegund is na zo'n lange tijd. Omdat je wel een korte menstruatie hebt gehad en buikpijn de afgelopen weken, zou ik wel in de gaten houden of het niet buitenbaarmoederlijk is (zo pakte dat bij mij helaas uit)... dan moet je er niet te lang mee rond lopen. Ik hoop heel erg dat het gewoon goed zit!
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  4. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je reactie. Ik heb dit eerder ook ooit gehad. Toen had ik ontzettend veel pijn.

    De buikpijn kwam en ging nu. Was aanwezig en soms pijnlijk waardoor ik een paracetamol nam. Maar nog niets vergeleken met de pijn die ik normaal heb met menstruatie ivm endometriose. Dan neem ik 2 paracetamol en naproxen tegelijk.

    Maar weet dat ik daar op moet letten.

    De korte menstruatie was al maand eerder. Ben vooral zoekende of dit iets is van de afgelopen cyclus of al van de vorige?

    Best beangstigend dit allemaal.. gek dat je lijf en hoofd zo werken.
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Dat zou echt fantastisch zijn! Ik zou een clear blue doen met week indicator en even je gyneacoloog bellen. Alvast een voorzichtige felicitatie.
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  6. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    .

    Alleen weet ik nu niet of ik meer weet..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lien4, PippiMoustache en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  7. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Ik denk:
    Roze verlies -> eisprong
    Korte menstruatie -> innesteling
    Nu ongeveer 7 weken zwanger. Ik zou de gyn maar bellen. Gefeliciteerd!!
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  8. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ooh wat spannend allemaal, gefeliciteerd! Hopelijk kun je snel terecht bij een vk:)
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  9. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Wat een mooi wonder, duim dat nu alles goed mag gaan!
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  10. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wauw prachtig! Hopelijk volgt er een goede zwangerschap :)
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  11. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Bijzonder, gefeliciteerd! Ik zou ook gaan bellen en een afspraak voor een echo gaan maken.
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat een fantastisch nieuws zo na die lange en verdrietige reis!
    Gefeliciteerd!
    Ik wens je een goede zwangerschap toe.

    Denk trouwens dat @Septembre d'r gedachtengang helemaal geen gekke is..

    Laat je weten wanneer je de 1e echo hebt? :)

    OT, maar @Lien4 bij jullie ook al zo'n mega verrassing na al die jaren! :eek: Wow!
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  13. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Wat een geweldig mooi nieuws! Ontzettend gegund!
    Ik hoop dat je een prachtige zwangerschap zult hebben!
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  14. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Wat een thriller zeg, ik duim ontzettend voor je dat dit m wordt! Hopelijk heb je gauw duidelijkheid.

    Jaa ongelofelijk... we hadden dit niet meer durven hopen. Ik moet mezelf nog steeds twee keer knijpen als ik zie wat voor hummeltje hier nu in de box ligt ❤️
     
  15. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Wauw! Gefeliciteerd!
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  16. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Heb VK gebeld.. 1 maart.. dus nog even wachten. Ze heeft bewust tussen die 2 cyclussen gedaan.. spannend!!

    @hummeltje5 wat mooi omschreven.. verdrietige reis.
    @Lien4 aan je handtekening te zien voor jou inderdaad ook een hele reis.

    Maar dat geldt voor velen.

    Duimen!!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.019
    113
    Vrouw
    Hoop van harte dat dit een nieuwe doorgaande zwangerschap is. Zou mezelf ook geen raad weten ook wij zijn dit jaar 8 jaar bezig.

    Maar wat ik wel wilde vragen, bij de echo 2 weken na je miskraam (heftig om mee te maken) was je toen schoon? Niet om je onnodige zorgen te geven maar rest materiaal na een miskraam kan doorgroeien en geven ook positieve zwangerschapstesten.
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  18. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL

    Goed dat je het aangeeft. Ja was schoon. Gynaecoloog zei toen, dat ik al in een nieuwe cyclus zat.
    Dus dan lijkt het me niet het geval wat jij zegt.. hopelijk!! Dat zou echt heel erg zijn.

    Vruchtje is ook mooi afgekomen gelukkig. En idd heel heftig. Is opgewekt met medicatie.

    Jullie ook al een hele weg.. Pff. Zie in je handtekening dat je acupunctuur wil doen. Heb ik vorige keer ook gedaan. Heeft mij toen geholpen, al is t helaas misgegaan. Al is t maar voor de ontspanning. Goed voor je lijf! Die van mij gaf trouwens aan dat ze open mocht voor mensen met een verwijskaart van de dokter. Misschien idee voor je?
     
  19. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.019
    113
    Vrouw
    Die van mij niet ben van Juli tot december 2x per maand geweest, en qua rust helpt het zeker. Baal nu heel erg van de sluiting. Had graag de begeleiding gewild tijdens deze poging. Jij al 5 icsi zag ik. Wij gaan voor onze 3de poging en dan ICSI. Heb de keuze ook voor dubbele TP maar heb nog nooit een cryo gehad. Bij beide IVF maar 1 tp. Dus we zullen zien. Gister begonnen met menopur. Lang protocol. Hoop van harte dat je een blijvende zwangerschap heb.
     
    girlie12 vindt dit leuk.
  20. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Veel succes met de echo 1 maart. Spannend hoor
     

Deel Deze Pagina