Na 9 maand weer zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sophiex, 24 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    Wij willen heel graag nog een kindje en hebben min of meer besloten om er vanaf deze maand weer voor te gaan! Ons kleintje is bijna 9 maand. Ergens maakt het me bang: stel, het is in 1 keer raak. Dan is ons zoontje straks nog amper 1,5 jaar oud als we nog een kleintje krijgen. Aan de andere kant vind ik dit ook super leuk. Eigenlijk ben ik gewoon super benieuwd naar ervaringsverhalen.. hoe heb je het ervaren? 2 kinderen 'vlak' achter elkaar? Ik ben benieuwd!
     
    Curitiba vindt dit leuk.
  2. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Tussen de oudste 2 zit 16 maanden verschil.
    Wij vinden het superleuk! Ze hebben veel aan elkaar, zitten in dezelfde fase en je zit zelf toch nog in de luiers, slaapjes etc.
    Tuurlijk is het best wel eens druk, omdat je er twee hebt die heel afhankelijk van je zijn. Maar dat weegt voor ons niet op tegen de voordelen!
    Tussen de andere kinderen zit ook ca. Anderhalf jaar leeftijdsverschil, dus dat zegt denk ik wel veel over hoe wij het vinden ;)
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.855
    15.292
    113
    Zelf zoals je weet nog geen ervaring omdat ik nu ruim 12 weken zwanger ben, maar hier zit er straks 15 maanden tussen :)
    Mijn broertje en zusje schelen 16 maanden en zijn onwijs hecht, ook heb ik meerdere "succesverhalen" gezien in m'n nabije omgeving, voor ons de reden om er ook snel weer voor te gaan!

    Ik vind de zwangerschap wel redelijk pittig, ik moet erg veel op mijn man leunen. Waar ik bij mijn vorige zwangerschap lekker kon toegeven aan de vermoeidheid en misselijkheid, moet ik nu alsmaar doorgaan.
    Mijn dochter van 9 maanden snapt "heel even niet, mama is nu erg misselijk" natuurlijk niet. Een kind van bijv 3-4 jaar oud zal misschien wat meer "begrip" voor de situatie hebben (nu is dat een aanname natuurlijk, gezien ik die leeftijd nog niet meegemaakt heb :p) en is natuurlijk wat zelfstandiger.

    Hoe dan ook: ik kijk onwijs uit naar het moment dat baby twee er is en ben heel benieuwd hoe het straks met twee kindjes zal zijn :)
     
  4. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    @Miss M Dankjewel voor je reactie! haha ja dat zegt zeker veel over hoe jullie erover denken! Bedankt voor je waardevolle reactie

    @Sado Dankje! Ja mede door jouw reactie dachten wij thuis; ah joh dan kunnen wij er ook weer voor gaan haha! Heb de vorige zwangerschap + bevalling + de periode erna niet positief ervaren, vandaar wel wat angstig ..
     
    Sado vindt dit leuk.
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.855
    15.292
    113
    Waar zat dat 'm dan voornamelijk in @Sophiex? Verwacht je je nu hetzelfde te gaan voelen?
     
  6. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    Veel zwangerschapsklachten - opname in ziekenhuis voor te hoge bloeddruk -, bevalling ging totaal anders dan ik had verwacht & ik heb de eerste 3 maanden het liefst m'n zoontje buiten op straat gezet. Hoe slecht dit ook klinkt. Ik voelde helemaal niks voor 'm. (nu des te meer hoor :D) Of ik dat bij een volgende zwangerschap ook weer verwacht? Hmm.. de bloeddruk zal vast weer een onderdeel zijn ja, de bevalling weet ik nu wat meer van af, en ja .. hoe ik dan tegen dat kindje aan ga kijken? Misschien nu ook wel beter omdat ik meer weet wat me te wachten staat. Ik weet het niet. Vind het lastig. Vandaar ook die eeuwige twijfel :rolleyes:
     
  7. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik raakte zwanger (gepland) toen C 10 maanden was. Ze schelen ongeveer 1,5 jaar.
    Ik vind het heerlijk :D
    C is heel behulpzaam en begint nu pas af en toe jaloers te worden.

    Qua zwangerschap ging het me goed af en heb tot 36 weken gewerkt.
    Daarna ging me bloeddruk omhoog maar dat was bij mijn eerste zwangerschap ook zo en heeft ook beide keren geleid tot een inleiding.
     
    Sophiex vindt dit leuk.
  8. Lightblue

    Lightblue Bekend lid

    5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Ik vind t echt heel leuk! Het is ook heel pittig, maar vind het zo leuk om ze samen te zien opgroeien, ze hebben zoveel aan elkaar. Ze verschillen bij mij 11 maanden.
    Ook vond ik het fijn tijdens m'n zwangerschap dat ik nog m'n rust kon pakken en niet heen en weer moest om kindje naar te school te brengen oid.
     
    Sophiex vindt dit leuk.
  9. Sabientje83

    18 jul 2014
    36
    9
    8
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je niet fijn terug kijk op je zwangerschap, bevalling en de periode daarna. Wij gaan ook voor een 2e kindje, maar ons zoontje wordt in januari al 3, dus je hebt niets aan mij wat betreft je vraag, maar ik reageer toch even omdat ik mezelf herken in jouw omschrijving van de eerste paar maanden. Wat ik graag zou willen weten, zag jij het als een depressie? Ik wist dat mijn gevoel niet goed zat, maar ik wilde het de tijd geven en met de maanden die verstreken voelde ik mijn gevoel toenemen en de band versterken.
     
    Sophiex vindt dit leuk.
  10. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn tweeling was 8 maanden toen ik bewust zwanger raakte van nr 3. Ik had Hg tijdens die zwangerschap, no fun met twee van die kleintjes maar we hebben het prima gered. Nr 3 was 11 maanden en nu verwachten we nr 4. 4 kindjes in 3 jaar en 1 maand.
     
    Sophiex vindt dit leuk.
  11. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    Pfoe, of ik het zag als een depressie? Op dat moment niet. Achteraf misschien wel. Het had wel invloed op werkelijk alles in mijn leven. Ik had nergens zin in, bleef gewoon in bed liggen ook al huilde m'n kindje van de honger o.i.d. Ik ging niet uit huis, was tegen alles en iedereen negatief en chagrijnig.. Ben zo blij dat ik nu weer heerlijk mezelf ben! Denk wel dat ik het als een depressie zal omschrijven ja. Gelukkig ben ik niet de enige! Hopelijk mogen jullie snel in verwachting zijn van de 2de en mag je het positief ervaren!
     
    Sabientje83 vindt dit leuk.
  12. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    Dat is ook waar, helemaal niet bij nagedacht! En nu 5 dagen overtijd zie ik in je banner? Spannend!!
     
  13. Sabientje83

    18 jul 2014
    36
    9
    8
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ik wens jullie hetzelfde! Fijn dat we allebei weer onszelf geworden zijn en fijn om soms te lezen dat je niet de enige bent waarbij het niet vanzelf gaat, al gun ik het niemand uiteraard!
     
  14. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier zit er 19 maanden tussen mijn zoontjes. Het is heel leuk maar ook pittig. Vooral nu ik weer zwanger ben vind ik het soms erg zwaar.

    Maar de jongens kunnen heel goed met elkaar opschieten. Houden elkaar lekker bezig en maken ruzie op z'n tijd :D
     
  15. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik was weer zwanger toen onze oudste 8 maanden was. Ik vind het hartstikke leuk dat de meiden zo weinig schelen. Wel is de eerste periode echt wel zwaar geweest en ik vond het ook pittig dat onze oudste nog niet veel zelf kon toen ik hoogzwanger was.
     
  16. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Onze jongens zijn nu 3 en 1.5. Ik ernaar het zowel als pittig als mooi. Vooral nu ze wat ouder worden, beginnen ze al iets meer samen te spelen etc.
    Ik weet niet hoe het is wanneer er meer tijd tussen zit, maar ik zou persoonlijk er vanuit gaan dat het goed pittig is. Dan kan het alleen maar meevallen.

    Ps, duowagen en draagzak/doek zijn ideaal
     
  17. Curitiba

    Curitiba Fanatiek lid

    21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Mijn zoontje is vandaag 10 maanden geworden en ik ben 4 weken zwanger van de tweede. Heel spannend zo dicht op elkaar maar het lijkt me echt het einde! Ik had niet verwacht zo snel weer zwanger te worden maar nu het eenmaal zo ver is verheug ik me er echt op.
    Gewoon lekker stoppen met de pil meid! En het allemaal op je af laten komen als het zo ver is
     
  18. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    Bedankt voor al jullie reacties! Echt super om te lezen .. Sprak gisteren ook nog iemand en die zei onder andere: een 2de kindje erbij is altijd een periode 'zwaar', hoeveel jaar er ook tussen zit. Ze hebben allebei aandacht nodig! Maaaarrr... als er minder tijd tussen zit hoef je nog niet een kindje naar school te brengen, dus heb je een keer een baaldag: blijf je lekker met de kleintjes thuis en slaap je -hopelijk- als ze 's middags ook eventjes slapen. Ben ik net zo ver dat ik er wel echt definitief voor wil gaan, is manlief aan de twijfel geslagen.. stiekem maar hopen dat het toch raak is deze maand :D:rolleyes:
     
    Sado en Sabientje83 vinden dit leuk.
  19. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Onze zoontjes schelen op 3 dagen na 15 maanden. De oudste is van 20-08-2015, en de jongste van 17-11-2016. Ik vind dit leeftijdsverschil heerlijk, ze hebben ontzettend veel aan elkaar. Nu de jongste bijna 1 jaar wordt, wordt de wens voor een derde kindje ook steeds sterker. De 'planning' is om eind 2019 - begin 2020 te stoppen met de pil. Dit omdat ik momenteel een opleiding volg, en zelf ook werk wil hebben zodat er net wat meer financiën zijn. Dan zal ik hopelijk dus ook gaan ervaren hoe het gaat zijn met meer leeftijdsverschil tussen de kindjes haha.
     
    Sophiex vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina