na bevalling aan de pil, eerst ongesteld worden ja of nee?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Moesje78, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik heb besloten weer de pil te gaan gebruiken, moet ik eerst mijn ongesteldheid afwachten ja of nee?
     
  2. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    bij mij is het advies geweest eers 1 menstruatie afwachten en dan aan de pil gaan. Dit heb ik gedaan en mijn cyclus loopt helemaal goed nu!
     
  3. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben 3 weken na de bevalling weer aan de pil gegaan en nog niet ongesteld geweest.

    Ik wilde zo snl mogelijk weer save zijn :)
     
  4. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het is aan te raden om eerste je normale cyclus op gang te laten komen dat is fijner en verstandiger, dat voorkomt onveilig gebruik van de pil en doorbraakbloedingen e.d. het word zelfs aangeraden om 2 normale menstruaties af te wachten maar mensen hebben tegenwoordig geen geduld meer dus word daar niet meer aan gedaan..
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mijn werd toendertijd aangeraden om weer met de pil te beginnen zodra het vloeien gestopt was.
     
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb mijn menstruatie niet afgewacht. Omdat ik bv geef, had dat heel lang kunnen duren (was uiteindelijk maar 11 weken, maargoed). En omdat ik condooms helemaal k*t vind, ben ik na het vloeien meteen weer aan de pil gegaan.
     
  7. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    ik ben 2 weken na de bevalling weer begonnen. Ik had het aan de vk gevraagd en die zei 2 weken na de bevalling of na de 1e menstruatie.
     
  8. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    mij werd aangeraden gewoon weer zo snel mogelijk met de pil te beginnen. dat heb ik nu dus ook weer gedaan.
     
  9. steintje

    steintje Actief lid

    11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Ik ben ook na het stoppen van de borstvoeding weer gestart met de pil, dat was na ongeveer 6 weken, heb de menstruatie niet afgewacht.
     
  10. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik heb aan de verloskundige gevraagd of ik moest wachten en zij gaf aan dat dit niet nodig was. Gevolg; onzekerheid of dit nou heftige menstruatie was of nabloeding, cyclus die helemaal van de wap was.

    Toen ik voor nacontrole bij de gyn kwam zei hij dat dat precies de reden was waarom ze normaal adviseren je eerste menstruatie af te wachten voor je weer aan de pil gaat
     
  11. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wilde ook mijn eerste menstruatie afwachten maar na 10 weken ben ik maar gewoon weer aan de pil gegaan.
     
  12. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Mijn dochter is inmiddels 4,5 maand en ik ben een tijdje geleden ook maar weer begonnen met de pil, terwijl m'n menstruatie nog niet terug was. Nog steeds niet trouwens, terwijl ik nu een paar weken geen BV meer geef. Ben benieuwd, maar ben niet bang dat ik 't nu nog zal verwarren met een nabloeding ;).
     
  13. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    nabloeding....? na 4.5 maand?
     
  14. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Haha, ik moet een grap uitleggen. Blablabla schreef dat het een probleem kan zijn om snel weer met de pil te beginnen omdat je dan je menstruatie met een nabloeding kan verwarren.

    Omdat ik nu met 4,5 maand nog steeds geen menstruatie heb gehad, maar wel weer een tijdje geleden met de pil begonnen ben, ben ik niet bang dat ik m'n eerste menstruatie met een nabloeding zal verwarren, omdat m'n bevalling al zo lang geleden is. Snap je?
     

Deel Deze Pagina