Na borstvoeding laten liggen of meteen boeren?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Lieslie, 17 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik heb een zoontje van bijna vier weken. Ik geef borstvoeding en hij groeit goed.
    Toch heeft hij na het drinken vaak last van krampjes en spuugt regelmatig melk terug. Soms blijft hij tussen twee voedingen keer op keer mondjes terug geven. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen.
    Zodra hij aan de borst gedronken heeft valt hij in slaap. Kan ik hem dan beter eerst even laten liggen en dan boeren of meteen rechtop om te laten boeren?
     
  2. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ohw en ik ben gestopt met twee borsten aan te bieden omdat hij na nummer twee altijd een hele golf door zijn mond en neus terug gaf.
     
  3. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Prima hoor, dat je geen twee borsten meer aanbiedt. Als hij zo spuugt krijgt hij teveel binnen. Ik zou hem meteen laten boeren. Wat er dan teveel zit komt er wel meteen uit, maar dan is hij er maar van af. Het beste om het eten te laten zakken is ook rechtop houden, dus die boer komt dan vanzelf wel mee..

    Super dat de borstvoeding goed gaat verder..

    Als hij blijft spugen zou je zelfs kunnen overwegen om één borst twee keer achter elkaar te geven. Voelt de borst waaruit hij heeft gedronken slap aan na de voeding??

    Groetjes Adrienne
     
  4. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Bedankt voor je reactie Adrienne.
    Ja mijn borst voelt slap aan nadat hij gedronken heeft.
    Ik heb hem net inderdaad meteen laten boeren en er kwam er meteen een..daarna bleef hij zoeken dus heb dezelfde borst aangeboden. Daarna weer meteen een boertje maar kwam Daarna kwam hij wel heel moeilijk in slaap. Heel onrustig, niet echt huilen maar harde kreten en het leek soms wel op persen met hele harde kreunen erbij. Ik denk dat dat zijn darmpjes zijn?? Uiteindelijk wel bij mij in slaap gevallen.
     
  5. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Als hij daarna nog blijft zoeken.. als je borst helemaal leeg is, gewoon de andere nog even aanleggen hoor... soms zijn het een paar slokken en ze vallen in slaap.

    Groetjes Adrienne
     
  7. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Klopt... maar je schreef ... dat je borst slap aanvoelt en hij toch nog onrustig was...het is goed mogelijk om te wisselen van methode... ene keer twee.. andere keer één. Volg gerust je gevoel hoor... je bent tenslotte zijn mama en die weten het altijd goed!

    Groetjes Adrienne
     
  8. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Bedankt voor je reactie :)
     

Deel Deze Pagina