Na clomid nu spuiten (onverklaarbaar onvruchtbaar)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mino88, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw hier maar jammergenoeg al een tijdje bezig met zwanger worden. (2,5 jaar) Na 1,5 jaar onderzoeken begonnen (echo,bloedwaarden, sperma-onderzoek, hsg) waaruit de volgende diagnose kwam: alles is goed dus geen reden waarom het niet zou kunnen lukken.

    Hierna stelde de gynaeco voor om te starten met clomid. Elke maand mooie follikels (1 of soms zelfs 2) te zien op de echo, altijd positieve ovulatie-testen maar toch steeds zonder resultaat. Dit heb ik dus 6 maand genomen en nu zijn we overgestapt op puregon injecties. Allemaal goed en wel en natuurlijk ben ik blij dat ze (tot nu toe) niets gevonden hebben waarom het niet zou kunnen lukken maar soms vraag ik mij af of we geen tijd aan het verliezen zijn met al die hormonen (terwijl ik toch ook 'normaal' een eisprong heb met regelmatige cycli dus geen pcos). En is dit überhaupt wel gezond allemaal?

    Zijn er nog meiden die de stempel onverklaarbaar onvruchtbaar opgeplakt kregen en begonnen zijn met hormoonstimulatie? Succesverhalen?
     
  2. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Yes, hier ook eentje die overklaarbaar onvruchtbaar is. We zijn inmiddels bijna 5 jaar bezig. Tot nu toe wel 3x zwanger geworden. Inmiddels weer zwanger via IUI. De vorige 2 zwangerschappen zijn helaas niet goed afgelopen (1 miskraam, en 1 vroeggeboorte zonder reden). Maar zwanger worden lukt wel via IUI, terwijl het gewoon op de natuurlijke manier ook zou moeten kunnen. Ga je injecties met IUI behandeling doen of zonder? Ik spuit gonal-f en wek mn eisprong op met ovitrelle.

    Je krijgt niet zoveel hormonen, maar of het gezond is...tja...dat weet ik niet.
     
  3. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Ooh zo jammer om dit te horen. Ik duim voor een vlotte zwangerschap deze keer!

    Voorlopig doen we het nog zonder iui. Mijn gynaeco zegt dat inseminatie niet zoveel toegevoegde waarde heeft als het zaad van goede kwaliteit is. Maar bij jou was dit dus wel de oplossing blijkbaar? Ik denk dat we nu nog een 3tal keer gewoon spuiten en daarna ook overschakelen op iui.

    Ben jij onderzocht geweest op endometriose? Dit is het enige wat wij nog niet gedaan hebben. Heb geen symptomen en ben niet zo happig om een laparoscopie te doen.
     
  4. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hoi @Mino88 ,

    Wij zijn sinds 2 jaar bezig om te proberen zwanger te worden. Ook alle onderzoeken van het OFO gehad, en daar kwam niks bijzonders uit.

    Sinds vorige maand ben ik begonnen met IUI, in combinatie met clomid en ovitrelle. Heb niet het idee dat clomid hier goed zijn werk doet, want ook nu bij de 2e poging heb ik maar 1 follikel (terwijl ik dat van mezelf ook al heb, die clomid was juist om een 2e follikel te krijgen, zodat er meer kans is op zwangerschap).
    Ik hoop dat ik nu over mag op injecties.

    Helaas dus hier nog geen succesverhaal...
     
  5. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Ik heb 6 maand clomid genomen waarvan de laatste 2 met ovitrelle. Had ook vaak maar 1 follikel hoor maar dat is denk ik wel normaal. We willen sowieso niet dat er teveel groeien he anders te groot risico op meerlingzwangerschappen. Ik ben overgeschakeld omdat je clomid maar max 6 maand mag innemen. Heb morgen mijn eerste echo na de eerste puregon injecties dus wel benieuwd of het een ander effect heeft dan met de clomid.

    Ik duim voor jullie!
     
  6. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Bij ons heeft de gynaecoloog verteld dat de clomid in ons geval wordt gegeven, om er voor te zorgen dat er 2 follikels rijpen, zodat er meer kans is op zwangerschap. (Als er meer dan 2 zouden zijn, is het risico op een meerling inderdaad te groot en wordt er geen IUI gedaan).

    Wat was bij jou dan de reden dat je clomid voorgeschreven kreeg? Want jij hebt zonder clomid toch ook een normale eisprong/cyclus?

    Hoe bevallen de puregon-injecties? Heb je er meer of minder last van dan met clomid?
     
  7. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Mijn gynaecoloog zei dat het eventueel de kwaliteit van de eicel kon verbeteren. Heb van de 6 keren 3 keer 2 follikels gehad, de andere keren was het maar eentje.

    Ik had eigenlijk niets van bijwerkingen met clomid, maar nu met puregon merk ik wel dat ik wat vaker moe ben en emotioneler. Een beetje vreemd want ik hoor overal het omgekeerde. Hopelijk is dit positief! De injecties op zich vallen wel meer hoor.
     
  8. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland

    Dat je in de helft van de gevallen wel 2 follikels had, is wel redelijk positief (je reageert iig wel op clomid dan). Omdat bij ons in de tweede ronde weer maar 1 follikel aanwezig is, mag ik stoppen met clomid. Ik ga dus volgende ronde ook over op injecties (weet nog niet welke).

    Hopelijk dat de injecties bij jullie snel effect gaan hebben. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat het bij ons met IUI gaat (voor m'n gevoel ben je er dan toch een stukje dichterbij, al moet het niet veel uitmaken).

    Hoe was je echo?
     
  9. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Vandaag echo gehad en had 1 follikel van 18mm, mag zondag dus al de ovitrelle zetten.
    Dus weer eentje deze maand... Ik reageer er niet echt anders op dan met clomid. Maar we zullen zien he, in theorie heb je er maar 1 nodig!
     
  10. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb niet die stempel maar wel na Clomid gestart met Puregon gespuiten. Ben de eersfe ronde ook zwanger geraakt! heel veel succes!
     
    Mino88 en Mangoeste vinden dit leuk.
  11. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Proficiat!
     
    Kimberley92 vindt dit leuk.
  12. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Hoihoi,
    Vandaag zijn de regels weer doorgekomen dus puregon 1e ronde is niet gelukt.. Nu moet ik een maand rust nemen en dan in december weer gaan spuiten. Geen goed nieuws hier dus.

    Hoe gaat het met jou @Mangoeste?
     
  13. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hoi @Mino88 ,

    Sorry voor de late reactie, maar wat jammer dat de 1e ronde met puregon niet gelukt is!
    Wat is de reden dat jullie rust moeten nemen?

    Hier hadden we op eigen verzoek een maand rust, na 2 mislukte IUI pogingen (omdat we zelf op vakantie wilden). Wanneer ik nu ongesteld word, moet ik eerst een echo en dan starten met injecteren..

    Sterkte met wachten weer (of vind je het wel ok om even rust te hebben?)
     
  14. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Gyne zei dat aangezien de hormonen wat zwaarder zijn dan clomid we iedere keer een maandje rust moeten tussenlaten. Het doet eigenlijk ook wel eens deugd om na 7 maand eens niet aan hormonen en echo's te moeten denken. Ik probeer er dus eens een maandje niet te veel mee bezig te zijn (hoe moeilijk dat ook is).

    Begin volgende maand gaan wij ook op vakantie dus ik weet niet goed of we dan nog een maand rust zullen moeten nemen, hangt er wat van af wanneer ik ongesteld wordt. Anders zal het voor 2019 zijn. Hopelijk wordt dat ons geluksjaar! Veel succes nog met wachten en wie weet moet je gewoon nooit met die injecties beginnen!
     
  15. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Hoi @Mangoeste ,

    Hoe gaat het nu met je? Ben je ondertussen beginnen spuiten? Valt het een beetje mee?

    Hier weer begonnen met tweede maand puregon. Nog steeds zonder iui. En nu dus weer de echo van volgende week afwachten...
     
  16. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hoi @Mino88 ,

    Ben inderdaad begonnen met injecteren. Het is gelukkig niet moeilijk of pijnlijk en ik heb het idee dat de gonal f veel beter werkt dan clomid (heb nu geen cystes, geen raar vocht in m'n baarmoeder, geen rare lange folliculaire fase en ik had voor het eerst 2 follikels ipv 1).
    Over de gonal f ben ik dus wel tevreden, nu maar afwachten of er ook een bevruchting en innesteling plaats gaan vinden. 17 december zou ik moeten weten of deze ronde gelukt is.

    En hoe is het bij jou? Hoeveel dagen ben je al aan het injecteren? Al bekend hoeveel follikels je dit keer hebt?
     
    Kimberley92 vindt dit leuk.
  17. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    En al nieuws? Ik duim hier voor je mee hoor! Al goed dat het spuiten meevalt!

    Vandaag echo gehad en er was een mooi eitje van 20 mm te zien. Dit laten we nog een dag doorgroeien en dan weer pregnyl zetten en aan de slag. Weer maar eentje dus maar volgens de gynaecoloog geen reden om bezorgdheid. Na deze keer nog 1 maand injecties en dan stappen we normaal ook over op iui. Ik verlang er eerlijk gezegd ook wel een beetje naar want na al die hormonen heb ik niet zoveel hoop meer dat het nog op de ‘natuurlijke’ manier zal lukken.
     
  18. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    @Mino88 : hopelijk dat deze ronde raak is voor jullie en dat IUI niet nodig is. (Niet dat die inseminatie nou zo erg is, maar het is wel wat meer gedoe). Zou het geen optie zijn om ook de puregon iets te verhogen?

    De eerste poging met gonal f is hier helaas mislukt. Heb wel een positieve test gehad rond nod en voelde me ook heel anders dan vorige keren, maar ik denk dat het heel vroeg mis is gegaan (menstruatie is 1 dag later dan normaal gestart).
    Nu opnieuw begonnen met spuiten. Baal er behoorlijk van dat het weer niet gelukt is, maar ben toch ook wel een beetje opgelucht dat er wel iets kan gebeuren..
     
  19. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Als je zin heb om een hele lap te lezen, kijk bij het topic "even voorstellen" naar mijn verhaal.
    Ik had altijd een enorme hekel aan dit soort verhalen toen ik in het IVF traject zat, omdat t bij ons toch niet op de "normale" manier kon.
    Tot het moment dat ik 2 ICSI kindjes kreeg,(nu 4.5 en 6.5 jaar) en op het moment, na 5 jaar onverwachts en ongepland zwanger bleek te zijn......
    En al ruim 20 weken ineens.
    Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal heb.
    En ik wens je heel veel kracht toe.
    Geef niet op!
     
  20. Mino88

    Mino88 Lid

    16 okt 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Ooh proficiat brabbel! Moet wel heel speciaal zijn om nu ineens onverwachts zwanger te zijn!
    Bedankt voor je verhaal. Dat geeft wel moed, hoewel ik toch nog hoop dat het niet tot ivf of icsi zal moeten komen. We zullen zien, stapje per stapje.

    Ik zit ondertussen weer in een rustmaand dus even niet meer denken aan spuiten en zwanger worden. Hopelijk wordt 2019 ons jaar!

    Hoe gaat het met jou @Mangoeste? Al een volgende poging gehad?
     

Deel Deze Pagina