Na de MMM heb je 'normaal' zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smienaatje, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Misschien beetje vreemde titel, maar de vraag is: als je na een medisch traject zwanger bent geworden, er heeft een innesteling plaats gevonden en alles verloopt volgens het boekje. Ben je dan 'gewoon' zwanger zoals iemand zonder medisch traject? Dus dan is er op dat moment geen verschil tussen wel of geen medisch traject doorlopen te hebben?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ja :) je wordt bij een gezonde, normale zwangerschap zonder complicaties dan ook overgedragen aan de reguliere verloskundige na de eerste echo of echo's (ik werd na de tweede echo van 8+3 overgedragen en had termijnecho bij verloskundige).

    In t dossier staat bij mij wel dat ik zwanger ben geraakt dmv mmm. Maar vanaf 10 week tot 32 week was ik een gewone zwangere, bij de verloskundige :)
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  3. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Inderdaad. Pas op het moment dat er iets wordt vastgesteld dat niet normaal zou zijn wordt het pas een medische zwangerschap. Maar als alles prima gaat kan je net als ieder ander gewoon naar de verloskundige en hetzelfde traject volgen.
     
  4. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Bij het ziekenhuis waar ik liep kreeg ik steeds met 12 weken een echo om vast te stellen of er sprake was van een “doorgaande zwangerschap”. Vanaf dat moment werd ik overgedragen aan de vk.
     
  5. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Afhankelijk van hoe je via de mmm zwanger bent geraakt ben je 'normaal' zwanger.
    Bij beide zwanger geworden dmv van icsi. Na echo bij 7 weken overgedragen aan de verloskundige alleen moest bij beide een guo (20 weken echo) hebben ipv een seo. Deze is gedaan op t ziekenhuis ipv bij de verloskundige.
     
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Tegenwoordig is ICSI geen indicatie meer voor een GUO. Althans zo is het ons uitgelegd in het ziekenhuis. Nu is het zo dat mijn man een aangeboren hartafwijking heeft, waardoor wij wel een GUO indicatie hadden.

    OT: je wordt inderdaad overgedragen aan de vk na ontslag in het ziekenhuis bij een goede eerste echo. In sommige ziekenhuizen krijg je er zelfs 2 alvorens je overgedragen wordt aan een reguliere vk.
     
  7. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik ben ook 2x zwanger geraakt met ICSI en vorige zwangerschap na eerste goede echo (7wk) overgedragen aan de vk. Geen GUO indicatie trouwens.

    Deze zwangerschap kon ik ip na de termijn echo over naar de vk. Ze wilde nml weten waar de placenta lag ivm keizersnede. Ik heb zelf gekozen om in zh te blijven omdat ik toch weer medisch zou worden.

    Maar normaal dus een normale zwangerschap.
     
  8. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Dan is t sinds een jaar veranderd vorig jaar had ik de indicatie nog wel.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  9. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Mijn 1e zwangerschap was via ICSI, daarna een natuurlijke zwangerschap en mocht ook gewoon gelijk naar de verloskundige ipv de gynaecoloog.. :)
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies dit. Ik werd op een gegeven moment half medisch omdat mijn glucose echt op de grens lag (5.1) en moest toen wel groeiecho's. Maar reguliere controles bleven toch bij mijn eigen vk omdat ik verder geen klachten had. Ik werd natuurlijk wel medisch omdat mijn bevalling werd ingeleid (na dagenlang met 4 cm ontsluiting rond te lopen, het verliezen van de slijmprop, wat loze weeën soms en 2 succesvolle strip pogingen). De baby zat gewoon heel lekker maar mijn lichaam had een héél klein zetje nodig..
     
  11. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Drie ICSI kindjes en nooit een GUO gehad. Denk dat het ook per ziekenhuis verschilt of per jaar.
     
  12. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Ik 2 icsi en 2 keer indicatie voor een guo gehad. Vreemd dat het zoveel veschil in zit.
     
  13. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Nou echt, bizar toch.
     
  14. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Hier ook 2 ICSI kindjes en 2 x GUO gehad. Ben nu spontaan zwanger, tegen alle verwachtingen in. Gelijk bij de vk aangemeld. Moet sowieso in het zkh bevallen ivm keizersnede bij 1 vd kindjes. Maar doe alle controles bij de vk en vanaf 32 weken ook bij de gyn.
     

Deel Deze Pagina