Na echo meer zekerheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guusje27, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb nu al een paar keer gelezen dat als je eenmaal het hartje hebt zien kloppen er nog een hele kleine kans is dat het fout kan gaan.

Ik heb vorige week een echo gehad en we hebben het hartje gezien en gehoord!
    Maar ik ben nog steeds zo zenuwachtig en bang dat het ook nog fout kan gaan....
    Ook geniet ik er wel van hoor, maar het is nog zo dubbel allemaal. Ik wou dat ik nu in slaap val en pas wakker word als ik 12 weken ben en alles goed zit!! maar dat kan niet he.....

2. Tese

Tese Niet meer actief

De kans blijft natuurlijk wel bestaan, maar hij is minimaal als je het hartje hebt gezien en gehoord.

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Als je een kloppend hartje hebt gehoord is de kans volgens mijn gyn nog maar 3% dat het misgaat, na de 16 weken is dat nog maar 1% en dat blijft zo je hele zwangerschap, want 100% garantie dat het goedgaat geven ze niet.

Maar relax! Een goeie echo is heel goed! Probeer af en toe een beetje te genieten ookal is dat best moeilijk dat snap ik.

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik had ook pas echt zo'n geruststellend gevoel als de cruciale 12 weken voorbij waren...
    Is nog ff tandenbijten, maar uiteindelijk gaat het best snel hoor!
    En verder... ik ben er altijd van uitgegaan dat alles gewoon goed gaat, liever dat dan me constant zorgen maken!

5. Sijke

Sijke Bekend lid

hoi, klinkt misschien heel lullig maar zo bedoel ik het niet, maar na 12 weken ben je misschien wat meer gerustgesteld, maar dan blijf je ook bang dat er misschien iets is. Bij mijn eerste zwangerschap had ik op een gegeven moment zoiets van 'als de baby er is dan ben ik tenminste van die angst af dat er iets mis is/gaat'. Maar als je kindje is geboren ben je ook af en toe bang of ongerust. Dat is iets wat bij het moeder worden hoort en waar je mee om moet leren gaan.

Je moet gewoon proberen te kijken naar wat er goed gaat en niet bang zijn, tot het tegendeel blijkt, dan is het vroeg genoeg om je zorgen te maken, anders heb je echt geen leven meer.
    En voor nu is het gewoon super dat je het hartje gehoord en gezien hebt! Je kunt het ook beter met je verloskundige bespreken als je er last van blijft houden, misschien laat ze je dan een keer extra naar het hartje luisteren ofzo, dat je dan lekker gerustgesteld wordt!

En wat ook helpt is als je op een gegeven moment de baby meer voelt in je buik, bewegen enzo, dan weet je ook dat het nog goed gaat, dat mis je nu nog in die eerste weken.

Succes he, en niet teveel stressen!

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ja, je hebt ook gelijk. Thanks voor je peptalk.., ben zoiezo al een stresskip dus het is ook niet heel raar dat ik dat nu helemaal ben! Wat wel fijn is (op dit moment dan) is dat ik geen werk heb momenteel, dus ik kan lekker rustig aan doen. Die luxe heb ik dan wel weer! A.s. maandag ga ik voor het eerst naar de verloskundige en 1 juni heb ik de volgende echo, dan ben ik 10 weken. spannend,spannend,spannend! Maar ik ben ook wel echt super blij en gelukkig hoor, ik ben gewoon zwanger!! Het mooiste wat er bestaat!!

7. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,

Ja, maar toch kan het dan op sommige momenten dubbel zijn, ik ken het helemaal! Maar fijn dat je er ook van kunt genieten, en als je straks de echo meemaakt dan zie je je kindje weer en dat is superleuk, maakt het toch weer iets concreter.

groetjes!

8. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Volgens mijn gyn is de kans op eennmiskraam na het zien van een kloppend hartje afgenomen van 30% naar 10%.

Maar ik had ook pas na de 12 wkn een wat geruster gevoel. Had bij 11 wkn mijn tweede echo, maar voor mn gevoel had ik toen nog niet de "magische 12 wkn" gehaald. Pas toen ik bij 14 wkn weer een goede echo had voelde ik me gerustgesteld.

Gelukkig voelde ik ons kindje al bij 16 wkn en dat is echt een hele geruststelling.

Snap heel goed dat je je onzeker voelt, maar probeer er ook van te genieten! De kans is echt vele malen groter dat het gewoon goed gaat.

9. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik dacht bij de eerste ook dat als ik eenmaal 12 weken was ik dan gerust was, nou dat bleek niet zo te zijn, die ongerustheid blijft altijd wel helaas (tenminste bij mij).

Ik heb bij 7 weken ook hartje gezien en gehoord maar gister bij de VK konden ze hem niet horen. Het 8,5 week is het ook nog te vroeg en me baarmoeder ligt nog achter me schaambeen maar toch kreeg ik toch weer twijfels of alles goed was terwijl ik vorige week het hartje heb gezien en gehoord.

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

Vaak kunnen ze 'm bij de vk pas met zo'n 13 weken goed horen hoor. Mijn vk deed het daarvoor ook niet omdat ze dan vaak de hartslag niet kunnen vinden met alle ongerustheid van dien. Blijkt nu dus ook! Op de echo heb je het gezien en gehoord, hou je daaraan vast! De apparatuur bij de vk is vaak gewoon niet geschikt om het zo vroeg al op te sporen, tenzij ze een echoapparaat hebben natuurlijk. Probeer niet te twijfelen meis!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.715
    18.661
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je gevoel is heel herkenbaar. Nu ik het kindje dagelijks voel is die echte knagende onzekerheid wel voorbij. Maar ik sluit me ook aan bij Sijke: onzekerheid, zorgen, angst zijn denk ik allemaal ook wel dingen die bij het moeder-zijn horen. ("Waarom huilt-ie nou?" - "Morgen voor het eerst naar school." - "Eerste keer op schoolreis" - "Afzwemmen" - "Eindexamen" etc etc.)

We zullen er dus gewoon aan moeten wennen en ermee om moeten gaan!

12. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Dan is het toch wel speciaal dat ik het hartje al na 6 wk en 2 dg heb gezien en gehoord! wauw, wat een sterk kindje krijgen wij!! ;)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bij mij is mn ongerustheid wel flink geslonken sinds de termijnecho. Nu ben ik deze zwangerschap sowieso niet zo'n piekeraar, maar waar ik voorheen nog wel veel aan een mogelijke miskraam dacht, ben ik er nu van overtuigd dat ons kindje gezond zal zijn.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    die onzekerheid blijft absoluut, vooral nog als je kindje er eenmaal is!

Wat mij altijd goed helpt is de gedachte dat als het mis gaat, je daar niks aan kunt doen om het te voorkomen. Dus stressen heeft geen enkele zin, je moet gewoon vertrouwen hebben. Stressen is nog slecht voor je beeb ook ;)

15. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Die 12 weken grens is voor mij wat verder weg gelegd.
    Ik had een miskraam met ruim 13 weken. Met 12,5 wkn is mn kindje gestopt met leven, dus 5 dagen later kwam de mk op gang.

Ik heb nu al 3 goeie echo's gehad van mn 2ling, maar ik zal pas enigzins opgelucht adem halen met 20 wkn. Gewoon een gevoel.

Tot nu toe nog steeds misselijk, zere borsten. Ik neem het voor lief. Geeft mij toch een klein beetje hou vast....

16. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Guusje, ik snap je helemaal. Ik ben nu ruim 11 weken en ik blijf megazenuwachtig. Ik heb volgende week bij 12,5 week een echo en zie er zo tegenop. Ik heb bij 7,5 week een perfecte echo gehad, maar ik blijf een zenuwpees. Ik doe mijn best om te ontspannen en me niet zo druk te maken, maar ik leef echt naar die echo toe.

Ik denk dat ik zenuwachtig blijf...

17. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    MeisjeV; ik had een mk met 11,5 week, ook vrij laat dus. Is erg heftig als je je eigenlijk 'veilig' waant. Vind het daarom denk ik ook extra spannend nu.

18. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    nou... ik heb 2 echo's gehad en dat waren beide prachtige echo's waar we het hartje op konden zien! Tussen de echo's heb ik een bloeding gehad en op moederdag. A.s. woensdag heb ik weer een echo, maar ik denk dat ik voorlopig niet uit de zenuwen ben hoor hihi Volgens mij raak je al ongerust vanaf het moment dat je positief test. Dan wordt je moederinstinct wakker gemaakt :D

Liefs,

Sam

19. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Heb je al zoveel echo's gehad met 8 weken?:$ Ik kreeg er maar 2 in totaal als het goed gaat..

20. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    ja, drama he,Minke, dat wachten...! Maar als je maar ervanuit gaat dat alles goed zit,meer kan je niet doen he!

Laat je ff weten wanneer je de echo gehad hebt? ik duim voor een goede echo voor je!

Groetjes

Deel Deze Pagina