na een curettage en gewone cyclus uitgestelde menstuatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sara, 10 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara

    sara Nieuw lid

    10 mrt 2006
    1
    0
    0
    Hallo
    Ik heb op 2 januari een curretage gehad. Op 1 januari begon de miskraam, maar het wou niet volledig komen en vandaar alsnog de ingreep.
    Na 2 weken nabloeden, ben ik op 29 januari weer voor het eerst ongesteld geworden. Dit verliep precies als anders, dus leek me een goed teken.
    Inmiddels is het 10 maart en ben ik nog steeds geen tweede keer ongesteld geworden. Ik had voor de zwangerschap die misging een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen. Ik had dus ook verwacht de 26e van februari weer ongesteld te worden. In plaats daarvan verloor ik wel wat licht rozige bloed...dat heel dik en papperig leek. ( elke dag klein beetje, net als afscheiding) dat leek ook op het bloed waar de miskraam mee begon.
    Toch bleef ik wachten op het ongesteld worden.
    Ik heb inmiddels voor de een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief.
    Zou er toch iets mis gegaan kunnen zijn met betrekking tot de curettage ( of niet volledig uitgevoerd)

    alvast bedankt
    sara
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Sara,

    De kans is klein dat het te maken heeft met de curretage, omdat dit ruim twee maanden geleden plaats gevonden heeft en je al een menstruatie hebt gehad en geen pijnklachten. Als de test negatief is en er geen menstruatie optreedt, is het misschien handig om een keer een afspraak te maken met de huisarts.

    Een miskraam kan invloed hebben op het regelmatig ongesteld worden. De cyclus moet zich even herstellen, en alle zwangerschapshormonen moeten uit het lichaam. Dit kan soms even duren, stel je was tien weken zwanger, dan duurt het gemiddeld weer ongeveer tien weken voordat je weer op en top de oude bent (meestal minder).

    Succes met zwanger worden,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina