Na eisprong hoeveel uur nog vruchtbaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annika, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Met hoeveel uur moet je nou rekening houden? Ik lees namelijk verschillende dingen hierover. Is het nou 12, 24 of 48 uur?

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    volgens mij 12 uur

3. Laurhen

Laurhen Bekend lid

30 jul 2008
    612
    0
    0
    Haha nu wordt het grappig want ik dacht 24, maar mijn moeder zei juist 48 :S
    Ik weet het nou ook niet meer.

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb in de fertiliteit gewerkt...

Na de eisprong is een eicel nog tot 24 uur bevruchtbaar... waarbij het natuurlijk wel zo is dat hoe eerder hoe beter ;)

5. Trees

Trees Niet meer actief

Is het niet zo dat de kwaliteit van het ei afneemt gedurende die 48 uren en dat het daarom is hoe eerder hoe beter? Volgens mij is het zelfs het beste als er voor de eisprong al wat zaadjes liggen te wachten om het eitje te kunnen bevruchten. Dan heb je zeg maar een lekker vers eitje ;)

6. Mickey76

Mickey76 Lid

13 aug 2008
    6
    0
    0
    Volgens mij is het inderdaad het beste als er al zaadjes van te voren zijn. Dus als je het rond je eisprong om de dag doet, moet het goed zijn?
    Ik ben ook erg onzeker en weet het soms ook niet meer hoor ;)

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het maakt niet uit hoor of de zaadjes er nu al liggen of dat je de eisprong al gehad hebt..

Mannelijk zaad kan wanneer alle omstandigheden goed zijn... (dus zaad van goede kwaliteit, zuurtegraad van de vrouw goed, en het bestand zijn van de zaadcellen tegen de zuurtegraad van de vrouw) 72 uur in leven blijven... Kan dus he...

Een eicel is dus echt 24 uur na de eisprong te bevruchten... Geen 48 uur!

Wanneer je dan om de dag gemeenschap hebt rond je eisprong heb je gedaan wat je kon!

Natuurlijk kan het ook dagelijks.. maar het is voor het zaad beter om het om de dag te doen omdat het zaad wel goed rijp moet zijn...

Per cyclus heeft een vrouw waarbij alle omstandigheden goed zijn ongeveer 20% kans om zwanger te worden...

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Pff is ook niet veel ....

Ik heb bijvoorbeel gister een ei symbool gehad op mijn persona en vandaag weer nu heb ik gisteren ochend en avond geklust en twee dagen ervoor ook? Zou dit voldoende zijn of moeten we er vanavond ook nog tegen aan? :$

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als ik jou was zou ik morgen nog een keer gemeenschap hebben en dan flink duimen!

;)

Als het zaad niet voldoende rijp is zal er ook geen bevruchting plaatsvinden dus dat heeft dan ook niet zoveel zin...

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    thanks dat dacht ik dus ook maar straks mis ik em :$ Maar we hebben dus zondagavond geklust en dus gisteren twee keer dus de kwaliteit van gisterochtend moet redelijk zijn lijkt mij.. Maar morgen is dat niet overbodig dan weer hihi

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nee hoor... dan zit er een dag tussen... kan geen kwaad... alleen maar helpen ;)

12. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Ok ik zal me morgen nog even op offeren :p gheheh

13. Trees

Trees Niet meer actief

Dank voor de duidelijke uitleg. Ik raak altijd helemaal in de war met al die uren, klusfrequenties en wel of niet springende eitjes :(

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als je het eenmaal door hebt is het eigenlijk heel simpel... ;)

Door ovulatietesten te doen kun je er makkelijker achterkomen wanneer je vruchtbare periode is...

Succes meiden!

15. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    @ Wishgirl; Weet jij misschien ook hoe lang zaadjes erover doen om bij de baarmoeder/eitje aan te komen?

Ik lees verschillende minuten/uren. Aangezien jij in de feritiliteit hebt gewerkt hoop ik dat je het juiste medische antwoord voor me hebt.

Thanks!

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dat ligt er aan wanneer de eisprong is... maar normaal gezien als de eisprong al geweest is ongeveer een half uurtje...

Anders duurt het langer...

17. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Dank je wel!

Heeft dat te maken met je cervixslijm? Dat daardoor de zaadjes makkelijker naar boven kunnen?

Als je het doet VOOR je eisprong, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat de zaadjes aankomen?

18. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    hallo meiden.. kom ffkes bij jullie kijken

zoals julie zijn is het voor mij de goede tijd....

zal het veel kwaad kunnen dat ik vanavond nog een keer gemeenschap heb? ik heb het gister avond ook al gedaan

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tuurlijk heeft je slijm er wel iets mee te maken omdat wanneer je niet vruchtbaar bent je slijm niet helder is en dus niet doorgankelijk voor de zaadcellen...

Het heeft te maken met het feit dat als je de eisprong al gehad hebt, is de eicel al in de eileider aanwezig.. Wanneer je eisprong nog moet komen, moet hij nog in de eileider komen en moeten de zaadcellen de eicel opwachten...

20. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Kom ik ook ff...blonde ik...

Doe niet aan ovu-testen, maar voel mijn ei wel...is het dan zo als ik mijn ei voel dat ie dan nog 24 uur bevruchtbaar is...snap er ook niet zoveel van... :oops:

Weet alleen dat ik zwanger van mijn dochter ben geraakt op de dag dat ik mijn ei voelde dus het zal wel dan denk ik...

Deel Deze Pagina