Na groeiecho groeiachterstand buikje baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door suuske25, 10 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik ben nu zwanger van de 3e. Ik loop nu nog bij de vk maar zal uiteindelijk tegen het einde worden overgedragen aan het zkh (bij de andere 2 kids een ks gehad).

    3 weken geleden heb ik alvast een gesprek in het zkh gehad met een echo en de gyeacoloog stelde vast dat alles goed groeit behalve het buikje, dat leek 2 weken achter op groei te lopen. Ze vond het nog niet ernstig maar wilde me wel terug zien 2 weken later. Vorige week toevallig de groeiecho bij de vk gehad en zij constateerde dit niet. Heb het wel aangehaald maar haar antwoord was dat het gewoon mooi groeide. Vandaag weer terug in het ziekenhuis en een andere gynaecoloog gehad die het wel weer constateerde... hij zei dat het op de ondergrens ligt en me over 2 weken weer wilt zien. Als het de ondergrens blijft volgen is het niet erg maar het moet er niet onder komen. De toestroming vd navelstreng is prima. Ik heb de metingen en echo ook gezien en die gaf inderdaad 27 weken aan (kindje is nu 29 weken).

    Maak me toch wel een beetje zorgen, maar raar dat de vk het anders beoordeeld. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd al minder werk omdat ik teveel deed en ik echt extreem vermoeidheid was en ook nog wel ben. Misschien dat het daaraan ligt en het kindje wat minder voedingsstoffen binnen krijgt...al kon de gynaecoloog dat niet echt bevestigen. Iemand dit ook meegemaakt? En hoe verliep het verder bij jullie?
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    E was constant veel te groot, om de 14 dgn een groei echo en die was me toch groot! Ik zei nog op het forum hier dat ze er met zoveel echo’s onmogelijk naast konden zitten. Het ging niet goed met mijn bd dus ze konden E met gemak halen tussen de 37/38 wkn. Ik kwam in de ochtend binnen voor een ks en op het oog zei de verlos ook al dat dat een groot kind zou zijn.

    Een uur later werd E geboren....net geen 3kg XD Daar lig je dan met alleen maar maatje 62 :) Zeker 10 echo’s gehad en die Mop had alleen een dikke buik.

    Bij een vriendin zeiden ze een dysmatuur van 2.2kg. Die is gehaald met spoed en bleek exact 2.2kg te wegen.

    Het blijft gok werk, hoe vaak en hoeveel ze ook opmeten. Ik lag al vanaf week 18 te hangen op de bank, maar extra rust kan nooit kwaad. Goed je rust pakken en gezond eten. En de bloeddoorstroming is het beste op je linker zijde. Ik wens je een rustige zw toe verder!
     
  3. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ja het is ook lastig te zeggen en metingen kloppen inderdaad niet altijd. VK zegt ook dat ze niks afwijkends ziet en dat ze goed groeit. Maar 2 verschillende gynaecologen komen wel weer op het zelfde uit...en echt net op de ondergrens zit met haar gewicht dan...lastig dit hoor.
     
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Gelukkig monitoren ze haar goed, dat gaf mij wel rust, lekker vaak kijken. En praat er over hè, kaart het gewoon zo vaak mog aan, laat hun jou geruststellen of het duidelijk krijgen.
     

Deel Deze Pagina