Na hoelang was je “bijgeslapen”.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gwenvd, 25 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Onze oudste sliep na ruim 2,5 jaar pas door. Het hele gebit was eindelijk door en binnen een week sliep hij klokje rond.

    we hadden toen 3 maanden tot onze jongste werd geboren. 3 maanden lekker slapen (ondanks de zwangerschap sliep ik best goed).

    toen kwam nummer 2... die sliep nog beroerder dan zijn broer. We hebben echt moeten overleven en leven met een slaaptekort.
    Nu is hij bijna 2 en lijkt het beter te gaan, hij slaapt geregeld van 19.00 tot 06.00 door! Soms nog een keertje een slokje water of speen maar dat maakt natuurlijk niet uit.
    Nu slaap ik ongeveer 8,5 a 9 uur per nacht. Als een blok. Ik heb altijd veel slaap nodig gehad maar nu ben ik zelfs na 9 uur slaap bog steeds moe. Mijn lichaam zit in de fase dat het echt bij moet slapen van al die jaren slaap te kort.

    hoelang duurde dit bij jullie? Of herkennen jullie het helemaal niet :roflmao:
     
  2. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    De jongste is nu net 5. Ben nog steeds moe. Sorry, niet de woorden waar je op hoopt waarschijnlijk
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  3. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Misschien juist wel, t voelt namelijk ook fijn als ik weet dat t “normaal” is
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier slaapt de jongste door sinds ze 3 is. Tenminste ongeveer 5 van de 7 nachten, de laatste tijd weer wat minder, staat ze opeens om 3.00 naast mn bed dat ze bij ons in bed wil en wat soort fratsen.
    Maar paar weken voor dr 3e verjaardag was ze van de fles af s nachts, die kreeg ze nog steeds als troost/gewenning, maar kwam gerust 4x per nacht en jammerde om water. Eenmaal daarmee gestopt is ze al stukken beter gaan slapen, toen had ze nog wel dr speen. In november ook de speen weggedaan en sindsdien gaat het dus eigenlijk perfect, behalve de afgelopen 2 weken, dus hoop dat dat snel weer over is, want ben er nu alweer moe van :roflmao:
    Ik heb echt wel een paar maanden nodig gehad (zeg maar vanaf haar 3e verjaardag) om weer een beetje bijgeslapen te zijn, maar wij hebben dan ook een intensieve tijd met de jongste achter de rug, dus dat zal ook meespelen.
    We hebben tussen de 1e en de 2e wel ongeveer een jaar door kunnen slapen, maar kan me er weinig meer van herinneren, was een deel daarvan zwanger en als ik zwanger ben slaap ik zelf niet door vanwege allerlei kwaaltjes. :rolleyes:
     
  5. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier gaat het nu sinds een jaar op en af. Soms een paar weken dat ik goed slaap en dan weer afgewisseld met een langere periode denken goed te slapen, maar nog steeds moe zijn... En mijn jongste is inmiddels al 5,5 jaar! Maar dit geeft wel hoop dat er ooit een einde komt aan al die vermoeidheid.
    Maar goed, ooit komt er een dag dat de kinderen niet meer hun bed uit te slepen zijn toch??
     
  6. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik kan niet wachten hahaha

    ik heb goede en slechte dagen hoor, vandaag een slechte dag. Maar hoe dan ook elke avond als de kinderen op bed liggen uitgeput. Ik ga half 9 naar boven, om 9 uur kan ik niet meer uit mijn ogen kijken en val ik in slaap.

    ik heb wel Corona en pfeiffer gehad, en dat merk ik ook nog steeds.
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.557
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik herken het zelf totaal niet, maar wij waren dan ook gezegend met 2 goede slapers.
    Maar wat je zegt over dat je nu nog moeier bent nu je ein-de-lijk bij kan slapen heb ik wel vaker van vriendinnen met slechte slapers gehoord.
     
  8. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier zijn ze 3 en 6, slapen in principe door behalve als ze moeten plassen of nachtmerrie of deken kwijt etc. Beiden hebben ruim 2 jaar niet doorgeslapen. Ik heb niet het gevoel dat ik ben bijgeslapen maar de ergste vermoeidheid is wel voorbij :)
     
  9. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja zeker, herken ik absoluut, bij ons duurde het herstel wel een jaar denk ik.
     
  10. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Fijn om te lezen hoor, ik moet me er gewoon bij neerleggen. De zomer zal ook helpen!
     
  11. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Onze kinderen slapen allemaal beroert. Slaap al 8 jaar gebroken. Vorige week de jongste aan het spoken, elk half uur wakker en soms uren wakker. Ik ben stuk, deze week slaapt hij beter maar ik lijk nu wel vermoeider. Smorgen moe wakker en overdag weinig energie. Het vermoeide gevoel terwijl ze beter slapen herken ik dus wel. Het is alsof je lichaam alle reserves heeft gebruikt en je deze weer moet aanvullen. Mijn remedie pak zo veel mogelijk slaap, eet extra gezond meer mineralen en vitaminen. Wees lief voor jezelf, je hebt het zwaar gehad en je lijf ook.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  12. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve berichtje.
    Jeetje 8 jaar... hoe houd je het vol?

    ik merk dat ik op een normale dag (zoals vandaag) best energie heb. Alleen moet ik niet op de bank gaan zitten en in de avond ben ik echt nergens toe in staat.

    dagen als gister heb ik ook een keer in de zoveel tijd. En die vind ik heel moeilijk, zo ontzettend moe en dan 2 kinderen vermaken.

    maar goed ik voel me vandaag dus weer wat beter en dat helpt een hoop :rolleyes:

    als ik zo moe ben krijg ik onwijs honger in alles wat los en vast zit, lekker trekje is dat haha
     
  13. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Hier 4 kindjes, waarvan de jongste 3 maanden is en de oudste 7. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst langer dan 5 uur heb geslapen.
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    De eerste maanden sliep ik 4 uur per dag, daarna gebroken nachten van 6 uur en als ik echt vroeg naar bed ging 7. Hij had verborgen reflux en had toen een stappenteller moeten hebben.

    Na de reflux bleef hij in periodes wakker en dat kon 1 uur zijn maar ook 2.5 uur om vervolgens vroeg wakker te zijn. We hebben lange tijd gehad dat hij standaard om 5 uur wakker gehad, daarna elke keer 30 min later

    Hij begon pas met doorslapen toen hij 4 was. Inmiddels bijna 7 en als hij nu wakker is mag hij in het weekend lezen.

    Hij heeft een hele berg meer energie dus ben standaard elke dag wel moe:oops:
    Ben wel eens jaloers op zijn energie maar soms verdenk ik hem er ook van dat hij het bij mij pikt :roflmao:
     

Deel Deze Pagina