Na hoeveel tijd negatieve test na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sab88, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoi,

    Ik zou graag willen weten Hoelang het duurde , voordat bij jullie de zwangerschapstest weer negatief was na de miskraam.
    Ik heb op 15 december cytotec ingenomen om de miskraam op te wekken , ik was toen bijna 9 weken zwanger.
    Op 16 december kwam alles op gang en dacht het vruchtje ook meteen verloren te hebben. Diezelfde week nog een echo gehad , hierop was te zien dat er geen vruchtje en vruchtzak meer was. Alleen nog verdikt baarmoederslijmvlies , we moesten 2 weken later terugkomen voor nog een echo. Ik kreeg toen te horen dat het er nog rommelig uitzag en dat er nog een stolsel zat en wat vocht.
    Kreeg toen de keuze of weer aan de cytotec of m’n menstruatie afwachten , ik heb voor het laatste gekozen. We moeten nu aanstaande donderdag weer terug voor een echo.
    Ik heb net een test gedaan om te kijken of het hcg al uit mijn lichaam is, maar de test is licht positief.
    Dan lijkt het mij ook niet dat er een menstruatie aan zit te komen , zolang er nog hcg in mijn lichaam zit.
    Of heb ik dit verkeerd ?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ik had 2 dagen geleden ook eindelijk een licht positieve test (daarvoor knaltesten), vruchtje op 22 december verloren dmv cytotec. Ook bij mij ziet het er op de echo’s nog rommelig uit. Een week geleden heb ik een echo gehad en toen zag de gynaecoloog een ei groeien. Terwijl mijn hcg die dag nog 346 was. Ik geloofde het daarom ook niet, maar het lijkt er toch op dat mijn cyclus weer op gang is gekomen omdat ik ook vruchtbaar slijm heb. Morgenochtend heb ik weer een echo en zal ik het bespreken. Er staat die middag een curettage voor dat restweefsel gepland maar ik overweeg om toch net als jij te wachten op een menstruatie.
    Je cyclus kan dus wel weer op gang zijn ondanks een licht positieve test.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Bedankt voor je reactie.
    En vervelend dat jij dit ook mee hebt moeten maken. Is niet niks allemaal. En die lange nasleep is helemaal erg vind ik.
    Gelukkig komt je cylcus toch op gang ondanks dat er nog hcg in je lichaam zit.
    Ze zijn bij mij de vorige echo vergeten te kijken naar mijn eierstokken dus geen idee of er al wat aan het groeien was.
    Ik heb wel al sinds gister pijn in m’n onderbuik/ lies wat ik normaal gesproken heb tijdens mijn ovulatie.
    Ben benieuwd hoe je echo morgen is .. Succes in ieder geval xx
     
    DR87 vindt dit leuk.
  4. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Hey ik ben 4/12 bevallen op een 15w zwangerschap.
    Heb ook nog steeds een licht positieve test. Heb na de bevalling curretage gehad. Heb in het verleden ook resten gehad. Nu was de curretage niet zo goed gelukt en hoopt ze dat de rest mee komt heb intussen al gebloed maar ik denk geen menstruatie er is niets mee gekomen. Morgen mag ik eindelijk een week vervroegd gaan normaal pas volgende week maar ik begin echt buikpijn te krijgen en heb bang dat de boel gaat infecteren.. die rotte nasleep maakt ook dat je het niet kan afsluiten..
     
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Jeetje wat heftig ook !! Hoop dat het niet al te ernstig is. Ik heb nu ook al 2 dagen buikpijn. Het voelt als ovulatiepijn , vanochtend was het echt even heftig , nu gelukkig niet meer. Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt. Ik moet donderdag weer voor een echo. Hoop eigenlijk gewoon dat het schoon is. Aangezien wij ivf doen zou ik dan misschien mijn aankomende menstruatie weer mogen beginnen met de volgende behandeling. Anders moet ik nog een menstruatie afwachten
     
  6. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    In de regel is het zo dat je nog geen echte cyclus en dus geen normale menstruatie krijgt, zolang je nog HCG in je lijf hebt zitten. Maar dat wil niet zeggen dat je geen bloed kunt verliezen. Sowieso is de eerste ronde na een curretage anders, omdat je baarmoeder is leeggehaald en zich moet herstellen.

    Ik heb bijv. op 29/11 een curretage gehad ivm een missed abortion. 12 dagen na de curretage had ik een nacontrole en daar zag alles er goed uit zei de gyn, maar een volgende eisprong was nog niet op gang gekomen. Bij mij duurde het uiteindelijk 2-2,5 week voordat ik weer een negatieve test had. Twee weken daarna (een maand na de curretage) begon ik twee weken lang elke dag kleine beetjes oud bloed en andere oude rommel (wondvocht, stonk enorm!) te verliezen. En daarna, 6 weken na de curretage kwam mijn eerste echte menstruatie op gang. Die was enorm heftig, dus ik hoop dat mijn lijf nu weer schoon is en alles weer normaal wordt. Of ik een eisprong heb deze maand weet ik nu nog niet...
     
  7. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Jeetje ook heftig !!
    Wij moesten gister weer voor een echo , en helaas het is nog steeds niet schoon. Heb weer de cytotec gekregen , deze ga ik morgen innemen. Baal zo van die lange nasleep.
    Wel heb ik een eisprong gehad , deze heb ik gevoelt en de echo bevestigde dit ook. Dus er zal wel een menstruatie aan zitten te komen dan.
    Had eigenlijk gehoopt geen pillen meer hoeven te slikken en dat alles op de natuurlijke manier eruit kwam. Maar het lijkt wel of m’n lichaam er met z’n pet naar gooit
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Na een week of 5/6 na de curettage waren mijn hcg waarden zo laag dat mijn test negatief was. 8 weken na de curretage kreeg ik mijn eerste echte menstruatie weer.
     
  9. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik dacht 3 weken
    Had na 2 weken wel al terug een eisprong
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ik had na 2 weken weer een eisprong. Na 6 weken was ik ongesteld maar had toch echt nog hcg in mijn lichaam, rond de 5 dacht ik,
     

Deel Deze Pagina