Na klussen, tampon in?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door aaaatje, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aaaatje

    aaaatje Lid

    16 aug 2007
    40
    0
    0
    ik heb mijn spiraal in mei laten verwijderen, ben nog steeds niet zwanger :(
    Ik heb van een vriendin gehoord dat als je hebt geklust er meteen een tampon in moet brengen zodat het sperma er niet uit vloeit..Wie o wie heeft dat ook gehoord, en gaan de celletjes dan niet verloren?
     
  2. Bloempjes1313

    Bloempjes1313 Actief lid

    21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Ìk heb hier nog nooit van gehoord !
    Zou het ook niet doen hoor ! lijkt me niet goed hoor...
    Dan zou je iedere 2 dagen ongeveer een tampon moeten dragen.. Denk niet dat ze daar voor bedoelt zijn ;)

    Gr, maris
     
  3. aaaatje

    aaaatje Lid

    16 aug 2007
    40
    0
    0
    Ik had er ook nog nooit van gehoord, dus ik d8 ff checken...
     
  4. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Lijkt me niet gezond ivm bacterievorming achter de tampon waar je TTS (zogenaamde tamponziekte) van kunt krijgen. En dat wil je echt niet!
    Dan kun je beter nog een softcub inbrengen, denk ik. Daar is ook al eens een topic over geweest. Dat lijkt me minder ongezond.

    Maar joh, je bent nu zo'n vier maanden verder na verwijdering van het spiraaltje. Misschien gaat 't bij jou gewoon wat minder snel, dat kan toch? Ik begrijp 't wel hoor. Ik zit in ronde 3 en wil ook heel graag. Maar geduld is een schone zaak. Ik zou me pas wat later zorgen gaan maken en bepaalde methodes aangrijpen om de kans op zwangerschap te vergroten (voor zover dat mogelijk is).

    Succes meid!

    Groetjes,
    FreeWilly
     
  5. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Zou het ook niet doen. Lijkt me niet erg fris en volgens mij word dan zo alles erin gezogen. Daar zijn ze immers voor om dingen op te zuigen :D
    Wat betreft de 4 maanden. Kan me voorstellen dat je ongeduldig bent en graag gister zwanger zou willen worden, maar als je de verhalen hier leest zou je moeten weten dat sommige dames er jaren over doen. Hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar zou kunnen. Toch iets meer geduld kweken ;)
     
  6. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Aangezien wij meestal 's avonds klussen voor het slapen gaan... :oops: doe ik erna altijd een tampon in. Niet om het zaad tegen te houden, maar het gedrup...drup...drup.
    Ja misschien een beetje onsmakelijk maar ik heb geen zin in een natte slip, ranzig gewoon!
    Dus het zal je kans op zwangerschap niet bevorderen maar voelt wel zo prettig hihi :D
     
  7. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Lijkt me niet echt goed idd...
    Je kunt na het klussen toch ook gewoon ff een inlegkruisje indoen tegen het nadruppen?
     
  8. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ja heb je gelijk in is nog beter ook zelfs! Alleen dan heb ik altijd het gevoel dat ik het eruit voel druppen...Ja kweet het is niet zo slim maja
    voelt wel prettiger voor mij :D

    Is je ongi al doorgezet?
     
  9. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ja helaas wel...was niet een kleine tussenbloeding ofzo...echt een flinke ongi.

    Volgende week moet ik weer naar de gyn..ben ik dan in ieder geval niet ongesteld (was ik vorige beide keren wel, en da's zo smerig)
     
  10. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Oow Wup, balen zeg :( !

    Gaan ze dan toch kijken of je eitjes zijn gegroeid als je ongi bent?
    Ik dacht altijd dat het voor je ongi werd bekeken of ze groeien ja of nee. Of kijken ze dan of je wel een ei hebt gehad...
    Zoals je merkt heb ik er niet veel verstand van!

    Twee jaar terug hadden we ook al een kinderwens. Ik werd toen niet ongi voor een lange tijd. Ben toen dorverwezen naar de fertiliteitsarts. Echter hadden we ook trouwplannen en hebben toen alles stopgezet (kinderwens). Na het trouwen (mei 2007) mochten we direct terugkomen als ik niet ongi zou worden. Nu heb ik al 3 ongi's gehad (cyclus van 29, 20 en 30 dagen). Dus is het misschien, hoop ik, niet nodig om terug te gaan.
    De arts had het erover om over te gaan op hormonen....Maar ik wet verder dus niet hoe het allemaal wel werkt...ben ik wel benieuwd naar.
    Want mijn cyclus van 20 dagen is veeels te kort. Ze zeggen dat je dan geen ei kunt hebben........ :cry:
     
  11. aaaatje

    aaaatje Lid

    16 aug 2007
    40
    0
    0
    Ok dan is me dat ook al weer duidelijk, nee joh ben niet ongeduldig ofzo, maar een vriendin had het erover dus vandaar dat ik meer info erover wou...ja natuurlijk een tampon is voor ongi :D
    Neej joh ik ga wel op het randje fietsen, hahahaha, lijkt me veel beter :)
     
  12. Princess

    Princess Actief lid

    Het is echt wel ongezond om een tampon in te brengen als je je maandstonden niet hebt. Het TTS-syndroom is niet om te lachen! Je kan er zelfs onvruchtbaar van worden of gynaecologische problemen door krijgen.

    Dus énige voorzichtigheid is geboden.

    En idd een inlegkruisje tegen het gedrup (want aangenaam is dat niet nee) is veel veiliger.
     
  13. aaaatje

    aaaatje Lid

    16 aug 2007
    40
    0
    0
    Dit is wel een onderwerp wat veel mensen niet weten volgens mij, dus het is wel goed dat ik me dat afvroeg, nee joh ik doe het niet, maar Nikkie80 die moet dan maar goed oppassen want die doet het wel..
     
  14. Princess

    Princess Actief lid

    Daarom dat ik het dus schreeft aaaatje!
    't is een wijze beslissing dat je het niet doet!
     
  15. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Het moet niet gekker worden hahaha
    nee zou ik ook doen nee
    En vanaf mei meis is heel normaal hoor je moet zeker wel van een jaar uit gaan
     
  16. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @nikkie80 heey je zei dat je een keer een cyclus had van 20 dage,en dat je dan geen eitje kon hebben,is dat echt zo?ik had het ook een keer 3 maanden geleden ongeveer en maak me nu wel zorge...
    verder heb ik meestal een cyclus van 28 soms met paar dage verschil
    groetjes
     
  17. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    of weet mischien iemand anders het antwoord?
     
  18. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    @Nikkie: Ik moet nog aan de hormonen beginnen. Zoals het mij nu verteld is heb ik nu helemaal geen eisprong. Ik moet de 22e terugkomen bij de gyn en dan gaan we bespreken hoe de behandelijk precies gaat. Ik denk dat ik dan de cyclus erna wel mag beginnen met de hormonen. Maar ik hoop eerlijk gezegd dat ik niet elke keer hoef te komen voor een echo om te kijken of eer een eitje groeid. Dat lijkt me zo'n gedoe, en ik ben de laatste tijd al zoveel afwezig geweest op mijn stage vanwege doktersbezoeken. Ik hoop dat het ook op een andere manier kan (ovu testen ofzo).

    We wachten nu eerst maar af wat de gyn de 22e gaat zeggen.

    Ben jij ook onder behandeling van de gyn?
     
  19. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nee ik ben niet onder behandeling van een gyn. Alleen als mijn menstruatie weer uit zou blijven, zoals 2 jaar geleden, dan kon ik me wel meteen weer melden. Maar dat is (gelukkig) tot nu toe nog niet het geval...
    Ik zit nu in mijn derde ronde, en heb toch 3 keer mijn menstruatie gekregen. Dat had ik dus nooit verwacht. Ze hebben me 2 jaar geleden wel getest op PCOS. Dat had ik volgens de gyn niet. De fertiliteitsarts was daar volgens mij niet zo zeker van...beetje vaag. Heb ik verder ook geen navraag naar gedaan omdat we tch eerst wilden trouwen voordat we echt van start zouden gaan. Toen zij de fert.arts nog, dat ik de pil moest slikken. Dan had ik nl. nog een kans op een eisprong. Nu heb ik dus al 3 keer de menstruatie gehad....Ik hoop dat het zo blijft doorzetten....

    Gek eigenlijk dat je wel je menstruatie krijgt, maar geen eisprong he? Ik weet dus ook niet of ik wel een eisprong heb......... :(
    Suc6 de 22ste!
     
  20. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    een tampon lijkt mij heel onlogisch, tampons hebben immers een gigantisch absorberend vermogen, dus ..................... weg zaadjes!
    allemaal verdwenen in de tampon en komen nooit op de plek van bestemming
    :)
     

Deel Deze Pagina