Na lange schooldag alleen maar huilen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wenniepenny, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Mijn zoon is in februari 4 jaar geworden en gaat sinds een paar weken naar school. Als hij thuiskomt is hij hondsmoe. En op de dagen dat hij daarna nog naar de bso gaat, kan hij als hij thuiskomt alleen nog maar huilen van vermoeidheid. Daardoor voel ik me bijna schuldig dat ik zonodig 'moet' werken.

    Hebben andere ouders hier ook ervaring mee? En wanneer werd dit minder?

    Groetjes, Wendy
     
  2. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Oh das zielig. Kan je m niet 1 of 2 dagen thuis houden of halve dagen laten gaan? Kan ie bijtanken.
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het ook wel zielig..

    Sowieso lijkt het me al heel zwaar voor zo'n nieuweling (zou hem desnoods soms thuis houden om bij te komen).. en na een dag school nog naar de bso lijkt me helemaal heftig.
     
  4. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Waarschijnlijk is de BSO teveel..

    Ik denk dat het niet op kort termijn zal veranderen. Je ziet het namelijk vaak bij jonge kinderen. Je kan niet ijzer met handen breken, als je moet werken, dan is het helaas zo..

    Wij hebben ( vooralsnog) mazzel. Dominique zit boordevol energie, ook 's avonds. Nu gaat ze ook wel op tijd naar bed en slaapt klokkie rond. Hoe het haar straks zal vergaan? Ik weet het niet. Sterkte met je ventje!
     
  5. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook. Dan gaat hij gewoon na het eten al naar bed. Ze krijgen allerlei indrukken te verwerken én ineens iedere dag naar school.. het is nogal wat. Ik doe de dagen dat ik niet werk, Justin even een half uurtje/uurtje na school op bed. Hij wil dit zelf dan ook graag. Dan gaat ie even 'uitrusten', boekje lezen oid.
     
  6. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ahhh sneu.. Kan hij niet even een dagje thuis bijtanken?

    Martijn is soms na een lange dag kdv ook bekaf en dan wil hij eigenlijk niks anders dan bij mij op schoot een beetje eten en drinken en dan gaat hij meestal wat eerder in bad en naar bed.
    En in bad komt hij dan vaak helemaal tot rust en gaat hij lekker rozig z'n bedje in.

    Ik denk dat Martijn straks ook heel erg moet wennen aan de schooldagen. het is nog lang niet aan de orde hier maar hij moet altijd heel erg wennen aan nieuwe situaties.

    Ik denk dat het ook even tijd nodig heeft want het is ook heel wat voor zo'n kleintje.
     
  7. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier gaat Nick sinds januari naar school en op maandag en dinsdag naar de BSO. Als ik hem ophaal (rond kwart voor zes) dan lopen we het hek uit en zegt hij: mama, ik ben zoooooo moe. Thuis installeer ik hem dan op de bank met een fleece en zet de tv aan en daar kan hij heerlijk effe bijkomen. Als er echter ook maar iets tegenzit of als broerlief voor de tv gaat staan is het ook huilen geblazen. Ik kook dus die dagen bij voorkeur erg makkelijk en snel en iets waarvan ik weet dat hij het lust en dan gaat hij daarna lekker slapen. Overigens werkt dat (dikke) kwartiertje op de bank wel goed in die zin dat hij daarna dan nog wel wil eten. Maar hij zegt nog regelmatig rond het toetje: mama, ik ben zo moe, mag ik gaan slapen? Dat kon ik me voor december uit zijn mond toch echt niet voorstellen.
    Van vriendinnen hoor ik dat het vaak wel een poosje zo blijft, dus het is effe zoeken naar een manier om de tijd dat hij thuis is voor het eten en slapen voor hem zo rustig mogelijk te maken zodat hij niet meer blijft huilen. Sterkte ermee!
     
  8. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat sneu... is er geen mogelijkheid dat je hem na school naar huis haalt? dat er een opa of oma thuis is met hem? lijkt dat hij het allemaal niet aankan... is ook best veel met net 4 jr al hele dagen tot in de vooravond van huis te zijn!!! maarja begrijp ook wel weer dat er brood op de plank moet komen... lastig voor je... misschien een paar dagen vrij nemen? of vakantiedagen opnemen? en je zoontje laten bijkomen en dan die bso wat minderen....
     
  9. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Kun je ipv een BSO geen gastouder vinden? Dan kan je kindje in een huiselijke sfeer thuiskomen en even lekker ontspannen zonder al teveel kinderen om zich heen.
     
  10. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Het is iets waar ik me nu al een beetje druk om kan maken. Mijn zoontje zal in principe ook 3 dagen naar de BSO moeten, maar het lijkt me zo heftig voor zo'n kleintje! Ik hoop het in ieder geval naar 2 dagen te kunnen brengen door iets te regelen met andere ouders die met hetzelfde zitten.

    Een gastouder zou een optie kunnen zijn, maar mijn gevoel bij een gastouder blijft vooralsnog niet zo positief. Ik vind het erg moeilijk de controle af te geven aan iemand die door niemand gecontroleerd kan worden, op geen enkel moment (behalve als wij thuis komen).
     
  11. stamboom

    stamboom Bekend lid

    17 nov 2006
    656
    1
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Lotte gaat sinds oktober naar school. Tot januari is ze halve dagen naar school geweest Misschien kan dat op de dagen dat je niet werkt? Ze zijn nog niet leerplichtig, school kan en mag daar geen probleem van maken. Daarna zag je dat ze gwens was en natuurlijk is ze nog wel moe na een lange dag school maar niet extreem. Overigens gaat ze op woensdagmiddag vaak een uurtje slapen.
     

Deel Deze Pagina