Na miskraam/buitenbaarmoederlijke zwangerschap pijnlijke eisprong

Discussie in 'Miskraam' gestart door Romy1234, 13 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Hoi meiden, ik heb 2 weken geleden een miskraam gehad. Nu een eisprong. Zondag en maandag een knalpositieve ovulatietest (nog nooit zo knal), maar gisterenavond ook echt een aantal uur pijn links onder in mijn buik. Ik heb nog nooit eerder mijn eisprong gevoeld. Ik ben ook misselijk en heb pijnlijke borsten. Ook dit nooit gehad eerder tijdens een eisprong.

    Hebben meer mensen dit ervaren na een miskraam dat je eisprong anders en gevoeliger is. En waren jullie toch vrij snel weer zwanger?
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde gehad na mijn miskraam half mei. Ook veel last er van gehad. Echter gaven mijn ovulatietesten ook een mooie piek, maar uiteindelijk sprong mijn ei niet (ik temperatuurde er ook bij). Heb dus gewoon een maandje overgeslagen. Daarna 2 hele mooie cyclussen van 28 dagen et wel een eispong op dag 14/15. Nog niet zwanger, maar wij zitten dan ook in de MMM en zijn zaterdag gestart met ICSI-4. Veel succes!
     
  3. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat mijn ei wel gesprongen is. Maar ik temperatuur niet dus zeker weet ik het niet natuurlijk. Waren de eisprongen in de cycli erna ook pijnlijk?

    Heel veel succes jullie met deze poging. Hopelijk is het deze keer raak en gaat t goed! Ik duim vóór jullie!
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    De eispong zelf niet maar de laatste groeispurt wel (dat is hetgeen je voelt). Ik had ook nooit last van progestoron kwaaltjes maar na de miskraam alleen maar.

    Dank je wel, ik duim ook voor jullie :thumup:
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Heb dit de ene keer wel en de andere keer niet.
    Lijkt zelfs dat ik dit heb de eerste keer na mk dat ik weer een normale cyclus met goede eisprong heb.
    Dus niet de eerste cyclus maar de tweede of derde na mk.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds mijn 1e zwangerschap (mk) ook een pijnlijke eisprong, sowieso last van 1 eierstok. Ze denken misschien verkleving in eileiders...
     
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Die zijn bij mij toen doorgespoten met olie dacht ik, dat heeft goed geholpen.

    Enkele dagen geleden ook een eisprong gehad, ik had echt een plens rood bloed, schrok me wild dus meteen gyn gebeld. Ik dacht dat de curettage mislukt was, maar nee hoor, een eisprong. Dat ei knalde harder dan Serena Williams op de tennisbaan ... zucht XD

    Eig zo knap dat mijn lichaam zich direct weer in het regime heeft na de miskraam.
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Jeutje een plens bloed nog wel.
    Je herstelt snel idd maar je lichaam wist nu ook al tijdje dat het niet goed zat of bleef je nog hcg aanmaken?
    Bij mij nu voor t eerst ook een "snel" herstel maar deze keer was ik dan ook nauwelijks zwanger qua hormonen en termijn.

    In november zijn mijn eileiders doorgespoten..zou dat de moeite zijn om nog eens te herhalen dan, was ronde erna ook weer zwanger. Maar ben bang dat mijn baarmoeder dan nóg makkelijker laat nestelen (zou 10% meer kans geven op zwangerschap ) laatste keer ook een scratching gehad (ook goed voir 10% extra kans) voor onderzoek en ook weer meteen zwanger van wat eigenlijk meteen op error had moeten springen...
     
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik maakte nog wel hcg aan of het zakte amper, ik had niet mega veel klachten, maar wel een aantal. En dan al 3 wkn niet in leven meer hè, pfft. Mijn lijf doet dat na alle curettages, miskramen en zelfs 4 wkn na de ks was ik al weer ongesteld.

    Pfft jij hebt ook al een hoop meegemaakt en geprobeerd. Ik wens en wens en wens dat het snel goed mag gaan, dat haalt toch de scherpe kantjes van je huidige verdriet af strakjes. Weg gaat het niet echt meer, maar als het niet voor niets is geweest maakt dat wat goed.
     
  10. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Hier wel herkenbaar, afgelopen cyclus (tweede na curretage) ineens veel pijn rondom eisprong. Had op zondag positieve ovulatietest en maandag die pijn (hield een paar uur aan). Maak me er wel wat zorgen om...
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel. Pff jaloers hoor op zo'n steady cyclus ;)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik had vandaag een uitgebreide echo en heb dus idd 1 eierstok (de pijnlijke) die verkleefd zit maar wel doorgankelijk en maakt eitjes aan. Hier is echt niets aan te doen behalve je eierstok weghalen...Maar dan wacht ik wel tot de overgang dan is t ook opgelost :rolleyes:
     
  13. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Vervelend dat die verkleefd is. Wel fijn dat de eitjes er in ieders geval doorheen komen. Hier vanaf de eisprong last van die eierstok. Vooral tijdens en na seks en nu weer met naderende menstruatie. Is dat ook herkenbaar. Ik wil misschien toch maandag naar de huisarts gaan omdat ik het niet vertrouw.
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Als je klachten hebt tijdens menstruatie denk ik meer aan endometriose of adenomyose. Bij mij is het dan juist niet. Heb het ook met bepaalde standjes en vooral met vaginale echo, auw. Kan ook nog onderste stukje van je darm zijn blijkbaar zei mijn osteopaat...
     
  15. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Ja t rare is alleen dat ik nog nooit last gehad heb. Is pas begonnen na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap/vroege miskraam. Dus ik heb meer t idee dat t daar nog mee te maken heeft.
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja kan hoor, ik heb ook altijd vage klachten eerste paar cycli na miskraam :(
     

Deel Deze Pagina