Na miskraam laten onderzoeken??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moniekje, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik heb afgelopen woensdag een miskraam gehad. Gisteren
    heb ik waarschijnlijk het vruchtje verloren. Ik bloed nu nog
    wel maar niet meer zo heftig als woensdag en donderdag.
    Is het ook verstandig om de huisarts te bellen voor een verwijzing
    naar het ziekenhuis voor een echo of onderzoek om straks te kijken
    of alles weg is en de baarmoeder schoon is???
    Eigenlijk wil ik dit zelf wel voor alle zekerheid omdat ik ook graag
    verder wil met proberen zwanger te worden en ik wil dit dan ook
    eigenlijk zo snel mogelijk weer oppakken. En misschien een domme vraag maar als ik een verwijsbriefje krijg van de huisarts ben ik dan gewoon verzekerd voor het bezoek en een eventueel echo in het ziekenhuis of praktijk??
    Alvast bedankt!!
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Moniekje,

    Wat vervelend voor je!

    Als je voor de zekerheid wil kijken of alles weg is moet je inderdaad langs de huisarts voor een verwijsbriefje. Voor een eventueel onderzoek en echo ben je verzekerd, mits je natuurlijk aangesloten bent bij een zorgverzekeraar.

    Als de zwangerschap in een vroeg stadium misgaat komt de miskraam meestal spontaan en is de baarmoeder schoon. Ook als je niet koorstig voelt en het bloedverlies binnen tien dagen stopt en gedurende de tien dagen, elke dag wat minder wordt is de kans echt zeer klein dat er nog wat is blijven zitten. Mocht je veel blijven bloeden of je voelt niet lekker dan moet je langs de huisarts. Ook als dit je tweede miskraam is moet je langs je huisarts.

    Het zwanger worden kan je in principe weer oppakken. Bedenk wel even dat de zwangerschap wel wat hormonen in het lichaam heeft gebracht. Dit duurt zeker zes weken voordat alles weer uit het lichaam is. Maar dit hoeft niet uit te maken voor het zwanger worden.

    Groetjes en succes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina